Er rigtig ked :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.148 visninger
25 svar
0 synes godt om
15. juli 2011

Anonym trådstarter

Min vægt stiger og stiger og stiger og jeg forstår det bare ikke helt, måske i kan gennemskue, råde og hjælpe mig lidt her på vej.

Jeg holdte med at ryge for snart 3 år siden, det har kostet mig 7 kg ca. Det var jeg klar over ville ske.

Det har været et rigtigt hårdt år her i 2011 med en del sygdom både for migselv og min familie. Jeg har ikke haft mulighed for at komme ud og motionere grundet sygdom. Det gør så vægten er steget et par kg.

For 3 måneder siden fik jeg hormon spiral og vægten stiger igen  Jeg har aldrig før haft problemer med p-piller eller p-plaster.

Nu stiger vægten så igen. HVORFOR????????  Jeg er hamrende ked af min kæmpe r*v og dællerne bliver der bare flere og flere af  Hvergang jeg kigger i spejlet har jeg bare lyst til at græde. Jeg har ikke noget imod et par ekstra kilo men det her er bare ikke mig.

Jeg spiser til morgenmad 6 knækbrød lagt sammen med lidt smør, 2-3 tørrede aprikoser, ½-1 æble, 4-5 mandler. 1 glaas vand og en kop the.

Frokost, 2 skiver grovt rugbrød med 8% skinke smørre ost og en skive spegepølse, 1 gulerod, 1 stk frugt og vand

er vældig glad for knækbrød lige fortiden og spiser en del af dem, både med og absolut også uden smør! eftermiddag/snack 4 skiver knækbrød og 1-3 tørrede aprikoser og måske et stk frugt.

drikker gerne 2-4 kopper kaffe med mini mælk og minus sukker

Aftensmad 1-2 portioner alt afhængig af hvad det er.

Jeg spiser en gang i mellem lidt slik, men vi snakker et par stykker og absolut ikke en pose.

Jeg syntes ikke sådan umildbart det er hos det overnævnte jeg finder de ekstra kilo eller er det??? Stirre jeg mig blind? Overvejer faktisk at gå til lægen og få fortaget en blodprøve, for det her er da helt hen i vejret.

Kom gerne med nogle råd, eller erfaringer også gerne om vægtstigning der ikke er pga kosten.

Er mine åndsvage knækbrød virkelig årsagen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2011

Chillien

Der er stor forskel på knækbrød, men tror ikke på det er dem der gør det...

Er der slet ikke tid til at gå en tur før aftensmaden hver aften? Det kan gøre meget..

Men ja, jeg synes måske du skal prøve at snakke med lægen... Og derefter måske en kostvejleder...

Håber det løser sig for dig.. Men hvis ikke du er sundhedsskadeligt overvægtig, skulle du måske bare prøve at være glad forden du er.. - En kvinde med rigtige former?.. Det er som regel den bedste kur mod dellerne...

Men det er meget svært at komme med råd om den slags når man kun ved overfladisk hvadd er sker...

Anmeld

15. juli 2011

henh01

Hej

dine portioner er for store og der er for meget af det dårlige..

et godt kostprogram når man vil tabe sig ser således ud:

Morgen: 30g morgenmadsprodukt med mælk, 1 stk frugt og 30 g groft brød. ELLER 30g grøft brød med en skive ost og 1 stk frugt.

Mellemmåltid: Knækbrød(rågi)  og 1 stk frugt

Frokost: 150-300 g blandet grøntsager og magert kød plus 30 g groft brød

Mellemmåltid: 1 stk frugt

aftensmad: 150-300 g grønt plus magert kød.

Aftensnack: en lille håndfuld nødder.

(Man må gerne bytte rundt på de mellemmåltider)

Tørret frugt skal man holde sig helt fra, stivelse skal man også holde sig fra alt sukker.

Det er benhårdt, men det virker.. -8 kg på 7 uger (og jeg spiser slik/sukker 1-2 gange om ugen)

Anmeld

15. juli 2011

henh01

Jeg glemte at tilføje at man SKAL have 2-3 liter vand om dagen

Anmeld

15. juli 2011

Anonym trådstarter

Chillien skriver:

Der er stor forskel på knækbrød, men tror ikke på det er dem der gør det...

Er der slet ikke tid til at gå en tur før aftensmaden hver aften? Det kan gøre meget..

