Sidestik i maven.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juli 2011

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Isabeau skriver:

Jeg er "kun" 20+2, men døjer selv med det samme. Har ikke taget det så nøje, da det kun kommer når jeg går tur med min anden datter...

Lytter til min krop og tager den med ro, når jeg får ondt - gør det samme

Ok....nu skal jeg begynde på arbejde i morgen efter ferie så må hellere tage mig selv i skindet og tage den med ro....selvom jeg ikke er for god til at passe på mig selv...men det bliver jeg nødt til....også nu hvor jeg er så langt henne....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2011

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Omsorgsgiver skriver:

Hej alle!  

Håber I kan hjælpe mig! Jeg har siden i torsdags have en slags sidestik i maven eller stik i maven som jeg kun mærker til når jeg står oprejst eller går rundt. Jeg mærker ikke noget til det når jeg sidder eller ligger ned. Jeg var til jordemoder i torsdags og det hele så fint ud. Jeg mærker også den lille derinde.

Er det bare ligamentsmerter eller hvad er det? I starten var det kun i højre side hvor jeg også har fået at vide at barnet ligger med hovedet nedad, men nu er det i midten af maven.

Håber der er nogen som kan hjælpe!

tror måske det er baby der presser på en nerve.

jeg havde også noget lign det du beskriver et par gange under min graviditet.

men kontakt altid fødegangen hvis du er urolig.

Anmeld

17. juli 2011

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
SussieThyssen skriver:

Du har højest sandsynligt ligamensmerter, som er mange ting.

De opstår bl.a. pga at musklerne giver sig, men også fordi musklerne bliver lidt overanstrengt og påvirkede efterhånden som barnet vokser til og trykker både på nervebaner og muskler.
Musklerne forsøger at kompensere for den ekstra vægt, og hvis din bebs primært ligger i den ene side, så vil dine muskler forsøge at rette op påskævheden og belastningen ved at trække sig sammen i den anden side, og det kan så give ømheden og stikkeriet du har i midten.

Efterhånden som din termin nærmer sig, vil babyen normalt lægge sig midt i maven og rette sig ind, så vægtfordelingen bliver mere centreret og "stikkeriet" aftager.

Kærligst
Sussie

Mange tak for dit svar  

Vælger også at tro på at det er ligamentsmerter. Men kan de godt ændre sig?? I starten af graviditeten føltes mine ligamentsmerter som mensligende smerter men nu er det stik. Eller det er måske meget normalt at de kan ændre sig i smerten?

Anmeld

17. juli 2011

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
sommerbarn<3 skriver:

tror måske det er baby der presser på en nerve.

jeg havde også noget lign det du beskriver et par gange under min graviditet.

men kontakt altid fødegangen hvis du er urolig.

Jeg skal til læge i morgen for at have taget blodprøve så nævner det lige der....

Anmeld

17. juli 2011

SussieThyssen

Omsorgsgiver skriver:

Mange tak for dit svar  

Vælger også at tro på at det er ligamentsmerter. Men kan de godt ændre sig?? I starten af graviditeten føltes mine ligamentsmerter som mensligende smerter men nu er det stik. Eller det er måske meget normalt at de kan ændre sig i smerten?

Ja, som jeg skrev i starten så kan de virke meget forskelligt efterhånden som graviditeten skrider fremad

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.