Hjælp veer - hvornår ringer man ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

846 visninger
5 svar
0 synes godt om
17. juli 2011

lycly

Startede en tråd tidligere i morges fordi jeg havde mistanke om at jeg var begyndt at få veer. 

Se evt. tråden:

https://www.baby.dk/debat/122187pi1/graviditet/veer--falsk-alarm.aspx

Men for at opsummere, så vågnede jeg ved det kl 6.30 imorges, og siden da er de kommet med først 10 minutters mellemrum, og til sidst 7 minutter. Dog har der lige været en pause på en halv time . 

Det jeg så er i tvivl om er hvornår man ringer til FG? Nu har jeg gået sådan her i 6 timer uden den helt store udvikling i både styrke eller hyppighed. Vandet er heller ikke gået. Jeg behøver vel ikke ringe endnu ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2011

sne190810

Luna F. skriver:

Startede en tråd tidligere i morges fordi jeg havde mistanke om at jeg var begyndt at få veer. 

Se evt. tråden:

https://www.baby.dk/debat/122187pi1/graviditet/veer--falsk-alarm.aspx

Men for at opsummere, så vågnede jeg ved det kl 6.30 imorges, og siden da er de kommet med først 10 minutters mellemrum, og til sidst 7 minutter. Dog har der lige været en pause på en halv time . 

Det jeg så er i tvivl om er hvornår man ringer til FG? Nu har jeg gået sådan her i 6 timer uden den helt store udvikling i både styrke eller hyppighed. Vandet er heller ikke gået. Jeg behøver vel ikke ringe endnu ?

Du kan bare lave et opkald a'la "Hej jeg har små veer, og i ser mig muligvis inden for 24 timer.." Så ved de det, og har dine papirer fremme i bunken til dit evt. senere opkald

Det gjorde jeg, og så havde de en idé om hvordan og hvorledes.

Anmeld

17. juli 2011

Isabella_mor

ring og giv dem din info og så fortæller de dig hvad du skal gøre

det er nok det bedste råd jeg kan give dig..  rigtig god fødsel.. 

Anmeld

17. juli 2011

Mor Christa

Jeg begyndte at få det der omkring 19 aften, og var inde forbi FG omkring 24 fordi de lige ville vente indtil der havde været JM-vagtskifte. Da jeg så kom derind, var min livmoderhals forsvundet, m en havde ikke åbnet mig endnu. Fik derfor en coctail til at tage hjem og sove på, og kl 8 oim morgenen var jeg 9 cm åben :0) ..
Jeg ringede da jeg var utryg og gerne ville være afklaret med om jeg var i fødsel eller hvad - og evt hvor langt jeg var i fødslen..
Tror du skal følge din mavefornemmelse. Hvis du ikke er utryg eller noget - så vent lidt

Anmeld

17. juli 2011

mortilmange

Hvis det er den første, så forbered dig på, at det godt kan tage laaaaaaaaaaaaaaaaaang tid   Det er slet ikke unormalt at den første fødsel tager en evighed (synes man ). Jeg havde veer i over 30 timer hvor jeg kun var 1 cm åben og først da jeg havde haft veer i ca. 35 timer skete der først noget og hun er født ca. 37 timer efter den første ve
Så mit råd er, at sæt dig i sofaen eller hop ind i seng med en god bog og slap af Du får brug for alle krafter inden længe
Held og lykke med fødslen  

Anmeld

17. juli 2011

Happiness

Altså min JM siger at de først vil høre fra mig når der er 4-5 minutter immellem veerne og at de vare i 60sek.

Men ved ikke om det er forskelligt fra hospital til hospital!

en meget misundelig mig!!!

Rigtig god fødsel! Glæder mig til at se billeder og læse FB

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.