Hvad synes I om pigenavnet Jezebel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juli 2011

CamillaValby

BinaMor skriver:

jeg vil sige Dje-ce-bel.. bare hurtigt

Det lyder så til at være et flot navn Det var også noget i den stil jeg prøvede mig frem til hihi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2011

pastry26

Jeg synes at det er et smukt navn, men her i huset er vi lidt mere gammeldaws, så her er navne som Alma, Ingrid osv, et hit, derfor ville jeg ikke kalde vores evt. fremtidige datter for jezabel. Må man spørge hvilken betydning der ligger bag navnet for jer??

Anmeld

14. juli 2011

Muhmi

Another Jezebel appears in the New Testament Book of Revelation, but she may be given that name in reference to the Old Testament character. In Christian Western culture, Jezebel has come to refer to a wicked, seductive woman. The name may be used as an insult, or it may simply mean that a woman is seductive and alluring, but not necessarily evil.

Kilde: http://www.wisegeek.com/who-is-jezebel.htm

Men som der bliver skrevet så er det nødvendigvis en dårlig ting at blive kaldt for en jezebel...

Anmeld

14. juli 2011

Skouboe

For mig har navnet en negativ og ikke særligt charmerende reference, men det er jo bare sådan det er koblet sammen i mit hoved. Jeg bryder mig fx heller ikke om navnet Judas af samme årsag.

Hvis jeg kendte nogen, der hed det ville jeg synes det var vildt underligt i starten, men efterhånden ville jeg vænne mig til det og ikke tænke mere over det.

Anmeld

14. juli 2011

Nettemor

Skouboe skriver:

For mig har navnet en negativ og ikke særligt charmerende reference, men det er jo bare sådan det er koblet sammen i mit hoved. Jeg bryder mig fx heller ikke om navnet Judas af samme årsag.

Hvis jeg kendte nogen, der hed det ville jeg synes det var vildt underligt i starten, men efterhånden ville jeg vænne mig til det og ikke tænke mere over det.

præcis hvad jeg tænkte men du formulere det bare så meget bedre.

til ts: hvilken betydning har det for dig og din mand?

Anmeld

14. juli 2011

Fenja09

Navnet er smukt, men betydningen af navnet associere til noget skidt i min verden. Af den grund ville jeg aldrig overveje navnet til mit barn.

/Fenja

Anmeld

14. juli 2011

JeNoVa

Min mand og jeg forelskede os hovedkuls på en ferie til Egypten. Det sted vi hang ud, spillede de altid sange af Sade. Vi navngav derfor vores datter efter sangen, der hedder Jezebel. Ikke på grund af sangens indhold men fordi den minder os om vores forelskelse og kærlighed til hinanden.

Jeg var faktisk ikke klar over, at navnet kunne give negative associationer, og jeg ved ikke, om jeg ville have kaldt hende noget andet, hvis jeg havde vidst det. Men da hun nu er 17 måneder, er det lidt sent at ændre mening. Min mand synes i øvrigt også, at jeg er fjollet, at jeg bekymrer mig om den slags.

Jeg ønsker jo ikke for hende, at hun skal blive drillet, men jeg tænker også, at i hendes generation er der så mange andre med anderledes navne, at det nok skal gå.

Anmeld

14. juli 2011

Femøre

Alene pga den religiøse betydning har navnet en negativ oplevelse for mig..

Anmeld

14. juli 2011

Pigent

Superdansker skriver:

Min ældste datter hedder Jezebel, og min mand og jeg synes, det er et smukt navn. Det har desuden en særlig betydning for os.

Men jeg er nogle gang kommet i tvivl, om det er et navn, der vil komme til at volde hende problemer.

Hvad synes I?

Jeg synes det smukt Vil dog ikke give det til min egen datter, da det er for specielt til mig. 

Anmeld

14. juli 2011

Noneother

Er det ikke et jødisk "skældsord" for skøge?

Det falder ikke lige i min smag for at være helt ærlig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.