What to do?? (svigermekanikken)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.077 visninger
9 svar
1 synes godt om
16. juli 2011

Anonym trådstarter

Hej piger 

Jeg står i denne ØV situation at mine svigerforældre konstant opfordre min kære kæreste til at blive stereliseret pga sygdommen ADHD & mild autisme, fordi ADHD er meget arvelig.. 

Jeg har nu en skøn unge på knap 1 år og ønsker da selvfølgelig at h*n skal have en lillebror/søster om et par år..

Nu til det irriterende:

Under hele min graviditet med den 1, var jeg meget hadet af svigerfamilien fordi de ikke mente at vi skulle have barn nu (vi er unge), og fordi min kæreste har sygdommen ADHD og mild autisme..

Jeg frygter virkelig at få en mere, fordi jeg har det SÅ godt med min svigermor (reserve mor, min aldrig har været der for mig).

What to do? Hvad ville i tøser gøre i denne situation, ville i trodse dem??

Jeg er ikke færdig med at få børn, jeg er ung (20'erne). 

Kram fra en lidt forvirret mor! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2011

Miss T

Et spørgsmål, hvordan kan du være hadet af svigerfamilien og så have det bedste forhold til svigermor?

Du bestemmer jo helt selv, hvad du vil i fremtiden, det skal de jo ikke bestemme. Kan i klare opgaven nu, kan i helt sikkert også om nogle år og mhs til genesen, ja så er det arveligt, så i skal selvfølgelig have det med i baghovedet, at jeres lille baby kan rammes af samme sygdom, og om i ønsker at der er måske mere end 50% chance for det. Som sagt, det er kun din kæreste og dig, der kan tage den beslutning - ingen andre!

Anmeld

16. juli 2011

svanen73

Det rager da overhovedet ik dem om I får flere eller ej...I er voksne mennesker og i dag er der jo hjælp at få, hvis jeres børn sku arve sygdommen.

Hvis du har et godt forhold til din svigermor, kan du så ik snakke med hende om at det har/gør dig ked af det...hvad det gør ved dig?

Anmeld

16. juli 2011

Anonym trådstarter

Miss T skriver:

Et spørgsmål, hvordan kan du være hadet af svigerfamilien og så have det bedste forhold til svigermor?

Du bestemmer jo helt selv, hvad du vil i fremtiden, det skal de jo ikke bestemme. Kan i klare opgaven nu, kan i helt sikkert også om nogle år og mhs til genesen, ja så er det arveligt, så i skal selvfølgelig have det med i baghovedet, at jeres lille baby kan rammes af samme sygdom, og om i ønsker at der er måske mere end 50% chance for det. Som sagt, det er kun din kæreste og dig, der kan tage den beslutning - ingen andre!

Jeg var hader under graviditeten, men efter fødslen var de om intet var hændt 

Anmeld

16. juli 2011

Anonym trådstarter

svanen73 skriver:

Det rager da overhovedet ik dem om I får flere eller ej...I er voksne mennesker og i dag er der jo hjælp at få, hvis jeres børn sku arve sygdommen.

Hvis du har et godt forhold til din svigermor, kan du så ik snakke med hende om at det har/gør dig ked af det...hvad det gør ved dig?

Ja jeg har sku nok bare ikke nosser nok til det .

Hun bliver stik tosset når det har noget med flere børnebørn at gøre når det drejer sig om min kæreste. 

Hende yngste søn må gerne få børn da han intet har af sygdomme.

Men ja, jeg må nosse mig sammen og få en snak med hende selvom det ikke huger mig 

Anmeld

16. juli 2011

Miss T

Anonym skriver:

Jeg var hader under graviditeten, men efter fødslen var de om intet var hændt 

Det lyder underligt i mine ører, i hvert fald at du fandt dig i det .

Men jeg håber da, at i selv kan tage beslutningen når i når til søskende

Anmeld

16. juli 2011

Prinsessens'Mor<3

Anonym skriver:

Hej piger 

Jeg står i denne ØV situation at mine svigerforældre konstant opfordre min kære kæreste til at blive stereliseret pga sygdommen ADHD & mild autisme, fordi ADHD er meget arvelig.. 

