Anonym skriver:
Min vægt stiger og stiger og stiger og jeg forstår det bare ikke helt, måske i kan gennemskue, råde og hjælpe mig lidt her på vej.
Jeg holdte med at ryge for snart 3 år siden, det har kostet mig 7 kg ca. Det var jeg klar over ville ske.
Det har været et rigtigt hårdt år her i 2011 med en del sygdom både for migselv og min familie. Jeg har ikke haft mulighed for at komme ud og motionere grundet sygdom. Det gør så vægten er steget et par kg.
For 3 måneder siden fik jeg hormon spiral og vægten stiger igen
Jeg har aldrig før haft problemer med p-piller eller p-plaster.
Nu stiger vægten så igen. HVORFOR???????? Jeg er hamrende ked af min kæmpe r*v og dællerne bliver der bare flere og flere af
Hvergang jeg kigger i spejlet har jeg bare lyst til at græde. Jeg har ikke noget imod et par ekstra kilo men det her er bare ikke mig.
Jeg spiser til morgenmad 6 knækbrød lagt sammen med lidt smør, 2-3 tørrede aprikoser, ½-1 æble, 4-5 mandler. 1 glaas vand og en kop the.
Frokost, 2 skiver grovt rugbrød med 8% skinke smørre ost og en skive spegepølse, 1 gulerod, 1 stk frugt og vand
er vældig glad for knækbrød lige fortiden og spiser en del af dem, både med og absolut også uden smør! eftermiddag/snack 4 skiver knækbrød og 1-3 tørrede aprikoser og måske et stk frugt.
drikker gerne 2-4 kopper kaffe med mini mælk og minus sukker
Aftensmad 1-2 portioner alt afhængig af hvad det er.
Jeg spiser en gang i mellem lidt slik, men vi snakker et par stykker og absolut ikke en pose.
Jeg syntes ikke sådan umildbart det er hos det overnævnte jeg finder de ekstra kilo eller er det??? Stirre jeg mig blind? Overvejer faktisk at gå til lægen og få fortaget en blodprøve, for det her er da helt hen i vejret.
Kom gerne med nogle råd, eller erfaringer også gerne om vægtstigning der ikke er pga kosten.
Er mine åndsvage knækbrød virkelig årsagen 
Hejsa.
Jeg kan se du har fået nogle gode og fornuftige råd allerede
.
Jeg vil dog lige supplere lidt op...
Start morgenen med et stort glas vand inden du spiser noget. Det booster dit tarmssystem, så tarmene arbejder bedre når maden ankommer 0 bedre fordøjelse ´= bedre mæthed = vægttab
.
Derudover skal du spise grøntsager til alle måltider ( også morgenmaden som mange glemmer, evt rød peber eller gulerødder 
Grøntsagerne giver en bedre mæthed og de sørger for at den anden mad du spiser, passerer hurtigere igennem tarmssystemet.
Derudover skal du sørge for at spiser mange proteiner ( kylling inderfilet, rejer, tun og andre fisk )
Morgenmaden kan evt bestå af Skyr ( islandsk youghurt med ´mange proteiner ) med Axa fibersund og solbær. ( guleroden kan spises efter du har drukket dit morgenvand

Vil du vide mere skriver du bare, du kan også få mit nummer hvis du skal have hjælp eller et los i r*ven...
Knus Stine
( 3,5 kg under startvægt 3 mdr efter fødsel = minus 22 kg )