Fremmed kat sover i vores barnevogn :-( What to do?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.610 visninger
15 svar
0 synes godt om
17. juli 2011

Sakris

Idag da min kæreste skulle ud og putte vores datter i barnevognen, så han at der lå en kat og sov (oven på myggenet og overlærred). Vi har haft mistanken om det et par dage, da der var kommet jord på regnslaget (som normalt er på).

Vores barnevogn står på en overdækket terasse, da vi ikke har et skur (vi bor i lejlighed) og barnvognen er en altanbarnevogn - der kun bruges til middagslure eller hvis vores primære barnevogn er punkteret. Vi er bange for at den som vildkat kan bære sygdomme, og vi har nu puttet vores datter indendørs, indtil vi har fået vasket barnevognen.

Men hvad hulen skal vi gøre?

Jeg ville blive rigtig ked af ikke at turde lade mit barn sove ude, i frygt for at den i værste fald også vil sove der når min datter ligger i den Men hvad gør vi? Hvordan kan vi holde den fra barnevognen helt generelt. Både når den er i brug eller bare står?

Vi bor i et hus med 4 lejligheder og delehave. Det er lejede lejligheder og vi kan jo derfor ikke begynde at sætte skure op osv (de 3 andre i bygningen er pensionister, og vi har kun lejligheden i 2 år). Jeg har ikke kræfterne til at få den slæbt op og ned af kælderen hver dag. Så er der overhovedet noget vi kan gøre? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2011

Isabella_mor

køb sådan noget gå væk hund/kat halløj... 

det er sådan noget til at sprøjte med.. det kan du evt sprøjte på noget i nærhden af barnevognen...

Anmeld

17. juli 2011

Sakris

isabellamor skriver:

køb sådan noget gå væk hund/kat halløj... 

det er sådan noget til at sprøjte med.. det kan du evt sprøjte på noget i nærhden af barnevognen...

Gå-væk-kat :-) Ja man kan vel ikke sprøjte det uden på barnevognen? For det er nok ikke specielt børnevenligt når katte ikke kan lide det!

Ved du hvor tit man skal sprøjte med det? Og hvor man kan få det? Matas?

Anmeld

17. juli 2011

Janni.

Du kan sprøjte lidt af det på fliserne/jorden omkring barnevognen, det burde være nok til at den holder sig væk fra jeres vogn. 

Anmeld

17. juli 2011

Nessie

Sæt en bamse eller noget lignende på barnevognen, så er den "optaget".

Katte smitter normalt ikke mennesker med sygdom, men den kan jo have lopper.

Anmeld

17. juli 2011

Aagaard

Jeg har også oplevet det problem, som aupair for nogle år siden.
Det holdt ret hurtigt op da jeg en dag jeg fandt den på barnevognen, tog den i nakken og kastede den hen i en balje vand som "tilfældigvis" stod i nærheden af barnevognen.
Den landede lige så fint på benene i baljen og blev pladder våd. Den har ikke være i nærheden af hverken barnevognen eller mig siden.

Anmeld

17. juli 2011

anna-jonas

Det der gå-væk-kat-sprøjtehalløj, har slet ingen virkning.

Det i kan gøre, er at lukke barnevognen af med både myggenet og regnslag, og så stille noget op på forstykket, så en kat slet ikke kan lægge sig til rette der. På den måde vil den hurtigt forstå hentydningen, og finde et andet sted og slumre. Som regel lægger vildkatte sig ikke til at sove, et sted hvor der lugter så meget af mennesker..............så mon ikke det er en almindelig huskat, der synes det er hyggeligt på forlæderet.

Held og lykke med projekt "kat-væk".

Anmeld

17. juli 2011

baby012

sprøjt fliserne omkring barnevognen.. du må endelig ikke bruge det direkte på barnevognen

Jeg ved ikke hvor meget man skal sprøjte med det , men kunne forestille mig at lugten ikke holder mere end et par dage når det er udenfor . 

du kan købe det her :

http://shop.petworld.dk/products/gaa-vaek-kat.aspx

held og lykke

Anmeld

17. juli 2011

Englebisse

Den bedste man kan gøre det er at tage katten i fast gerning og derefter have en sprøjte/vandpistol med vand klar og så oversprøjte den med vand. De hader vand og vil ikke sjælent tilabge til det sted hvor de er blevet overrasket med vand. Hvis I vil have kattelugt ud af barnevognen skal i købe noget rodalon.

Anmeld

17. juli 2011

JonTri

Som andre skriver... Sæt en stor bamse. Det virker også hvis den vil gå på bilen i garagen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.