Så var vi i statsforvaltningen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.119 visninger
22 svar
0 synes godt om
18. juli 2011

Lisbeth85

Jeg havde bestilt møde til min eks og jeg, som er forældre til Linus fra oktober 2010. Vi har aldrig boet sammen, mens vi har haft Linus, da faren gik fra mig i 7. måned. Efter Linus blev født, så har han været her 3-4 gange pr. måned i alt fra 3-6 timer. MEn men men... nu ville farmand jo gerne have ham lidt mere.

De fortalte os hvordan vi skulle trappe op, og hvordan og hvornår det kunne lade sig gøre med en overnatning, når han er så lille. Han er kun 9 mdr. nu, og har derfor stadig meget brug for mor tæt på.

Samværet hedder nu hveranden torsdag og hveranden lørdag. Når Linus er knap et år, så skal samværet om lørdagen være hos faren, hvor jeg er med, og når han bliver et år, så skal han have en lørdag fra 9-15.30 sammen med sin far alene Spændende

Når Linus er ca. 14 mdr., så skal han have sin første overnatning fra lørdag-søndag fra 9.30-ca. kl. 10.00 næste dag.

Først når Linus er 2½ år, sagde anbefalede de, at faren henter ham i dagpleje, og så tager ham med hjem der og så henter jeg søndag. Så det synes jeg jo er vældig dejligt at høre Faren har nemlig villet have ham rigtig tidligt i forhold til hvad jeg havde læst er godt, når man ikke har haft sin far, som en stabil person i sit liv tidligere. Så er  lykkelig for, at de tænker SÅÅÅÅ MEGET på det lille barn. Det varmer

Ville lige dele updaten med Jer herinde - måske nogle har fulgt lidt med. Jeg er glad, selvom det bliver hårdt den første gang Men det er også hans barn, og han skal have oplevelser med ham, og omvendt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2011

Mi

Hvor er det da dejligt at høre om en far som gerne vil se sin søn noget mere  Og godt i fandt en løsning

Anmeld

18. juli 2011

Carina1977

Lisbeth85 skriver:

Jeg havde bestilt møde til min eks og jeg, som er forældre til Linus fra oktober 2010. Vi har aldrig boet sammen, mens vi har haft Linus, da faren gik fra mig i 7. måned. Efter Linus blev født, så har han været her 3-4 gange pr. måned i alt fra 3-6 timer. MEn men men... nu ville farmand jo gerne have ham lidt mere.

De fortalte os hvordan vi skulle trappe op, og hvordan og hvornår det kunne lade sig gøre med en overnatning, når han er så lille. Han er kun 9 mdr. nu, og har derfor stadig meget brug for mor tæt på.

Samværet hedder nu hveranden torsdag og hveranden lørdag. Når Linus er knap et år, så skal samværet om lørdagen være hos faren, hvor jeg er med, og når han bliver et år, så skal han have en lørdag fra 9-15.30 sammen med sin far alene Spændende

Når Linus er ca. 14 mdr., så skal han have sin første overnatning fra lørdag-søndag fra 9.30-ca. kl. 10.00 næste dag.

Først når Linus er 2½ år, sagde anbefalede de, at faren henter ham i dagpleje, og så tager ham med hjem der og så henter jeg søndag. Så det synes jeg jo er vældig dejligt at høre Faren har nemlig villet have ham rigtig tidligt i forhold til hvad jeg havde læst er godt, når man ikke har haft sin far, som en stabil person i sit liv tidligere. Så er  lykkelig for, at de tænker SÅÅÅÅ MEGET på det lille barn. Det varmer

Ville lige dele updaten med Jer herinde - måske nogle har fulgt lidt med. Jeg er glad, selvom det bliver hårdt den første gang Men det er også hans barn, og han skal have oplevelser med ham, og omvendt

Jeg synes det lyder som en rigtig god plan

På den måde sker det hele jo også i et stille og roligt tempo, hvilket jeg mener må være det mest optimale for barnet

