Er Rhesus negativ og lillepigen er Rhesus Postiv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.087 visninger
18 svar
0 synes godt om
18. juli 2011

SaNiNa

Har lige fået svar på min blodprøve om lillepigen blodtype og vi har ikke samme da jeg er negativ.

Nu skal jeg så imorgen ud til svangreklinikker og have en eller anden sprøjte for at jeg ikke danner antistoffer.

Er der ikke ikke en som har prøvet det og kan berolige mig lidt for er så mange for nåle, blod og sprøjter

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2011

Victoriasmor88

Ja jeg har prøvet det, du får den i låret, og det gør en smule ondt men det er hurtigt klaret jeg har fået den en gang, men min pige en denne gang Negativ, så nu hvor vi begge er det kan jeg undgå en indsprøjtning

Anmeld

18. juli 2011

Chalala85

Sanne og Nicklas skriver:

Har lige fået svar på min blodprøve om lillepigen blodtype og vi har ikke samme da jeg er negativ.

Nu skal jeg så imorgen ud til svangreklinikker og have en eller anden sprøjte for at jeg ikke danner antistoffer.

Er der ikke ikke en som har prøvet det og kan berolige mig lidt for er så mange for nåle, blod og sprøjter

Jeg fik det lige efter fødslen af min søn. Og jeg er NÅLESKRÆK! MEN, det er et stik i måsen og så er du køreklar igen Så ingen problemer det, det er bare super vigtigt du får den

Anmeld

18. juli 2011

svanen73

Jeg fik en i uge 29 og en efter fødslen, da min søn er modsat mig.

Jeg syns knap man mærker det, det tager 5 sec...prøv at ha noget med du kan beskæftige dig med, såsom at skrive en sms imens eller finde en sang på mobilen. Så du ik tænker nål

Anmeld

18. juli 2011

Kit

Jeg har prøvet det og er også nåleforskrækket, men syntes influenzavaccinationen gjorde mere ondt. Jeg fik en indsprøjtning i ballen i uge 29 og en mere efter fødslen. Jeg kiggede væk og prøvede at slappe helt af.

Det skal bare overståes og fortæl personalet, at du ikke kan lide nåle, så de kan tage lidt hensyn.

Anmeld

18. juli 2011

1000Ben

Jeg er forvirret, hvorfor kender I blodtypen på ufødt barn - er der noget min jordemor, læge ect. har glemt at fortælle mig? Skal man tjekkes for det? Bliver helt nervøs. 

Anmeld

18. juli 2011

SaNiNa

Stefanie8 skriver:

Jeg er forvirret, hvorfor kender I blodtypen på ufødt barn - er der noget min jordemor, læge ect. har glemt at fortælle mig? Skal man tjekkes for det? Bliver helt nervøs. 

Fik taget en blodprøve for nogle uger siden fordi jeg er rhesus negativ og hvis barnet ikke har sammen blod type som moderen kan man udvilke nogle antistoffer. ved ikke selv så meget om det så håber de kan fortælle mig noget mere i morgen.

Anmeld

18. juli 2011

An&Jo

vi havde også forskellige blodtyper, og jeg fik den..

hav noget underholdning med, for jeg skulle sidde/ligge stille i en halv time bagefter for at være sikker på at jeg ikke fik nogle bivirkninger ved den som svimmelhed eller andet..

jeg skal højst sandsynligt have den igen hvis jeg bliver gravid igen, for jeg har en ret sjælden blodtype (kan ikke huske hvad den hedder) så sandsynligheden for at mine børn har den samme som mig er ret lille..

det tager ingen tid og det gør ikke ondt..

jeg er så nåleskræk at jeg nærmest skal holdes fast for at få taget blodprøver osv, for jeg er virkelig rædselsslagen, men synes ikke den var slem..

Anmeld

18. juli 2011

SaNiNa

Tak piger hvade virkelig håbet hun også var rhesus negativ lige som Nicklas hvade vist ikke forventet andet.

men jeg blev snydt. Er bare så nervøs så godt jeg fik en tid allerede imorgen så jeg ikke skal gå og være nervøs i flere dage.

Anmeld

18. juli 2011

Ox.

Sanne og Nicklas skriver:

Jeg fik den, og dagen efter fødslen fik jeg en sprøjte i balden hehe  Men tro mig, jeg var hunderæd inden fødslen for den sorøjte der, men efter 27 timer med veer føles det sku som at blive aet  hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.