Hvad synes I om pigenavnet Jezebel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juli 2011

sandorff

Superdansker skriver:

Min ældste datter hedder Jezebel, og min mand og jeg synes, det er et smukt navn. Det har desuden en særlig betydning for os.

Men jeg er nogle gang kommet i tvivl, om det er et navn, der vil komme til at volde hende problemer.

Hvad synes I?

me like!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Superdansker skriver:

Min ældste datter hedder Jezebel, og min mand og jeg synes, det er et smukt navn. Det har desuden en særlig betydning for os.

Men jeg er nogle gang kommet i tvivl, om det er et navn, der vil komme til at volde hende problemer.

Hvad synes I?

Jeg synes det er et rigtig fint navn. 

Anmeld

15. juli 2011

Camulla

Jeg bryder mig ikke om det. Har for nylig læst Sophia Evensens bog "Ondskab" som handler om hendes mor Ruth og om Faderhuset. Her beskriver hun "Jezabels ånd" som værende ondskab bl.a. - at Ruth er Jezabel! Får bare associationer dertil, uden at vide om det egentlig er det samme? Kan se at det ikke er helt ens stavet... Bliver bare lidt nysgerrig, når nu Sophia beskriver det som ondskab, hvilken betydning det så har for jer? For det må da være en god betydning jo Og helt forskellig fra Sophias... Hun skriver at Jezabel er en prinsesse fra Libanon 800 f.kr. som egentlig er en heks... Ej, nu bliver det også lidt langt og måske ligegyldigt, never mind...

Anmeld

15. juli 2011

modesty

Muhmi skriver:

Det minder mig om at man på engelsk kalder en skøge og mandehader for en jezebel/jezabel... men jeg synes da det er specielt og ikke grimt..

Jeg vil også sige at associationerne måske ikke lige er dem man har lyst til at forbinde med sit barn.

Anmeld

15. juli 2011

Muhmi

Camulla skriver:

Jeg bryder mig ikke om det. Har for nylig læst Sophia Evensens bog "Ondskab" som handler om hendes mor Ruth og om Faderhuset. Her beskriver hun "Jezabels ånd" som værende ondskab bl.a. - at Ruth er Jezabel! Får bare associationer dertil, uden at vide om det egentlig er det samme? Kan se at det ikke er helt ens stavet... Bliver bare lidt nysgerrig, når nu Sophia beskriver det som ondskab, hvilken betydning det så har for jer? For det må da være en god betydning jo Og helt forskellig fra Sophias... Hun skriver at Jezabel er en prinsesse fra Libanon 800 f.kr. som egentlig er en heks... Ej, nu bliver det også lidt langt og måske ligegyldigt, never mind...

det sidste der skulle faktisk også være rigtig nok hehe

Anmeld

15. juli 2011

lycly

Jeg har stemt at jeg ikke bryder mig om det, men det er fordi jeg ikke aner hvordan jeg skal udtale det og hvis jeg mødte hende og hun sagde sit navn, ville jeg heller ikke vide hvordan det skulle staves. Hun vil nok opleve at hun både skal gentage og stave sit navn  

Men det er fedt at det er så anderledes, det tror jeg hun vil være glad for

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.