Projekt der kost en mindre svensk bondegård

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

433 visninger
6 svar
0 synes godt om
18. december 2008

Plysbjørnen

er hvad vi er igang med...

Efter i 1 - 1½ måned at have døjet med en bette knægt der ikke vil sove, gylper som en sindsyg og skriger som en sindsforvirret galning er mor her ved at give op...

Zoneterapi lader ikke til at have den ønskede effekt (men knægten nyder at få nusset tæer)... Så var gode råd dyre... Terapeuten sagde at en af tingene kunne være mælkeallergi/intolerens eller det kunne være D-dråberne...

Så satte mor her sig til at tænke, jeg lider selv af laktoseintolerens, Laura havde lidt Intolerens for et par måneder siden (der er ikke noget nu hvor hun får skummetmælk)... HMMM så tænker jeg: "kan det være mælkeallergi/intolerens???

Jeg vender det med sundhedsplejesken, til alt held for mit forsvar over gylpede knægten ALT mens hun var her... Hun sagde snak med lægen med det samme, der er ikke nogen grund til at vente...

Som sagt så gjort... Vi fik beskeden at vi kunne da godt prøve (med profylac), og hvis det virkelig hjalp så kunne vi da godt prøve at søge tilskud... Gud hjælpe mig om ikke Profylac koster 200 kr for en dut med 400 g pulver svarene til ca ½ uges MME... Havde den elendige læge bare gjort opmærksom på at der skulle tages en test af navlestrengen så havde jeg kunnet få tilskud .

Men hvad bare skidtet virker så er jeg sådan lidt ligeglad selv om det er fandens dyrt... Ind til videre har han kun gylpet en lille smule og tror det er fordi det gik lidt forstærkt med at spise... Og han skriger næsten ikke, men han skal jo også først lige finde ud af at det ikke gør ondt at spise...

Betina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2008

BellaT

Hold da op, det er dyrt sådan noget! Men det er bare lykken hvis det virkelig hjælper. Det håber jeg godt nok for jer.
Dybt mærkeligt at der ikke blev lavet sådan en eig-test eller hvad det nu hedder, når du har laktoseintolerance.
Kan du slet ikke få noget tilskud til det så?

Anmeld

18. december 2008

Plysbjørnen

Men jo det er mærkeligt at den test ikke er blevet lavet... For jeg ved der stod i min vandrejournal at jeg ikke kan tåle mælk... Men det er vist noget med at lægen skal udfylde nogen bestemte papirer for at den test bliver lavet, og det har han ikke gjort, det gjorde han heller ikke ved Laura...

Jo det er noget med at lægen skal søge om at jeg kan få lov til at få det, efter hvad jeg kan forstå... jeg har i hvert fald fået besked på at gemme alle bonerne.... Men han vil ikke søge tilskud før vi har konstateret om det hjælper eller ej...

Anmeld

19. december 2008

Loggidut

ja det er dyrt, men set i lyset af et skrigende barn, som over gylper alt og har det dårligt...så kan jeg godt forstå i skraber de penge sammen...

kan du slet ikke få noget økonomisk støtte til ham?
det lyder underligt, så måske skulle du snakke det igennem atter engang med din SP?

Anmeld

19. december 2008

Plysbjørnen

Loggidut skriver:

ja det er dyrt, men set i lyset af et skrigende barn, som over gylper alt og har det dårligt...så kan jeg godt forstå i skraber de penge sammen...

kan du slet ikke få noget økonomisk støtte til ham?
det lyder underligt, så måske skulle du snakke det igennem atter engang med din SP?

Jo kan godt få tilskud, men lægen vil ikke søge tilskud til ham før vi har konstateret om det hjælper...

SP kan ikke gøre noget, da det skal gå gennem lægen fordi det er Allergi og det er noget med at man kan få det de kalder en "grøn recept"...

Men pt ser det skide godt ud, han gylper stadig ikke, skrigerriet er godt nok ikke stoppet, men tror det er fordi han er "bange" for at spise... Men det tror da fanden for han har jo åbenbart nok ondt af alt det gylperi...

Betina

Anmeld

20. december 2008

Loggidut

trold, hvad med afføring? kommer han af med det han skal?

han kan jo også have almindelig mavekneb?

Anmeld

20. december 2008

Plysbjørnen

Loggidut skriver:

trold, hvad med afføring? kommer han af med det han skal?

han kan jo også have almindelig mavekneb?

Jo han kommer af med afføring... Det er rigtigt at det kan være Mavekneb, men for det meste skriger han faktisk når han skal til at spise... Det kunne tit tage 30 - 45 minutter at få ham til at spise... I morges spiste han helt uden at sige et kvæk...

Betina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.