Min datter vil ikke af med bleen - hvordan gjorde i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juli 2011

LISBETH:-)

Mi skriver:

Jeg tror også at det kommer i børnehaven, hvis det ikke kommer inden. Det er bare ofte jeg skal skifte hende, hvor hun fx har været tør en hel formiddag. Men jeg må væbne mig med tålmodighed. For hun VIL bare ikke have den ble af.

Hvornår skal hun starte i BH? Amalie var 2 år og 9 mdr da hun startede. Da de i bh spurgte os om vi ikke skulle tage bleen fra hende kiggede jeg bare på dem med åben mund. De fortalte så at siden hun havde gået der i 3 dage altså i en hel måned slet ikke havde lavet noget i bleen men hver gang gået ud og trukket den ned, og så sat sig på toilettet. Den bandit og så var det altså slut med den ble.

Et godt fif forresten er og købe bukse bleer for så har de stadig bleen på men kan selv trække den ned og op når de vil forsøge sig med toilettet. Det gør det ikke så farligt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2011

Mi

lisbeth2910 skriver:

Hvornår skal hun starte i BH? Amalie var 2 år og 9 mdr da hun startede. Da de i bh spurgte os om vi ikke skulle tage bleen fra hende kiggede jeg bare på dem med åben mund. De fortalte så at siden hun havde gået der i 3 dage altså i en hel måned slet ikke havde lavet noget i bleen men hver gang gået ud og trukket den ned, og så sat sig på toilettet. Den bandit og så var det altså slut med den ble.

Et godt fif forresten er og købe bukse bleer for så har de stadig bleen på men kan selv trække den ned og op når de vil forsøge sig med toilettet. Det gør det ikke så farligt!

Det med buksebleen må jeg lige overveje

He, så havde hun egentlig bare brugt sin ble som underbukser, den lille laban  Maja skal starte til november, den måned hun fylder tre år. Men så må det jo blive der i tager bleen, hvis hun har lyst. Den børnehave hun skal starte i, er bare en smule kaotisk, så ved ikke hvor meget styr de har på at minde de små om at gå på toilettet (der er meget frie rammer)

Anmeld

19. juli 2011

TbCp

Vi prøvede til rigtig mange gange med Liva, men endte hver gang med at give hende ble på igen, fordi hun ikke var klar...
Hun kom først af med bleen da hun var 3 år og 8 mdr. men der var hun så også KLAR og der er stort set ingen uheld været.

Så jeg vil vente lidt, prøve igen om et par uger.

Anmeld

19. juli 2011

Lusi

Vores datter blev 3 i juli og vil også kun i bleen, og er også begyndt at sige når hun har tisset.. Ja når hun laver andet, er man ligesom ik rigtig i tvivl vi prøvede virkelig med potte på et tidspunkt, så hver gang hun begyndte at stå og presse, røg hun derud. Det endte så bare ud i store flip fra hende og hun begyndte at holde sig, så det stoppede vi med. I bh siger de også bare det kommer. De går på toilettet/potte derovre efter maden, der vil hun godt sidde der.

Anmeld

19. juli 2011

Karo

Da Marcus var 2 år og 9 måneder tog jeg bleen af ham. Jeg tog den af ham en fredag og fredag aften måtte jeg vaske 10 par bukser. Hver gang han havet tisset i bukserne satte jeg ham op på toilettet, så han ikke "slap" selv om han havde tisset. Lørdag havde han 1 uheld og da vi afleverede ham i vuggestuen om mandagen var han renlig

Han har siden da haft 2 uheld og det er lidt over 2 måneder siden.

Anmeld

19. juli 2011

Mi

TbCp skriver:

Vi prøvede til rigtig mange gange med Liva, men endte hver gang med at give hende ble på igen, fordi hun ikke var klar...
Hun kom først af med bleen da hun var 3 år og 8 mdr. men der var hun så også KLAR og der er stort set ingen uheld været.

Så jeg vil vente lidt, prøve igen om et par uger.

Heldigvis er bleerne jo også gode idag, så det betyder jo ikke noget at hun skal gå med ble. Omvendt så er de måske så gode at hun ikke har gener af at have den på, så hvorfor egentlig smide den

Tror også jeg venter lidt og prøver måske igen om en måneds tid

Anmeld

19. juli 2011

Mi

Lykke86 skriver:

Vores datter blev 3 i juli og vil også kun i bleen, og er også begyndt at sige når hun har tisset.. Ja når hun laver andet, er man ligesom ik rigtig i tvivl vi prøvede virkelig med potte på et tidspunkt, så hver gang hun begyndte at stå og presse, røg hun derud. Det endte så bare ud i store flip fra hende og hun begyndte at holde sig, så det stoppede vi med. I bh siger de også bare det kommer. De går på toilettet/potte derovre efter maden, der vil hun godt sidde der.

Det lyder jo som her, Maja holder sig jo også bare.

Vi venter også lidt, så kan vi prøve igen om en månedstid, og se om det lykkedes der

Anmeld

19. juli 2011

Mi

Karo skriver:

Da Marcus var 2 år og 9 måneder tog jeg bleen af ham. Jeg tog den af ham en fredag og fredag aften måtte jeg vaske 10 par bukser. Hver gang han havet tisset i bukserne satte jeg ham op på toilettet, så han ikke "slap" selv om han havde tisset. Lørdag havde han 1 uheld og da vi afleverede ham i vuggestuen om mandagen var han renlig

Han har siden da haft 2 uheld og det er lidt over 2 måneder siden.

Det var da flot. Sådan var det også med vores store piger, men Maja holder sig bare. Det er jo heller ikke sundt for blæren, når hun holder sig en hel dag

men virkelig flot at din søn ikke har haft flere uheld

Anmeld

19. juli 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Min dreng blev først renlig i maj, hvor han var 3 år og 7 mdr. Vi prøvede først på året, hvor vi måtte tage bleen på ham igen. Mit råd er, at vente indtil hun er helt klar. Hun er trods alt ikke så gammel endnu. Han bruger dog stadigvæk ble om natten og er meget våd. Men det skal nok også komme.

Min pige er 2 år og 4 mdr., og er blevet mere bevist om toilettet, men vi tager det stille og roligt. Det skal nok også komme med hende.

Anmeld

19. juli 2011

TbCp

Mi skriver:

Heldigvis er bleerne jo også gode idag, så det betyder jo ikke noget at hun skal gå med ble. Omvendt så er de måske så gode at hun ikke har gener af at have den på, så hvorfor egentlig smide den

Tror også jeg venter lidt og prøver måske igen om en måneds tid

Den skal jo nok komme af på et eller andet tidspunkt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.