SussieThyssen skriver:
Så gør du det, at du tager den bette op, skifter ble, fodrer og så er det legetid/hyggetid.
Prøv at tage tid på hvor længe der går fra du har fodret og til, at den lille bliver træt og skal hen og sove..og hvor længe trolden sover.
Derefter prøver du at trække tiden en lille smule hver dag, så morgen-ritualet, med amning og hygge, ligger på ca. halvanden time, og så putter du til formiddagssøvn.
Stille og roligt (og Rom blev ikke bygget på en dag som bekendt) arbejder du jer hen, hvor du har morgenrituel, sovning, frokost ritual, sovning, eftermiddags ritual, en lur aftensmad, et dejligt bad, så den lille bliver søvnig og så aftenputning omkring kl 18:30-19.
Den sene fodring sørger du for foregår i svag belysning..en ren ble, og fodring helst i mørke eller meget svag belysning og uden leg eller hygge, så du derigennem viser at nu er det nat, og man skal sove.
Alt dette lærte jeg fra starten, fordi jeg havde en super mor og svigermor, som tog god hånd omkring mig og de små, så vi lynhurtigt fik en god rytme, og det har virket..ikke kun for mig men også for mange andre, både før mig og efter.
Men..som sagt..det kræver tålmodighed og ro..og en lille portion stædighed 

hvad gjorde i så ved eks apetit spring, hvor barnet æder ca et døgn?
eller når søvn behove ændrede sig..
eller når man eks har et barn der vågner monster sulten, ammer skider leger ammer og sover...
elle et barn der selv som 1 mdr naturligt er vågen i 2-3 timer..
eller det modsatte et barn der bliver overtræt efter 3kvarter...
hvad hvis der er pænt vigtige undersøgelse hver 2 dag de første 2 mdr der SKAL følges.. og læger der er pænt lige glade med om barnet sov eller ej.
for mig var det vigtigere at lære barnet at kende og følge dennes rytme frem for at stoppe barnet i kasser ved fødslen..