Jeg har nu en skøn unge på knap 1 år og ønsker da selvfølgelig at h*n skal have en lillebror/søster om et par år..

Nu til det irriterende:

Under hele min graviditet med den 1, var jeg meget hadet af svigerfamilien fordi de ikke mente at vi skulle have barn nu (vi er unge), og fordi min kæreste har sygdommen ADHD og mild autisme..

Jeg frygter virkelig at få en mere, fordi jeg har det SÅ godt med min svigermor (reserve mor, min aldrig har været der for mig).

What to do? Hvad ville i tøser gøre i denne situation, ville i trodse dem??

Jeg er ikke færdig med at få børn, jeg er ung (20'erne). 

Kram fra en lidt forvirret mor! 

Hvis dig og kæresten vil have flere, så synes jeg ikke de skal holde jer tilbage.. Vi har selv lige fået en datter, og jeg er ikke velset i hans familie, men var blevet bedre, men da jeg blev gravid var der ingen lykønskninger eller noget fra dem, ikke et ord om graviditet var oppe i de 9 mdr, men da hun var født og de så hende smeltede de og jeg er igen ok.. Men de skulle ikke holde mig fra og få en familie med deres søn, hvis også han vil.. Og så vil jeg sige, det er altså ikke de værste sygdomme man kunne få, jo det er svært og håndtere osv, min lillebror på 10 har selv begge dele men han er sq da dejlig alligevel, og man skal bare tage hensyn på en anden måde..  Det er bare min mening..

- Malene&Maja

Anmeld

16. juli 2011

Anonym trådstarter

MaleneS2011baby<3 skriver:

Hvis dig og kæresten vil have flere, så synes jeg ikke de skal holde jer tilbage.. Vi har selv lige fået en datter, og jeg er ikke velset i hans familie, men var blevet bedre, men da jeg blev gravid var der ingen lykønskninger eller noget fra dem, ikke et ord om graviditet var oppe i de 9 mdr, men da hun var født og de så hende smeltede de og jeg er igen ok.. Men de skulle ikke holde mig fra og få en familie med deres søn, hvis også han vil.. Og så vil jeg sige, det er altså ikke de værste sygdomme man kunne få, jo det er svært og håndtere osv, min lillebror på 10 har selv begge dele men han er sq da dejlig alligevel, og man skal bare tage hensyn på en anden måde..  Det er bare min mening..

- Malene&Maja

Vi vil vildt gerne have 1 mere!! Ikke 2 men en 

Situationen gør mig bare ØV ØV, men ja, jeg trodser dem muligvis også!! 

Tak for dit svar 

Anmeld

16. juli 2011

Prinsessens'Mor<3

Anonym skriver:

Vi vil vildt gerne have 1 mere!! Ikke 2 men en 

Situationen gør mig bare ØV ØV, men ja, jeg trodser dem muligvis også!! 

Tak for dit svar 

De skal nok blive bløde igen når de ser den lille bebs, når i kommer til den tid, det gjorde de jo også ved jeres første?

Anmeld

16. juli 2011

GryHSB

Anonym skriver:

Ja jeg har sku nok bare ikke nosser nok til det .

Hun bliver stik tosset når det har noget med flere børnebørn at gøre når det drejer sig om min kæreste. 

Hende yngste søn må gerne få børn da han intet har af sygdomme.

Men ja, jeg må nosse mig sammen og få en snak med hende selvom det ikke huger mig 

Så vidt jeg husker kan man godt videregive ADHD - og måske endda også Autisme - selvom man ikke selv har det, hvis nogle i familien har det. Men hæng mig ikke op på det. Vi fik i hvert fald noget i den stil af vide i sin tid. Og din kæreste må jo have fået det et sted fra. Ville din svigerfamilie have undværet ham? Og vil han have undværet livet. Hvis nej, ja så er der vel ikke noget i vejen få at få en mere :=)

Og desuden er det jo ikke noget andre end i to skal bestemme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.