den-lykkeligste skriver:
Hej piger ..
Já. Nu nærmer min fødsel sig hastigt. Men den lille bandit derinde har ikke vendt sig med hovedet nedad eller vil vendes da det er blevet forsøgt. Og derfor er jeg sat til planlagt kejsersnit 
.. men men? der er jo også sæd fødsel?! den mulighed kan jeg også vælge, men så kan jeg riskikere ende ud i akut kejsersnit & det ville bestemt ikke være helt rart!! Men jeg er 37+2 mener i at den lille kan nå vende sig med hovedet nedad? for håber meget på hun gør det inden d. 27 Juli.. ellers blir hun taget via planlagt kejsersnit.. ellers kunne jeg også vælge fødsel og lade tiden gå ud og aflyse kejsersnit.. ?? hvad er jeres råd ?!
Jeg har lige været til scanning i dag, 37+0, hvor min mistanke blev bekræftet. Han har vendt sig med numsen nedad. Han har nemlig ligget rigtigt. Jeg mærkede, da han vendte sig.
De forsøgte 3 gange at vende ham i dag, men uden held. De vil gøre et forsøg igen på tirsdag, da han ikke sidder fast. Lægen kunne godt få løftet numsen op, men ikke få ham til at slå en kolbøtte.
Vi prøver Maia kliniken på mandag. http://www.enhest.com/index.php?id=2259. Hvis det ikke lykkes, forsøger vi igen på Hvidovre tirsdag.
Jeg må selv bestemme, om jeg vil prøve en sædefødsel under forudsætning af:
Han må ikke veje mere end 3800 g, og fødslen skal gå i gang af sig selv. Fødslen skal også skride jævnt frem ad, ellers sadler de om og foretager et kejsersnit. Der er større risiko for komplikationer for barnet ved en sædefødsel, da hovedet, som er den største del, skal fødes til sidst. Hvis hovedet fødes først, som er størst, så glider resten af kroppen selv ud.
Et kejsersnit er så langt fra mit ønske, så jeg håber han vil vendes på mandag eller tirsdag. Håber på mandag, da de gør det mere skånsomt. I dag gjorde ondt!
Han vejer i dag små 3200 g, og det ville være perfekt til en sædefødsel.
Held og lykke