Sidestik i maven.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.783 visninger
14 svar
0 synes godt om
17. juli 2011

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Hej alle!  

Håber I kan hjælpe mig! Jeg har siden i torsdags have en slags sidestik i maven eller stik i maven som jeg kun mærker til når jeg står oprejst eller går rundt. Jeg mærker ikke noget til det når jeg sidder eller ligger ned. Jeg var til jordemoder i torsdags og det hele så fint ud. Jeg mærker også den lille derinde.

Er det bare ligamentsmerter eller hvad er det? I starten var det kun i højre side hvor jeg også har fået at vide at barnet ligger med hovedet nedad, men nu er det i midten af maven.

Håber der er nogen som kan hjælpe!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2011

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2

Forresten så er jeg 29+5 henne i min graviditet.

Anmeld

17. juli 2011

AndreasMor84

Mit bud ville umiddelbart være ligamenter, som du selv nævner

Anmeld

17. juli 2011

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Solstråle2011 skriver:

Mit bud ville umiddelbart være ligamenter, som du selv nævner

Ok ja....synes bare det er træls at det er der hele tiden  Skal til lægen i morgen og have taget blodprøve....så vil jeg lige nævne det der...

Men er der slet ikke andre der har prøvet eller ved hvad det evt. kan være?

Anmeld

17. juli 2011

AndreasMor84

Omsorgsgiver skriver:

Ok ja....synes bare det er træls at det er der hele tiden  Skal til lægen i morgen og have taget blodprøve....så vil jeg lige nævne det der...

Men er der slet ikke andre der har prøvet eller ved hvad det evt. kan være?

Altså jeg får også de der "sidestik" når jeg er for fysisk aktiv.. ikke når jeg sidder, men hvis vi fx. går en tur..

Anmeld

17. juli 2011

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Solstråle2011 skriver:

Altså jeg får også de der "sidestik" når jeg er for fysisk aktiv.. ikke når jeg sidder, men hvis vi fx. går en tur..

ok....tænker også at det er fordi baby vokser og måske presser på livmoderen så de der stik opstår.... puha...og jeg skal starte på arbejde igen i morgen efter 3 ugers ferie med et meget hårdt fysisk arbejde....må hellere tage den med ro... 

Anmeld

17. juli 2011

Mettefpigen

Tror det kan være mange ting.. Vil også lige ligamentsmerter men du blir også hurtigere træt i kroppen når du er gravid så det kan også være alm sidestik.....

Anmeld

17. juli 2011

Isabeau

Omsorgsgiver skriver:

Hej alle!  

Håber I kan hjælpe mig! Jeg har siden i torsdags have en slags sidestik i maven eller stik i maven som jeg kun mærker til når jeg står oprejst eller går rundt. Jeg mærker ikke noget til det når jeg sidder eller ligger ned. Jeg var til jordemoder i torsdags og det hele så fint ud. Jeg mærker også den lille derinde.

Er det bare ligamentsmerter eller hvad er det? I starten var det kun i højre side hvor jeg også har fået at vide at barnet ligger med hovedet nedad, men nu er det i midten af maven.

Jeg er "kun" 20+2, men døjer selv med det samme. Har ikke taget det så nøje, da det kun kommer når jeg går tur med min anden datter...

Lytter til min krop og tager den med ro, når jeg får ondt - gør det samme

Anmeld

17. juli 2011

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Mettefpigen skriver:

Tror det kan være mange ting.. Vil også lige ligamentsmerter men du blir også hurtigere træt i kroppen når du er gravid så det kan også være alm sidestik.....

Men hvis det er alm. siestik så burde det også gå væk igen tænker jeg...Stikkene er også midt på maven og ikke kun i siden.

Anmeld

17. juli 2011

SussieThyssen

Omsorgsgiver skriver:

Hej alle!  

Du har højest sandsynligt ligamensmerter, som er mange ting.

De opstår bl.a. pga at musklerne giver sig, men også fordi musklerne bliver lidt overanstrengt og påvirkede efterhånden som barnet vokser til og trykker både på nervebaner og muskler.
Musklerne forsøger at kompensere for den ekstra vægt, og hvis din bebs primært ligger i den ene side, så vil dine muskler forsøge at rette op påskævheden og belastningen ved at trække sig sammen i den anden side, og det kan så give ømheden og stikkeriet du har i midten.

Efterhånden som din termin nærmer sig, vil babyen normalt lægge sig midt i maven og rette sig ind, så vægtfordelingen bliver mere centreret og "stikkeriet" aftager.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.