Fremmed kat sover i vores barnevogn :-( What to do?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juli 2011

Isabella_mor

Sakris skriver:

Gå-væk-kat :-) Ja man kan vel ikke sprøjte det uden på barnevognen? For det er nok ikke specielt børnevenligt når katte ikke kan lide det!

Ved du hvor tit man skal sprøjte med det? Og hvor man kan få det? Matas?

nej det ved jeg ikke...!! hmm jeg jeg kan da lige prøve at finde det på nettet og hvor det kan købes.. og om det overhovedet findes til katte..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2011

Isabella_mor

her er der noget...

Anmeld

17. juli 2011

Isabella_mor

og denne.. en katteskræmmer

Anmeld

17. juli 2011

Fenja09

Tvivler stærkt på at det er en vildkat når den ligger sig til rette på/i jeres barnevogn, det plejer vildkatte at være alt for sky til. Har i kigget efter evt. øremærke for at se om den tilhøre nogen? For så ville det nemmeste da være at slå dens nr op og så kontakte ejeren.

Hvis den ikke er mærket, så ville jeg også sætte regnslag over og så evt stille noget på den, så katten ikke hopper og kan ligge sig.

Som regel er det ikke nødvendigt at "skræmme" katten fra vid og sans, men bare gøre det lidt mere besværligt for den.

Hvis det ikke virker kan i evt. prøve at ligge staniol over barnevognen - katte kan ikke lide at gå på staniol eller sågar ligge på det.

/Fenja

Anmeld

17. juli 2011

Sakris

Tak for alle jeres råd Man kan sgu regne med jer herinde 

Vi vil starte med at prøve at ligge noget på overlærredet mens Isabella sover, og ellers stille den på højkant når den ikke er i brug Ellers må vi finde nye metoder... I første omgang vil vi som foreslået give overlærred og myggenet en omgang rodalon

Anmeld

17. juli 2011

Isabeau

Sakris skriver:

Idag da min kæreste skulle ud og putte vores datter i barnevognen, så han at der lå en kat og sov (oven på myggenet og overlærred). Vi har haft mistanken om det et par dage, da der var kommet jord på regnslaget (som normalt er på).

Vores barnevogn står på en overdækket terasse, da vi ikke har et skur (vi bor i lejlighed) og barnvognen er en altanbarnevogn - der kun bruges til middagslure eller hvis vores primære barnevogn er punkteret. Vi er bange for at den som vildkat kan bære sygdomme, og vi har nu puttet vores datter indendørs, indtil vi har fået vasket barnevognen.

Men hvad hulen skal vi gøre?

Jeg ville blive rigtig ked af ikke at turde lade mit barn sove ude, i frygt for at den i værste fald også vil sove der når min datter ligger i den Men hvad gør vi? Hvordan kan vi holde den fra barnevognen helt generelt. Både når den er i brug eller bare står?

Vi bor i et hus med 4 lejligheder og delehave. Det er lejede lejligheder og vi kan jo derfor ikke begynde at sætte skure op osv (de 3 andre i bygningen er pensionister, og vi har kun lejligheden i 2 år). Jeg har ikke kræfterne til at få den slæbt op og ned af kælderen hver dag. Så er der overhovedet noget vi kan gøre? 

Jeg tænker ikke så meget på om katten smitter, men hvad hvis den lægger sig på dit barn, mens hun sover???

Det er ikke nogle af naboernes?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.