Er rigtig ked :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juli 2011

lykke mus

Anonym skriver:

jeg er 165, så 74 kg er bare alt for meget

okay..jeg synes du skal kontakte din læge så i kan finde ud af en løsning sammen men held og lykke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2011

Anonym trådstarter

henh01 skriver:

rågi knækbrød er et af de få knækbrød hvor der ikke er tilsat hvedemel og de smager rigtig godt

selv tak. Du er velkommen til at skrive privat hvis du ønsker at tale mere om det. Jeg synes selv det i tider kan være rigtig hårdt, og har perioder hvor jeg mister motivationen fuldstændigt, men man må finde styrken til at komme op på hesten igen.

Rigtig mange tak og det kan faktisk godt være jeg tager dig op på dit tilbud om at skrive til dig

Det er Rågi jeg spiser og de smager bare af mere

Jeg prøver generalt at holde mig fra pasta, ris og kartofler....men nye kartofler smager jo fantastisk  Franskbrød spiser jeg ikke, kage ej heller særligt tit, og hvis det er så spises der kun en lille skive!

Jeg ved jeg bør spise flere grøntsager

Jeg syntes bare vægten stiger alt for hurtigt...det er jo næsten fra uge til uge jeg kan se tallene stiger  

Anmeld

15. juli 2011

henh01

Anonym skriver:

Rigtig mange tak og det kan faktisk godt være jeg tager dig op på dit tilbud om at skrive til dig

Det er Rågi jeg spiser og de smager bare af mere

Jeg prøver generalt at holde mig fra pasta, ris og kartofler....men nye kartofler smager jo fantastisk  Franskbrød spiser jeg ikke, kage ej heller særligt tit, og hvis det er så spises der kun en lille skive!

Jeg ved jeg bør spise flere grøntsager

Jeg syntes bare vægten stiger alt for hurtigt...det er jo næsten fra uge til uge jeg kan se tallene stiger  

jo mere vand du drikker jo flere affaldsstoffer udskiller du og så vil det ikke binde væske så vægten stiger.

Anmeld

15. juli 2011

BellaCiinea

Anonym skriver:

jeg er 165, så 74 kg er bare alt for meget

Det skal du ikk være ked af.

Jeg er 160 og vejer 90kg ='/

Anmeld

15. juli 2011

..

En rigtig god ide kunne være at taste al (og jeg mener det hele) af det du drikker og spiser ind på enten madlog.dk eller madital.dk, måske det så giver mening at du tager på? Held og lykke med det i hvertfald

Anmeld

16. juli 2011

StineW

Anonym skriver:

Min vægt stiger og stiger og stiger og jeg forstår det bare ikke helt, måske i kan gennemskue, råde og hjælpe mig lidt her på vej.

Jeg holdte med at ryge for snart 3 år siden, det har kostet mig 7 kg ca. Det var jeg klar over ville ske.

Det har været et rigtigt hårdt år her i 2011 med en del sygdom både for migselv og min familie. Jeg har ikke haft mulighed for at komme ud og motionere grundet sygdom. Det gør så vægten er steget et par kg.

For 3 måneder siden fik jeg hormon spiral og vægten stiger igen  Jeg har aldrig før haft problemer med p-piller eller p-plaster.

Nu stiger vægten så igen. HVORFOR????????  Jeg er hamrende ked af min kæmpe r*v og dællerne bliver der bare flere og flere af  Hvergang jeg kigger i spejlet har jeg bare lyst til at græde. Jeg har ikke noget imod et par ekstra kilo men det her er bare ikke mig.

Jeg spiser til morgenmad 6 knækbrød lagt sammen med lidt smør, 2-3 tørrede aprikoser, ½-1 æble, 4-5 mandler. 1 glaas vand og en kop the.

Frokost, 2 skiver grovt rugbrød med 8% skinke smørre ost og en skive spegepølse, 1 gulerod, 1 stk frugt og vand

er vældig glad for knækbrød lige fortiden og spiser en del af dem, både med og absolut også uden smør! eftermiddag/snack 4 skiver knækbrød og 1-3 tørrede aprikoser og måske et stk frugt.

drikker gerne 2-4 kopper kaffe med mini mælk og minus sukker

Aftensmad 1-2 portioner alt afhængig af hvad det er.

Jeg spiser en gang i mellem lidt slik, men vi snakker et par stykker og absolut ikke en pose.

Jeg syntes ikke sådan umildbart det er hos det overnævnte jeg finder de ekstra kilo eller er det??? Stirre jeg mig blind? Overvejer faktisk at gå til lægen og få fortaget en blodprøve, for det her er da helt hen i vejret.

Kom gerne med nogle råd, eller erfaringer også gerne om vægtstigning der ikke er pga kosten.

Er mine åndsvage knækbrød virkelig årsagen

Hejsa.

Jeg kan se du har fået nogle gode og fornuftige råd allerede.

Jeg vil dog lige supplere lidt op...

Start morgenen med et stort glas vand inden du spiser noget. Det booster dit tarmssystem, så tarmene arbejder bedre når maden ankommer 0 bedre fordøjelse ´= bedre mæthed = vægttab.

Derudover skal du spise grøntsager til alle måltider ( også morgenmaden som mange glemmer, evt rød peber eller gulerødder&nbsp Grøntsagerne giver en bedre mæthed og de sørger for at den anden mad du spiser, passerer hurtigere igennem tarmssystemet.

