Beregne termin??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.219 visninger
15 svar
0 synes godt om
15. juli 2011

Anonym trådstarter

Hej

Har fundet ud af jeg er gravid

Men kan ikke helt finde ud af min termin.. Har normalt en cyklus på 28 dage, men de sidste to menstruation har der været 42 dage imellem (har haft en lidt stresset periode). Mon jeg så skal regne ud fra en cyklus på 42, når jeg bruger terminsberegneren?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2011

GitteC78

På denne side kan du finde din termin, jeg har selv brugt denne:

http://www.libero.dk/Pages/Pregnant/Calculator.aspx?id=7731

Anmeld

15. juli 2011

Kris89

først og fremmest kæmpe tillykke

hvornår testede du positiv? altså hvor mange dage efter første mens dag? jeg tror du skal gå ud fra 28 dage når det er din "normale" cyklus... men er slet ikk sikker

Anmeld

15. juli 2011

Anonym trådstarter

Tak for svar

Jeg havde min sidste menstruations første dag d 31 maj, jeg testede mig første gang mandag d. 27, den dag jeg skulle have min næste mens, men der viste den negativ.
Har så haft nogle symptomer den sidste uges tid tror jeg og testede positiv her i onsdags

Men som sagt har min mens været forskudt de sidste to gange og derfor troede jeg også denne gang, at den bare var forsinket igen.. men nej men nu ved jeg ikke, om jeg skal regne fra min sidste mens første dag?

Lidt forvirrende

Og min læge har ferie

Anmeld

15. juli 2011

GitteC78

Anonym skriver:

Tak for svar

Jeg havde min sidste menstruations første dag d 31 maj, jeg testede mig første gang mandag d. 27, den dag jeg skulle have min næste mens, men der viste den negativ.
Har så haft nogle symptomer den sidste uges tid tror jeg og testede positiv her i onsdags

Men som sagt har min mens været forskudt de sidste to gange og derfor troede jeg også denne gang, at den bare var forsinket igen.. men nej men nu ved jeg ikke, om jeg skal regne fra min sidste mens første dag?

Lidt forvirrende

Og min læge har ferie

Hvis man bruger det link jeg sendte dig, så hedder din termins dag d 6 marts 12 og så er du i uge 7 (6+3).

Glemte helt at sige tillykke

Anmeld

15. juli 2011

Anonym trådstarter

Tak Gitte og tak for linket

Ja, det resultat fik jeg også frem, men jeg tænker bare, burde jeg ikke kunne have testet positiv d. 27 juni? Den dag jeg skulle have haft min næste mens.
Derfor mistænker jeg, at ikke er så langt henne...

Anmeld

15. juli 2011

Mira0911

Anonym skriver:

Hej

Har fundet ud af jeg er gravid

Men kan ikke helt finde ud af min termin.. Har normalt en cyklus på 28 dage, men de sidste to menstruation har der været 42 dage imellem (har haft en lidt stresset periode). Mon jeg så skal regne ud fra en cyklus på 42, når jeg bruger terminsberegneren?

Den sidste mens du har haft, kan du huske første mens dag på den? Altså dato? 

Anmeld

15. juli 2011

lycly

Anonym skriver:

Tak Gitte og tak for linket

Ja, det resultat fik jeg også frem, men jeg tænker bare, burde jeg ikke kunne have testet positiv d. 27 juni? Den dag jeg skulle have haft min næste mens.
Derfor mistænker jeg, at ikke er så langt henne...

Man kan sagtens teste negativ OG være gravid alligevel, det kommer an på mængden af graviditetshormonet HCG, hvis man tester meget tidligt, kan mængden godt være for lille til at det kan ses på en test. Så du kan sagtens have været gravid den dag du testede negativ

Anmeld

15. juli 2011

Anonym trådstarter

Ja det var den 31 maj og den før var den 19 april, så der var langt imellem de to.. men normalt er der 28 dage imellem..

Anmeld

15. juli 2011

Anonym trådstarter

Luna F. skriver:

Man kan sagtens teste negativ OG være gravid alligevel, det kommer an på mængden af graviditetshormonet HCG, hvis man tester meget tidligt, kan mængden godt være for lille til at det kan ses på en test. Så du kan sagtens have været gravid den dag du testede negativ

Ja det er rigtigt det er bare fordi de andre gange har jeg kunne teste positiv 4 dage før eller på dagen for udebleven mens

Jeg er bare ivrig for at udregne den korrekte termin, da jeg har to SA bag mig og gerne vil have en tryghedsscanning denne gang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.