Men ja, jeg synes måske du skal prøve at snakke med lægen... Og derefter måske en kostvejleder...

Håber det løser sig for dig.. Men hvis ikke du er sundhedsskadeligt overvægtig, skulle du måske bare prøve at være glad forden du er.. - En kvinde med rigtige former?.. Det er som regel den bedste kur mod dellerne...

Men det er meget svært at komme med råd om den slags når man kun ved overfladisk hvadd er sker...

mange tak  Der er faktisk intet jeg hellere ville end ud og gå en lang tur, men fordi mine børn er små, min partner er indlagt og ingen familie i nærheden, er der bare overhovedet ingen mulighed for det lige forløbigt, desværre. Jeg brænder for at komme afsted men må nøjes med at passe min familie, og job og se ud af vinduet på dem som løber forbi.

Jeg vejer vel ca 74 kg og det mener jeg bare er alt for meget!. Jeg syntes også bedst om en kvinde med former, men de her former er for meget.  

Anmeld

15. juli 2011

Chillien

Anonym skriver:

mange tak  Der er faktisk intet jeg hellere ville end ud og gå en lang tur, men fordi mine børn er små, min partner er indlagt og ingen familie i nærheden, er der bare overhovedet ingen mulighed for det lige forløbigt, desværre. Jeg brænder for at komme afsted men må nøjes med at passe min familie, og job og se ud af vinduet på dem som løber forbi.

Jeg vejer vel ca 74 kg og det mener jeg bare er alt for meget!. Jeg syntes også bedst om en kvinde med former, men de her former er for meget.  

Det er jo også noget med din højde.. Men synes altså ikk det lyder som noget dus kal være ked af... Men så prøv at få fat i en kostvejleder eller hva de hedder... Eller lægen.. Det tror jeg at jeg ville gøre..

Anmeld

15. juli 2011

Anonym trådstarter

henh01 skriver:

Hej

dine portioner er for store og der er for meget af det dårlige..

et godt kostprogram når man vil tabe sig ser således ud:

Morgen: 30g morgenmadsprodukt med mælk, 1 stk frugt og 30 g groft brød. ELLER 30g grøft brød med en skive ost og 1 stk frugt.

Mellemmåltid: Knækbrød(rågi)  og 1 stk frugt

Frokost: 150-300 g blandet grøntsager og magert kød plus 30 g groft brød

Mellemmåltid: 1 stk frugt

aftensmad: 150-300 g grønt plus magert kød.

Aftensnack: en lille håndfuld nødder.

(Man må gerne bytte rundt på de mellemmåltider)

Tørret frugt skal man holde sig helt fra, stivelse skal man også holde sig fra alt sukker.

Det er benhårdt, men det virker.. -8 kg på 7 uger (og jeg spiser slik/sukker 1-2 gange om ugen)

ok ja det kan jeg så godt se at de er for store når du skriver det på den måde.  Jeg må prøve at ændre morgenmaden fra i morgen af!

De tørrede frugter anede jeg ikke var så skidt for en

Og af knækbrød er det de groveste jeg kan få fat i...bryder mig ikke om de der papir tynde skiver.

Vand må jeg vist også øve mig lidt mere i at drikke mere af...er enormt dårlig til at få væske nok.

Tak for dine råd

Anmeld

15. juli 2011

lykke mus

Anonym skriver:

hvor høj er du ??

Anmeld

15. juli 2011

henh01

Anonym skriver:

ok ja det kan jeg så godt se at de er for store når du skriver det på den måde.  Jeg må prøve at ændre morgenmaden fra i morgen af!

De tørrede frugter anede jeg ikke var så skidt for en

Og af knækbrød er det de groveste jeg kan få fat i...bryder mig ikke om de der papir tynde skiver.

Vand må jeg vist også øve mig lidt mere i at drikke mere af...er enormt dårlig til at få væske nok.

Tak for dine råd

rågi knækbrød er et af de få knækbrød hvor der ikke er tilsat hvedemel og de smager rigtig godt

selv tak. Du er velkommen til at skrive privat hvis du ønsker at tale mere om det. Jeg synes selv det i tider kan være rigtig hårdt, og har perioder hvor jeg mister motivationen fuldstændigt, men man må finde styrken til at komme op på hesten igen.

Anmeld

15. juli 2011

Anonym trådstarter

lykke mus skriver:

hvor høj er du ??

jeg er 165, så 74 kg er bare alt for meget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.