Navn til baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juli 2011

aya-zia

Oktoberbaby11 skriver:

Nu snakkede mig og kæresten om navn til vores lille dreng , og har fundet fornavnet til ham, men så er der lige efternavnene, jeg hedder Høgg og han hedder Høgfeldt Vistisen, så igår sagde han han måske godt kunne tænke sig han skulle hedde Høgeldt i stedet for vistisen hvorfor kunne han ikke forklare mig for det er hans mor der hedder høgfeldt og faren vistisen, men hvad så med mit efternavn ? vores kommende søn kan sku da ikke hedde f.eks Oliver Høgg Høgfeldt altså dosk hehe , i starten havde jeg tænkt Oliver Høgg Vistisen det klinger da bedre, og synes det er underligt hvis vores søn kun skal have faderens efternavn når vi nu heller ikke er gift eller hvad tænker i ?

mine pige har min kærestes efternavn sådan er det bare...

men nå går jeg også ind for at mænende skal ha en del og skulle ha sagt... og min kæreste vil gerne at de skulle ha hans så det fik de... ingen diskution der... de har INTET fra mig...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2011

Levi&LilysMor

aya-zia skriver:

mine pige har min kærestes efternavn sådan er det bare...

men nå går jeg også ind for at mænende skal ha en del og skulle ha sagt... og min kæreste vil gerne at de skulle ha hans så det fik de... ingen diskution der... de har INTET fra mig...

Okay.. hmm... ja det er godt når i andre kan finde ud af det  synes det er mega svært, men bliver nemmere når man hører andres meninger

Anmeld

14. juli 2011

aya-zia

Oktoberbaby11 skriver:

Okay.. hmm... ja det er godt når i andre kan finde ud af det  synes det er mega svært, men bliver nemmere når man hører andres meninger

jeg kan godt se jeres problem fordi jeres navne ligger så tæt på hinanden og kan da også forstå i begge har ønsker...

men jeg ved ik jeg føler ik det er så vigtigt at barnet hedder det ene eller det andet til efternavn...

det er jo bare et navn... man vil jo elske barnet ubetinget lige meget hvad og når barnet bliver ældre kan den jo selv vælge om det skal ændres eller ej... og hvis den bliver gift kan det jo være at den ender op med noget HELT nyt...

så jeg tror ik jeg vil ligge så mange kræfter i det... også derfor jeg har givet faderen valget hehe jeg havde nok og se til den gang

men jeg håber altså i finder en løsning

Anmeld

14. juli 2011

Tona

Amanda har mit mellemnavn (som er et gammelt familienavn, der betyder meget for mig) og min kærestes efternavn (men hans mellemnavn er så sparet væk, så der ikke blev alt for mange navne). Det er mest fordi at vi skal giftes på et tidspunkt og så vil han have mit mellemnavn og jeg hans efternavn og så hedder vi jo alle tre det samme

Anmeld

14. juli 2011

anynom

Oktoberbaby11 skriver:

Nu snakkede mig og kæresten om navn til vores lille dreng , og har fundet fornavnet til ham, men så er der lige efternavnene, jeg hedder Høgg og han hedder Høgfeldt Vistisen, så igår sagde han han måske godt kunne tænke sig han skulle hedde Høgeldt i stedet for vistisen hvorfor kunne han ikke forklare mig for det er hans mor der hedder høgfeldt og faren vistisen, men hvad så med mit efternavn ? vores kommende søn kan sku da ikke hedde f.eks Oliver Høgg Høgfeldt altså dosk hehe , i starten havde jeg tænkt Oliver Høgg Vistisen det klinger da bedre, og synes det er underligt hvis vores søn kun skal have faderens efternavn når vi nu heller ikke er gift eller hvad tænker i ?

Altså mine forældre er ikke gift og både mig og min lillebror har kun min fars efternavn. Så i mine øjne er det ikke mærkeligt. Nu er jeg så blevet gift, vi har slået vores efternavne sammen, så vores datter kommer til at hedde det samme som os begge.

Anmeld

14. juli 2011

Pigent

Oktoberbaby11 skriver:

Jeg synes at Høgg Vistisen er bedst, det andet lyder altså ikke godt 

Jeg tror at min kæreste og jeg er meget enig om efternavne til vores børn når vi engang skal have børn. 

Anmeld

14. juli 2011

Mor til 'en, og nu snart 2 :o)

merethe skriver:

Høgfeldt Høgg

Ja den tænker jeg os. Jeg synes da godt man ka hedde Høgfeldt Høgg.

Min datter er døbt med hendes fars mellemnavn og mit efternavn

Anmeld

14. juli 2011

Ciss

Jeg stemmer også på enten

Høgg Vistisen eller Høgfeldt Høgg.

Jeg forstår godt dit problem. Og hvis han ikke har en konkret grund til at ønske netop Høgfeldtnavnet videreført, så kan du nok godt tage en diskution til med ham om det. Hvis det er unaturligt for dig, at barnet ikke får et navn efter dig, så er det faktisk en vigtig grund.

Hos os har børnene mit mellemnavn - som er navnet på den slægtsgård min bedstefar stammede fra - og sin fars efternavn, som er både enklere og stave og udtale end mit. Det fungerer fint, selvom min mand havde lidt svært ved at acceptere, at børnene ikke kun skulle have hans efternavn sådan som alle andre i hans familie har det. Men mellemnavnet var vigtig for mig. Så sådan blev det.

Du kan jo lige lade der gå et par rolige dage først, og så tage en snak en gang til og forklare ham, at det altså føles meget unaturligt for dig, hvis barnet ikke kan få et navn efter dig, og spørge, hvad han tænker om det.... Så finder I nok til sidst en løsning, som begge kan være fornøjet med.

Anmeld

14. juli 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Oktoberbaby11 skriver:

okay... tror bare man skal vænne sig til alt det høgg hehe , men det er lige det, for ved ikke om det er underligt hvis vi kun skal bruge hans efternavn eller hvad ? det er jo begges baby hvis du forstår..

Det er kun underligt, hvis DU eller HAN føler det er underligt. Jeg vil selv gerne have ført både mit og mandens efternavn videre, og vi har begge to nogle meget specielle navne, hvilket kan gøre det svært. Men tror vi finder ud af det endelig efternavn når tid er. Jeg kan ikke forestille mig, at vores børn ikke skal have begge vores navne. Hvad der så bliver mellemnavn og efternavn er mindre vigtigt for os begge to.

Men ja, jeg synes godt man kan hedde Høgfeldt Høgg. 

Anmeld

14. juli 2011

ano14316

Jeg kan altså godt lige Oliver Høgg Høgfelt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.