Derudover skal du sørge for at spiser mange proteiner ( kylling inderfilet, rejer, tun og andre fisk )

Morgenmaden kan evt bestå af Skyr ( islandsk youghurt med ´mange proteiner ) med Axa fibersund og solbær. ( guleroden kan spises efter du har drukket dit morgenvand &nbsp

Vil du vide mere skriver du bare, du kan også få mit nummer hvis du skal have hjælp eller et los i r*ven...

Knus Stine

( 3,5 kg under startvægt 3 mdr efter fødsel = minus 22 kg )

Anmeld

16. juli 2011

Anonym trådstarter

Vil lige starte med at sige rigtig mange tak til jer alle for nogle gode råd.

Jeg har nu smidt de tørrede frugter væk og øver mig meget i at drikke vand (glemmer tit at drikke) En stor pose gulerødder er også indkøbt og smørret skåret ned. Det er hvad jeg har kunne gøre idag  Er glad for jeres råd, for det er noget jeg kan bruge til  noget og overskue uden at tømme alt i skabe og gå amok i dyre indkøb af div helse produkter.

Jeg vil give det en månedes tid og se hvordan tallene ser ud før jeg ringer til lægen.

Rigtig mange tak til jer alle

Anmeld

16. juli 2011

Darling<3

Hvor er det dejligt at se i hjælper hende så meget

Tror jeg vil kopiere jeres råd, hvis det er iorden??

Vil gerne selv tabe mig små 12 kilo

Anmeld

16. juli 2011

musse1

Anonym skriver:

Min vægt stiger og stiger og stiger og jeg forstår det bare ikke helt, måske i kan gennemskue, råde og hjælpe mig lidt her på vej.

Jeg holdte med at ryge for snart 3 år siden, det har kostet mig 7 kg ca. Det var jeg klar over ville ske.

Det har været et rigtigt hårdt år her i 2011 med en del sygdom både for migselv og min familie. Jeg har ikke haft mulighed for at komme ud og motionere grundet sygdom. Det gør så vægten er steget et par kg.

For 3 måneder siden fik jeg hormon spiral og vægten stiger igen  Jeg har aldrig før haft problemer med p-piller eller p-plaster.

Nu stiger vægten så igen. HVORFOR????????  Jeg er hamrende ked af min kæmpe r*v og dællerne bliver der bare flere og flere af  Hvergang jeg kigger i spejlet har jeg bare lyst til at græde. Jeg har ikke noget imod et par ekstra kilo men det her er bare ikke mig.

Jeg spiser til morgenmad 6 knækbrød lagt sammen med lidt smør, 2-3 tørrede aprikoser, ½-1 æble, 4-5 mandler. 1 glaas vand og en kop the.

Frokost, 2 skiver grovt rugbrød med 8% skinke smørre ost og en skive spegepølse, 1 gulerod, 1 stk frugt og vand

er vældig glad for knækbrød lige fortiden og spiser en del af dem, både med og absolut også uden smør! eftermiddag/snack 4 skiver knækbrød og 1-3 tørrede aprikoser og måske et stk frugt.

drikker gerne 2-4 kopper kaffe med mini mælk og minus sukker

Aftensmad 1-2 portioner alt afhængig af hvad det er.

Jeg spiser en gang i mellem lidt slik, men vi snakker et par stykker og absolut ikke en pose.

Jeg syntes ikke sådan umildbart det er hos det overnævnte jeg finder de ekstra kilo eller er det??? Stirre jeg mig blind? Overvejer faktisk at gå til lægen og få fortaget en blodprøve, for det her er da helt hen i vejret.

Kom gerne med nogle råd, eller erfaringer også gerne om vægtstigning der ikke er pga kosten.

Er mine åndsvage knækbrød virkelig årsagen

nu kan jeg se at du har fået rigtig mange gode forsalg, vil dog sige, hvis ik du helt kan på egen hånd, vil jeg virkelig anbefalde dig weight watchers, det hjælp mig rigtig rigtig meget, du kan tillade dig og spise alt også kartofler slik osv. men ikke hverdag her har man et hvis point, som man så skal tælle hverdag. er virkelig et fantastisk program, som jeg selv var meget glad for. det hjalp mig også til bagefter og vide hvad jeg skulle spise hvad og alligevel er jeg ik hysterisk men taber mig, selv om jeg ik tæller point længere.

hvis du har lyst er du velkomme til at skrive en privat besked til mig.

ønsker dig held og lykke med vægttabet ved hvor meget det betyder for en, når man gerne vil tabe sig.

Anmeld

16. juli 2011

Jakob'sMor

henh01 skriver:

Hej

dine portioner er for store og der er for meget af det dårlige..

et godt kostprogram når man vil tabe sig ser således ud:

Morgen: 30g morgenmadsprodukt med mælk, 1 stk frugt og 30 g groft brød. ELLER 30g grøft brød med en skive ost og 1 stk frugt.

Mellemmåltid: Knækbrød(rågi)  og 1 stk frugt

Frokost: 150-300 g blandet grøntsager og magert kød plus 30 g groft brød

Mellemmåltid: 1 stk frugt

aftensmad: 150-300 g grønt plus magert kød.

Aftensnack: en lille håndfuld nødder.

(Man må gerne bytte rundt på de mellemmåltider)

Tørret frugt skal man holde sig helt fra, stivelse skal man også holde sig fra alt sukker.

Det er benhårdt, men det virker.. -8 kg på 7 uger (og jeg spiser slik/sukker 1-2 gange om ugen)

lige mine ord

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.