Søskende med 2,7 år imellem - kom hid!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.199 visninger
17 svar
0 synes godt om
14. juli 2011

Mathilde & Frederikkesmor

Er aldersforskellen passende?

Får de noget ud af hinanden; kan de lege sammen - og gider de at lege sammen? Deler de værelse? osv.

Kom gerne med jeres erfaringer - TAK

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2011

Tina&Laura

Mathilde & Frederikkesmor skriver:

Er aldersforskellen passende?

Får de noget ud af hinanden; kan de lege sammen - og gider de at lege sammen? Deler de værelse? osv.

Kom gerne med jeres erfaringer - TAK

Sådan er det mellem min søster og jeg. Vi delte ikke værelse, men vi havde stor glæde af hinanden :-)
Tror bestemt ikke det er dårlig timing med den aldersforskel

Anmeld

14. juli 2011

Tina&Daniel skriver:

Sådan er det mellem min søster og jeg. Vi delte ikke værelse, men vi havde stor glæde af hinanden :-)
Tror bestemt ikke det er dårlig timing med den aldersforskel

Tak for dit svar

Hvad med dengang I var børn... Havde I de samme legekammerater, eller hver jeres?

Anmeld

14. juli 2011

Tina&Laura

Tak for dit svar

Hvad med dengang I var børn... Havde I de samme legekammerater, eller hver jeres?

Vi havde hver vores venner - tit havde vi nogle med hjemme samtidig og så legede vi allesammen sammen - skide hyggeligt !
Faktisk havde vi mange venner som var søskende da vi gik i folkeskole - det var faktisk også ret godt. Tror generelt der er mange med den aldersforskel faktisk.

Jeg synes ikke vi havde så meget glæde af hinanden lige omkring mine teenagerår, men der forstod vi jo heller ikke hinanden. Sådan tror jeg det er ligemget hvad, med mindre man er tvilling eller mere :-)

Men nu her, der har vi bare SÅ meget glæde af hinanden igen. 

Anmeld

14. juli 2011

Tina&Daniel skriver:

Vi havde hver vores venner - tit havde vi nogle med hjemme samtidig og så legede vi allesammen sammen - skide hyggeligt !
Faktisk havde vi mange venner som var søskende da vi gik i folkeskole - det var faktisk også ret godt. Tror generelt der er mange med den aldersforskel faktisk.

Jeg synes ikke vi havde så meget glæde af hinanden lige omkring mine teenagerår, men der forstod vi jo heller ikke hinanden. Sådan tror jeg det er ligemget hvad, med mindre man er tvilling eller mere :-)

Men nu her, der har vi bare SÅ meget glæde af hinanden igen. 

Ej hvor er det skønt at høre..... Og mht. teenageårene, så tror jeg det er meget almindeligt. Hormonerne springer rundt i kroppen på en, man er irritabel og tror alle er ude på at være rigtig dum overfor en

Anmeld

14. juli 2011

Mi

Der er tre år og 4 måneder mellem mig og min lillesøster, vi har et godt venskab. Tror alle aldersforskelle har deres fordele og ulemper

Anmeld

14. juli 2011

Tina&Laura

Ej hvor er det skønt at høre..... Og mht. teenageårene, så tror jeg det er meget almindeligt. Hormonerne springer rundt i kroppen på en, man er irritabel og tror alle er ude på at være rigtig dum overfor en

Haha, ja netop - det tror jeg du har helt ret i.

Men jeg synes ikke det lyder dumt - ikke når jeg tænker tilbage på min barndom i hvertfald :-)

Anmeld

14. juli 2011

Mi skriver:

Der er tre år og 4 måneder mellem mig og min lillesøster, vi har et godt venskab. Tror alle aldersforskelle har deres fordele og ulemper

Enig

Men var bare interesseret i at høre hvordan børn med få års mellemrum får noget ud af hinanden, modsat mange år imellem.

Jeg har nemlig to piger på hhv. 1 og 6 år.... Vi vil gerne have nr 3 om 1½ år - altså når Frederikke, den mellemste er 2,7 år til den tid.

Begge mine piger får rigtig meget glæde af hinanden, også selvom der er 5 år imellem dem... men det er blot en anden form for glæde, end den de helt sikkert ville kunne dele hvis de lå tættere på hinanden aldersmæssigt.

Anmeld

14. juli 2011

Ellim

Der er præcis 2,7 år mellem min bror og mig.. (jeg er storesøster)

Vi har haft meget glæde af hinanden - men bestemt også vores kampe.. Den dag i dag har vi et utrolig tæt bånd..

Det skal siges at vi var gode venner det meste af tiden (:

Når jeg selv får børn vil jeg satse på at der skal være sådan ca det samme mellem dem (:

Anmeld

15. juli 2011

Fines mor

VI har 21 mdr. imellem vores to piger, og det er helt perfekt. De har fulgtes ad i dagplejen, børnehaven og skal nu også gå i SFO og skole sammen. De har et utrolig kærligt og tæt forhold, og leger meget med hinanden. Så for os har det været lykken så tæt på hinanden. :-) De leger også ofte sammen, hvis en af dem har en fra skolen med hjem. Intet problem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.