Søskende med 2,7 år imellem - kom hid!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juli 2011

anja89

Mathilde & Frederikkesmor skriver:

Er aldersforskellen passende?

Får de noget ud af hinanden; kan de lege sammen - og gider de at lege sammen? Deler de værelse? osv.

Kom gerne med jeres erfaringer - TAK

Der er 2,7 år mellem mine piger

Jeg syntes det er så skønt med denne aldersforskel min store vil rigtig gerne hjælpe med at passe lille søster og hun prøver at lære fra sig til den lille...

Den leger meget sammen nu og nyder hinanden i stor stil      De deler også værelse og det har de gjordt siden den lille var ca 5 måneder.. dette har aldrig været et problem tvært imod de nyder at der bliver læst godnat historie sammen alle sammen og så blive puttet.. De kan så ligge og "snakke" lidt sammen de små banditer  men det er nu så sødt at høre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2011

raca

Får de noget ud af hinanden; kan de lege sammen - og gider de at lege sammen? Deler de værelse? osv.

mine er der godt nok 2,10 mdr imellem..

første år var lillesøter spændende og hun smilte af storebror.

2 år begyndte de at lege ved siden af hinannen på tæppet,

nu er de 6 oh 3 og leger rigtig godt sammen i perioder.. og lillesøster ser op til storebror..

de sover sammen i et børnesove værelse og har legeværelse sammen.. selvom de som oftes leger på stuegulvet eller ganggulvet.. men de leger en del sammen..

Anmeld

15. juli 2011

chael

Der er 2 år og 7 mdr mellem mine unger. Og der bliver faktisk også 2 år og 7 mdr, fra den midterste til den vi venter nu

For os har det været perfekt. Og ja de leger super fint.

Man har haft tid til at nyde dem i god tid. De kan have deres kontroverser, men det kan man vel aldrig undgå

Så ja, kun positivt herfra

*Camilla 29+2(3) da vi rammer 00.00 lige om 5 min, fra jeg har skrevet dette indlæg

Anmeld

17. juli 2011

Mussen2

Spændende tråd! Der bliver også 2,7 år mellem mine Der er 4,5 år mellem min bror og jeg og det er lige meget nok. Vi har altid haft et tæt bånd, men ikke rigtig så meget glæde af hinanden i barndommen, som jeg kunne ønske

Anmeld

17. juli 2011

h_bernie

Der er 2,7 år præcis mellem mine to. Er meget glad for aldersforskellen. Alberte er i dag 8½ måned og hun ELSKER bare brormand og omvendt. De har allerede nu glæde af hinanden.

Anmeld

17. juli 2011

Lunae

Nu har jeg kun et barn, så på den måde kan jeg ikke rigtig hjælpe dig Men der er 3 år mellem min bror og jeg og har altid elsket aldersforskellen. Vi lavede en masse sammen og i dag, som voksne, ses vi rigtig tit!

Jeg synes aldersforskellen er passende, fordi man ikke får samme vennegruppe og derfor kan man være sammen når man har lyst, men også være sammen med sine venner, når det er det man vil

Anmeld

17. juli 2011

Mathilde & Frederikkesmor

Ej hvor er det bare skønt med en masse positive besvarelser fra jer!! Nu har jeg det faktisk langt bedre med at der bliver 2,7 år imellem nr. 2 og 3.

Der er 5½ år imellem vores piger, men vi vil gerne have at nr 3 ligger forholdsvis tæt på nr. 2.

Havde faktisk tænkt at 2,7 år måske var for stor en aldersforskel, men det lader det ikke til at I andre synes.

Endnu engang, tusind tak for jeres besvarelser

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.