Hej alle samme
Jeg må heller starte fra starten så jeg giver et billed af hvorfor det er så svært.
Jeg har været gravid 3 gange og er nu i min 4. graviditet. Da jeg var gravid første gang fandt lægerne ud af at den dreng jeg ventede var meget syg, men at han ikke var død i maven på mig og at det var op til mig om jeg ville beholde det. Vi tog den beslutning at vi ikke ville give ham livet - og man måtte sige det var den rigtige beslutning taget i betragtning af hvor syg han var. MEN det var mig der slog ham ihjel.
6 uger efter vi havde mistet ham blev jeg gravid igen - ved egentlig ikke hvorfor min krop ville prøve så hurtig efter, men testen var positiv. Jeg blev undersøgt og ganske rigtigt 8 uger henne. Vi passerede 9 uge og jeg blev mere og mere deprimerede og bekymret over at være gravid - jeg ventede kun på at miste. Det kom ugen efter.
Jeg var ked, men lettet - en byrde var taget fra mig ved, at kroppen selv havde taget valget om at jeg skulle miste.
Der gik 5 mdr. - et sammenbrud, 4 vennepars offentliggørelse af deres graviditet og et kæmpe skænderi med min mand om, at han var træt af at dyrke sex på kommando - før jeg blev gravid igen.
I 9 mdr kæmpede alle mine følelser for at nyde graviditeten. Jeg var indlagt flere gange fordi jeg var "hysterisk" (lægernes ord), jeg blødte til forskel fra de andre graviditeter, fik bækkenløsning, indre blå mærker osv. Men så kom han - min lille william kom til verden. En fødsel uden komplikationer, uden smertestillende og kun på 7 timer.
Nu jeg så gravid igen og nærmest desperat for at få den tidlige skanning som skal fastslå om der er liv - den kommer på mandag (d. 18/7). Jeg er bange, græder hvergang jeg er alene og fuldstændig tom for glæde over graviditeten.
Mit spørgsmål til jer er om i har en måde jeg kan glemme min fortid og komme videre med mn fremtid?
Det eneste håb jeg har er, at kroppen selv vælger om barnet skal leve - der er altså en mening ved at miste. Men har jeg ikke taget min tur?
Anmeld