Hver dag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juli 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Hvad tid plejer din bebs at vågne om morgenen..sådan ca??

kl 7 ca

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2011

BinaMor

SussieThyssen skriver:

Mine har haft faste rytmer, fra det øjeblik vi kom ind ad døren derhjemme..og det er en god ide, at du, både for din egen og dit barns skyld, ser at få indarbejdet en.

Kærligst
Sussie

ja ja det kommer så an på så meget. man kan feks ikke sætte en timer amninger, evt smågulsot, vægtøgning, tryghedsbehov osv.

nej rytme er en by i rusland for mange.

men dejligt det fungerede for jer. det er bare ikke et udgangspunkt for en 1 gangs mor.

Anmeld

18. juli 2011

SussieThyssen

BinaMor skriver:

ja ja det kommer så an på så meget. man kan feks ikke sætte en timer amninger, evt smågulsot, vægtøgning, tryghedsbehov osv.

men dejligt det fungerede for jer. det er bare ikke et udgangspunkt for en 1 gangs mor.

Såmænd er det så..hvis man får noget hjælp.

Før i tiden hjalp de ældre, de yngre med at få en god rytme ind, og det er netop jeg er parat til at dele ud af her..så du behøver ikke at vrisse af mig.

Anmeld

18. juli 2011

BinaMor

SussieThyssen skriver:

Såmænd er det så..hvis man får noget hjælp.

Før i tiden hjalp de ældre, de yngre med at få en god rytme ind, og det er netop jeg er parat til at dele ud af her..så du behøver ikke at vrisse af mig.

kæreste sussi jeg vrissede ikke men du kunne jo ikke høre tonen

og dejligt du vil hjælpe. men det vil jeg også og børn er forskellige. det findes de børn der har bedst af rytmer fra start men der findes også sensitive børn der har et storttryghed/amnings behov. min datter er selv en af dem og hvis jeg havde fået afvide at jeg kunne lave rytmerne bedre var jeg gået op i spåner. hun grædog ggræd. sov aldrig trods hjælp af forældre, bedsteforældre og sp ér. hun er ekstremt signalfølsom og dhendes typer findes der flere af. derforskal man ikke føle sig fallitagtig hvios man ikke kan få en rytme ind endnu.

men jeg vrissede altså ikke

det er min oplevelse af hendes situation. og jeg har også ret til min mening selvom du er ældre ik?

peace

Anmeld

18. juli 2011

2721

BinaMor skriver:

Enig!

Anmeld

18. juli 2011

Den lykkelige

Overhoved ikke.. havde vi først som ca 3 måneder... men overhovedet ikke fast.. men der kunne man sige hvordan det nogenlunde er..

Anmeld

18. juli 2011

henh01

både og..

Men først da han var 4 mdr var rytme rutine præget, han sov på bestemte tidspunkter osv

Anmeld

18. juli 2011

raca

nr 1 havde ikke en rytme.. hvis jeg skulle havde indarbejdet en rytma havde det endt i kaos, og nederlags føelse ved mig..

han spiste når han var sulten.. og sov når han var træt.. intet var fast der+ han havde behov for at være på mig HELETIDEN... tror 5min var maks han lå alene.. så at indarbejde en rytma var spild af mine gode tid...

nr 2 var anderledes hun sov meget og havde ikke samme trykhedsbehov.. så hun sov meget og spise og sked i den time hun var vågen..

som udgangspunkt syntes jeg det er tosset at indarbejde en rytme før de min er 3-4 mdr.. altså skifter så hurtigt mens de er spæde, og for mig villde det være utroligt stressende at indarbejde klokkeslet og skemaer...

amning efter skemaer er forøvrigt også en dårlig ide.. så vil barnet nemlig havde meget meget svært ved at øge produktionen omkring de 3 mdr.. og forældrene vil antage at mælken ikke er god nok til og mætte mere der forde de mælder sig ofte, hvis de ikke bliver lagt til kommer der ikke mere mælk.. og trada så er der for lidt mælk..

Anmeld

18. juli 2011

BinaMor

raca skriver:

nr 1 havde ikke en rytme.. hvis jeg skulle havde indarbejdet en rytma havde det endt i kaos, og nederlags føelse ved mig..

han spiste når han var sulten.. og sov når han var træt.. intet var fast der+ han havde behov for at være på mig HELETIDEN... tror 5min var maks han lå alene.. så at indarbejde en rytma var spild af mine gode tid...

nr 2 var anderledes hun sov meget og havde ikke samme trykhedsbehov.. så hun sov meget og spise og sked i den time hun var vågen..

som udgangspunkt syntes jeg det er tosset at indarbejde en rytme før de min er 3-4 mdr.. altså skifter så hurtigt mens de er spæde, og for mig villde det være utroligt stressende at indarbejde klokkeslet og skemaer...

amning efter skemaer er forøvrigt også en dårlig ide.. så vil barnet nemlig havde meget meget svært ved at øge produktionen omkring de 3 mdr.. og forældrene vil antage at mælken ikke er god nok til og mætte mere der forde de mælder sig ofte, hvis de ikke bliver lagt til kommer der ikke mere mælk.. og trada så er der for lidt mælk..

PRÆCIS

Anmeld

18. juli 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

kl 7 ca

Så gør du det, at du tager den bette op, skifter ble, fodrer og så er det legetid/hyggetid.
Prøv at tage tid på hvor længe der går fra du har fodret og til, at den lille bliver træt og skal hen og sove..og hvor længe trolden sover.
Derefter prøver du at trække tiden en lille smule hver dag, så morgen-ritualet, med amning og hygge, ligger på ca. halvanden time, og så putter du til formiddagssøvn.

Stille og roligt (og Rom blev ikke bygget på en dag som bekendt) arbejder du jer hen, hvor du har morgenrituel, sovning, frokost ritual, sovning, eftermiddags ritual, en lur aftensmad, et dejligt bad, så den lille bliver søvnig og så aftenputning omkring kl 18:30-19.
Den sene fodring sørger du for foregår i svag belysning..en ren ble, og fodring helst i mørke eller meget svag belysning og uden leg eller hygge, så du derigennem viser at nu er det nat, og man skal sove.

Alt dette lærte jeg fra starten, fordi jeg havde en super mor og svigermor, som tog god hånd omkring mig og de små, så vi lynhurtigt fik en god rytme, og det har virket..ikke kun for mig men også for mange andre, både før mig og efter.
Men..som sagt..det kræver tålmodighed og ro..og en lille portion stædighed

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.