Alt held og lykke herfra

Anmeld

18. juli 2011

132319

Dejligt med klarhed men hvor er det dog ærgerligt at SF skal sætte det op for jer. Det er så ærgerligt når voksne mennesker og tilmed forældre ikke kan blive enige

Min datters far og jeg har aftalt at weekendsamværet skal foregå når vi begge føler at hun er klar til. Vi kender vores barn bedst og derfor skal andre ikke sætte regler op omkring hvordan det skal foregå

Anmeld

18. juli 2011

Lisbeth85

132319 skriver:

Dejligt med klarhed men hvor er det dog ærgerligt at SF skal sætte det op for jer. Det er så ærgerligt når voksne mennesker og tilmed forældre ikke kan blive enige

Min datters far og jeg har aftalt at weekendsamværet skal foregå når vi begge føler at hun er klar til. Vi kender vores barn bedst og derfor skal andre ikke sætte regler op omkring hvordan det skal foregå

Vi kunne ikke blive enig, for han ville have ham ( i min verden) alt for tidligt. Så i stedet for at blive ved med at sige, at han er aaalt for lille nu til hver anden weekend, så fik han svar på HVORFOR han er for lille. Min eks og jeg tager dette som et udgangspunkt, og så aftaler vi bare indbyrdes hvordan og hvorledes nu. men vi havde inderligt brug for en model, som ikke ville skade vores lille barn for meget. Har læst så mange bøger, om at det kan skade barnet, hvis det ikke føler sig tryg, og bare fordi min eks var egoistisk, ja så ville det gå ud over barnet i sidste ende.

Så vi kan sagtens snakke sammen, og vi vil da også gøre det selvom vi har denne plan. Så du skal slet ikke være bekymret eller synes det er synd for os Tværtimod var de SÅ overraskede over os derinde, og synes vi klarede det fantastisk! De er slet ikke vant til nogen, som sidder og snakker sammen så godt

Anmeld

18. juli 2011

Lisbeth85

Carina1977 skriver:

Jeg synes det lyder som en rigtig god plan

På den måde sker det hele jo også i et stille og roligt tempo, hvilket jeg mener må være det mest optimale for barnet

Alt held og lykke herfra

Nemlig - stille og rolig optrapning inden det hedder en hel nat hos far også Han får selvfølgelig set og prøvet nogle putninger hos mig inden, så han ved hvordan den skal klares

Anmeld

18. juli 2011

Lisbeth85

Mi skriver:

Hvor er det da dejligt at høre om en far som gerne vil se sin søn noget mere  Og godt i fandt en løsning

Ja, i starten ønskede jeg bare han skulle skride ud af vores liv i SÅDAN EN FART... men det ændrede sig hurtigt Min søn får en far, som vil ham og helt sikkert også omvendt. Der er jo en grund til vi var sammen... jeg holdt jo af ham og synes han var den bedste jo

Anmeld

18. juli 2011

N&J

Dejligt at få lidt struktur på, når i nu ikke havde samme opfattelse af hvad der var bedst..  så har man noget at forholde sig til, så tillykke med det gode skridt

Anmeld

18. juli 2011

Lisbeth85

N&J skriver:

Dejligt at få lidt struktur på, når i nu ikke havde samme opfattelse af hvad der var bedst..  så har man noget at forholde sig til, så tillykke med det gode skridt

Mange tak Ja, vi ville gerne selv, men man kan altså ikke smide en dreng på knap 9 mdr. på weekend med en, som han kun har set 3-4 gange pr. måned - det holder ikke Så nu fik vi nogle faglige og kompetente folk til at hjælpe os på vej - det var dejligt

Anmeld

19. juli 2011

Pige2009

Lisbeth85 skriver:

Super Personligt kan jeg også bruge jeres samværsplan, da jeg skal lave et udspil til min datter, der er 21 mdr

Dejligt, at man kan enes om det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.