Opbevaring af færdiglavet fondant?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15.605 visninger
12 svar
0 synes godt om
15. juli 2011

Majbriteriksen

Er der nogen der ved hvordan man bedst opbevarer den del af fondanten man ikke lige får brugt den dag man åbner pakken?Og hvor lang tid den kan holde sig sådan?

Var i Randers i en butik i går og der købte jeg lidt forskelligt, og ekspidenten sagde at man kunne fryse resten ned, nogen der har prøvet det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2011

ZamanogDania

Jeg fryser ikke min færdig fondant. Jeg putter dem i den fryse pose eller bare film som er lukket tæt. Den skal ikke hav luft. Jeg troe de kan holde i mange måneder. Så ind i tæt pose og gem den til den skal bruges igen:-)

Anmeld

15. juli 2011

Majbriteriksen

ZamanogDania skriver:

Jeg fryser ikke min færdig fondant. Jeg putter dem i den fryse pose eller bare film som er lukket tæt. Den skal ikke hav luft. Jeg troe de kan holde i mange måneder. Så ind i tæt pose og gem den til den skal bruges igen:-)

Okay, tak for svar. Så gemmer jeg det bare i køleskabet. Det er også nemmere hvis man pludselig får lyst til at øve sig i kagekunsten. Er så spændt på at prøve alle de nye ting jeg fik købt i går. Det er næsten som juleaften

Anmeld

15. juli 2011

roenlund

Det behøver ikke ligge på køl, bare en pose der lukker helt tæt...

Anmeld

15. juli 2011

Majbriteriksen

roenlund skriver:

Det behøver ikke ligge på køl, bare en pose der lukker helt tæt...

Okay tak, men hvorfor kommer alle så sit færdige pynt på køl? Eller er det bare mig der har misforstået noget?

Anmeld

15. juli 2011

Dot D

Majbriteriksen skriver:

Okay tak, men hvorfor kommer alle så sit færdige pynt på køl? Eller er det bare mig der har misforstået noget?

Det behøver ikke at komme på køl, det kan faktisk ødelægge det, især når vi har lidt varmere vejr, for så kan det begynde at svede, når det kommer ud af køleskabet.

Jeg opbevarer mit i lufttætte poser i en kasse ved alm stuetemperatur, og det fungerer rigtigt fint.

Anmeld

15. juli 2011

Majbriteriksen

Dot D skriver:

Det behøver ikke at komme på køl, det kan faktisk ødelægge det, især når vi har lidt varmere vejr, for så kan det begynde at svede, når det kommer ud af køleskabet.

Jeg opbevarer mit i lufttætte poser i en kasse ved alm stuetemperatur, og det fungerer rigtigt fint.

Fint tak, det var jo godt nok at vide Svedende blomster er ikke det kønneste

Og tak for informationen omkring the og kaffehuset i Randers. Min kæreste er godt nok sur på dig, det har været så dyrt at finde den butik

De første 2 gange jeg skulle have varer derfra så hentede han dem (han arbejde tæt på) Men i går måtte jeg bare selv derind og se. Puha alt det man bare ikke kan undvære

Anmeld

15. juli 2011

Dot D

Majbriteriksen skriver:

Fint tak, det var jo godt nok at vide Svedende blomster er ikke det kønneste

Og tak for informationen omkring the og kaffehuset i Randers. Min kæreste er godt nok sur på dig, det har været så dyrt at finde den butik

De første 2 gange jeg skulle have varer derfra så hentede han dem (han arbejde tæt på) Men i går måtte jeg bare selv derind og se. Puha alt det man bare ikke kan undvære

Hi hi hi, du må bage en kage til ham, vi kan ikke have sure kærester

Anmeld

15. juli 2011

Majbriteriksen

Dot D skriver:

Hi hi hi, du må bage en kage til ham, vi kan ikke have sure kærester

Det har jeg også lovet ham, og det var godt nok som om han ikke var så sur mere. Holder du aldrig kurser i pyntning-du er jo super skrap til det!

Anmeld

15. juli 2011

marloutti

Majbriteriksen skriver:

Er der nogen der ved hvordan man bedst opbevarer den del af fondanten man ikke lige får brugt den dag man åbner pakken?Og hvor lang tid den kan holde sig sådan?

Var i Randers i en butik i går og der købte jeg lidt forskelligt, og ekspidenten sagde at man kunne fryse resten ned, nogen der har prøvet det?

Jeg har læst et sted at det ikke må opbevares over 16 grader, så jeg har mit i køleskab.... Når jeg har lavet pynt, har jeg det bare i en bøtte i et skab, så det kan tørre; det skal jo alligevel ikke spises(når det er tørt altså)... Skal lige siges at mit er hj.lavet fondant...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.