kejsersnit eller fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juli 2011

Jolene

den-lykkeligste skriver:

Hej piger ..

Já. Nu nærmer min fødsel sig hastigt. Men den lille bandit derinde har ikke vendt sig med hovedet nedad eller vil vendes da det er blevet forsøgt. Og derfor er jeg sat til planlagt kejsersnit

.. men men? der er jo også sæd fødsel?! den mulighed kan jeg også vælge, men så kan jeg riskikere ende ud i akut kejsersnit & det ville bestemt ikke være helt rart!! Men jeg er 37+2 mener i at den lille kan nå vende sig med hovedet nedad? for håber meget på hun gør det inden d. 27 Juli.. ellers blir hun taget via planlagt kejsersnit.. ellers kunne jeg også vælge fødsel og lade tiden gå ud og aflyse kejsersnit.. ?? hvad er jeres råd ?!

Jeg har lige været til scanning i dag, 37+0, hvor min mistanke blev bekræftet. Han har vendt sig med numsen nedad. Han har nemlig ligget rigtigt. Jeg mærkede, da han vendte sig.

De forsøgte 3 gange at vende ham i dag, men uden held. De vil gøre et forsøg igen på tirsdag, da han ikke sidder fast. Lægen kunne godt få løftet numsen op, men ikke få ham til at slå en kolbøtte.

Vi prøver Maia kliniken på mandag.  http://www.enhest.com/index.php?id=2259. Hvis det ikke lykkes, forsøger vi igen på Hvidovre tirsdag.

Jeg må selv bestemme, om jeg vil prøve en sædefødsel under forudsætning af:

Han må ikke veje mere end 3800 g, og fødslen skal gå i gang af sig selv. Fødslen skal også skride jævnt frem ad, ellers sadler de om og foretager et kejsersnit. Der er større risiko for komplikationer for barnet ved en sædefødsel, da hovedet, som er den største del, skal fødes til sidst. Hvis hovedet fødes først, som er størst, så glider resten af kroppen selv ud. 

Et kejsersnit er så langt fra mit ønske, så jeg håber han vil vendes på mandag eller tirsdag. Håber på mandag, da de gør det mere skånsomt. I dag gjorde ondt!

Han vejer i dag små 3200 g, og det ville være perfekt til en sædefødsel.

Held og lykke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2011

Miss T

En sædefødsel forløber som regel uden problemer, men skal altid foregå på et hospital, og der skal være en fødselslæge til stede. Fødslen kan nemlig være kompliceret af flere grunde:

• Fødslen kan trække ud, fordi underkroppen af uforklarlige årsager stimulerer veerne på en anden måde, end når hovedet kommer først

• Navlesnoren bliver lettere klemt, hvilket kan resultere i iltmangel hos fosteret, da blodtilførslen afklemmes.

• Normalt baner barnets hoved vejen gennem fødselskanalen ved at udvide fødselskanalen. Barnets hoved, som er den største del af kroppen, skal passere fødselsvejen uden at være formet som under en normal fødsel, hvor hovedet baner vejen.

Personligt ville jeg vælge planlagt kejsersnit, hvis det endelig skal være er det altså helt optimalt og foregår i rolige omgivelser med god stemning. har fået to kejsersnit det ene akut, som er mindre sjovt og det andet planlagt som er en meget behagelig oplevelse, hvor man som fødende selv kan være med undervejs.

Anmeld

18. juli 2011

damm

Hel klart fødsel

1 gang: AKUT kejsersnit.

2 gang: Valgte jeg at føde selv.

3 gang planlagt kejsersnit.

Det gøt ondt at føde ja, men på en god måde synes jeg. Måske er det fordi at jeg første gang hva ved at dø under kejsersnit p.g.a meget alvorlig svangerskabsforgiftning i en alder af 21år. Fik dog en velskabt pige, som bare var lille , men skulle dog ha sonde.

Da jeg så fødte min anden pige selv revnede jeg så meget at de måtte kalde bagvagten p.g.a så mange og store revner. Revnede hel om til endetamenAv siger jeg bare.

Da jeg så blev gravid valgte lægerne at jeg ikke måtte føde selv, men skulle ha planlagt kejsersnit.ÆV, men jeg kunne jo godt se at barnet skulle jo ud og føde selv måtte jeg ikke. Jeg gik til psykolog. Jeg var så bange. Jeg synes at det er så unaturligt og meget voldsomt. Ligger en høj gravid på et bord og flår barnet ud. Hverken mor el. barn er klar til dette.

Når det så er sagt. Skal gravide kvinde gøre,hvad de kan mærke i deres hjerte hvad der er bedst for dem. Ingen tvivl og det.

Mit mening er at vi er skabt til at føde vors børn selv. Kan dette ikke lade sig gøre så er det sådan det er.

Personligt har jeg haft sært ved at acceptere kejsersnittene. Jeg har ikke følt mig som en rigtig kvinde.

Anmeld

18. juli 2011

damm

Jeg mener at du skal vælge kejsersnit hel klart. 

Anmeld

18. juli 2011

raca

hvis det er 2 barn ville jeg vælge sædefødsel..

hvis du opfylder kravne..

hvis sygehuset siger go for fødsel tror jeg det som udgangspunkt er mest skånsomt for både barn og mor..

Anmeld

26. juli 2011

Miraa

jeg har født med kejsersnit og det var ikke så svært.

Anmeld

26. juli 2011

twinboys

den-lykkeligste skriver:

Hej piger ..

Já. Nu nærmer min fødsel sig hastigt. Men den lille bandit derinde har ikke vendt sig med hovedet nedad eller vil vendes da det er blevet forsøgt. Og derfor er jeg sat til planlagt kejsersnit

.. men men? der er jo også sæd fødsel?! den mulighed kan jeg også vælge, men så kan jeg riskikere ende ud i akut kejsersnit & det ville bestemt ikke være helt rart!! Men jeg er 37+2 mener i at den lille kan nå vende sig med hovedet nedad? for håber meget på hun gør det inden d. 27 Juli.. ellers blir hun taget via planlagt kejsersnit.. ellers kunne jeg også vælge fødsel og lade tiden gå ud og aflyse kejsersnit.. ?? hvad er jeres råd ?!

Hvordan fødte du så??? Kan se du har født...

Anmeld

27. juli 2011

mor-til-en-dejlig-baby

twinboys skriver:

Hvordan fødte du så??? Kan se du har født...

kejsersnit, blev det

Anmeld

27. juli 2011

twinboys

den-lykkeligste skriver:

kejsersnit, blev det

Stort tillykke til jer

Anmeld

27. juli 2011

1012lmp

Nu du er førstegangs ville jeg bestemt vælge KS.

Normalt er jeg MEGET imod KS men i denne situation er der i modsætning til normalt større komplikationer ved en sædefødsel en et KS.

En sædefødsel kan jeg slet ikke forstå de har sagt du må vælge når du er første gangs. SLET ikke... Der er bestemt ikke rart... Min søster er født ved sædefødsel og trods det var min mors 5 barn har hun ALDRIG oplevet noget mere smertefuldt...

Det der gør det mere kompliceret er at barnet SLET ikke kan hjælpe til selv. normalt hjælper de jo selv det meste af vejen.

Og tænk dig normalt skal man "kun" have hovedet ud i denne situation skal du have numse,lår og ryg ud på samme tid.

Håber den lille når at vende sig da en fødsel er det mest fantastiske i verden, men gør hun ikke vil jeg HELT klart vælge KS. Og igen som førstegangsfødende forstår jeg slet ikke du har fået valget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.