Blive sat frem i termin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.131 visninger
15 svar
0 synes godt om
18. juli 2011

Mulle73

Jeg blev scannet for et par uger siden. En tryghedsscanning, som jeg selv betalte. Efter min søn blev til ved IVF, kunne jeg simpelthen ikke fatte, at jeg pludselig var blevet gravid.

Første dag i sidste mens var d. 14. maj. Så jeg regnede med, at jeg var 7+6 da jeg kom til scanningen. Jeg var dog kun 6+1. Er det ikke ret mange dage at blive sat tilbage? Jeg spurgte sygeplejersken efter, om det var fordi der kunne være noget galt. (Har mistet 6 gange før, så frygten sidder i mig.)

Hun sagde, at det så helt fint ud, der var hjerteblink og en fin blommesæk. Hun forklarede, at hvis min mens ikke var regelmæssig, så kunne ægløsningen jo også rykke sig osv. Det godtog jeg og vi gik glade derfra.

Men jeg regnede så tilbage. Jeg skulle så have testet meget positiv 3+3! Lyder det ikke lidt usandsynligt? Ved godt at man kan teste positiv før tid, men at testen bliver SÅ positiv med det samme, synes jeg lyder underligt.

De tilbød mig en ekstra scanning d. 2. august for at se om den vokser som den skal. Så nu er jeg blevet helt paranoid og tænker, at det gør de fordi de selv var i tvivl.  Ej, det er simpelthen så dumt, men jeg er jo en gammel kone og det skal jo være nu her, hvis det skal være. Så man vil jo så gerne have nogle garantier, selvom det får jeg aldrig.

[IMG]http://i53.tinypic.com/b5i648.jpg[/IMG]

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2011

Mulle73

Er den ikke meget positiv ift. at den skulle være 3+3?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

18. juli 2011

Maja88

jeg var til scanning i 10+5 men blev sat tilbage til 9+5

Anmeld

18. juli 2011

An&Jo

det er meget normalt at blive rykket i termin.. selv blev jeg rykket 14 dage.. så lægen har testet positiv på mig ret tidlig, men det var jo så også med en blodprøve.. jeg har nok også ca været i uge 3 da jeg blev testet positiv..

Anmeld

18. juli 2011

Mulle73

Maja88 skriver:

jeg var til scanning i 10+5 men blev sat tilbage til 9+5

Hvor langt er du så nu?

Anmeld

18. juli 2011

Chalala85

Min var lige så positiv med det samme og jeg testede 4+1. Men jeg tror godt den kan blive så positiv 3+3 hvis du er en god en til at producerer hcg.

Anmeld

18. juli 2011

Mulle73

An&Jo skriver:

det er meget normalt at blive rykket i termin.. selv blev jeg rykket 14 dage.. så lægen har testet positiv på mig ret tidlig, men det var jo så også med en blodprøve.. jeg har nok også ca været i uge 3 da jeg blev testet positiv..

Det er nok bare pga. at ved IVF kendte man jo den præcise dato fordi man vidste hvornår det befrugtede æg var lagt op. Så jeg kan ikke helt vænne mig til, at de kan flytte den dato.

Anmeld

18. juli 2011

Levi&LilysMor

De rykker jo frem eller tilbage alt efter hvor stor bebs er, de rykkede også lidt på min , men det var fordi han passe størrelse mæssigt til den anden dato

Anmeld

18. juli 2011

Maja88

Mulle73 skriver:

Hvor langt er du så nu?

hun er født og er 4 måneder

Anmeld

18. juli 2011

Mulle73

Maja88 skriver:

hun er født og er 4 måneder

Ok! Tillykke!

Så bare dit profilbillede. Derfor troede jeg hun var i maven.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.