Navn til baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.300 visninger
19 svar
0 synes godt om
14. juli 2011

Levi&LilysMor

Nu snakkede mig og kæresten om navn til vores lille dreng , og har fundet fornavnet til ham, men så er der lige efternavnene, jeg hedder Høgg og han hedder Høgfeldt Vistisen, så igår sagde han han måske godt kunne tænke sig han skulle hedde Høgeldt i stedet for vistisen hvorfor kunne han ikke forklare mig for det er hans mor der hedder høgfeldt og faren vistisen, men hvad så med mit efternavn ? vores kommende søn kan sku da ikke hedde f.eks Oliver Høgg Høgfeldt altså dosk hehe , i starten havde jeg tænkt Oliver Høgg Vistisen det klinger da bedre, og synes det er underligt hvis vores søn kun skal have faderens efternavn når vi nu heller ikke er gift eller hvad tænker i ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2011

Madam Blå

Vores datter kommer til at hedde mit efternavn, og så et af min kærestes.

Jeg har kun et efternavn, og vil meget gerne give det videre til min datter. Spurgte så min kæreste, om han kan nøjes med at give hende kun det ene af sine efternavne. Heldigvis valgte han det, osm passer til mit Det andet lød også rigtig åndssvagt..

Kan du ikke overtale ham til Vistisen?

Forresten, synes Valdemar er et så flot navn

Anmeld

14. juli 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Oktoberbaby11 skriver:

Nu snakkede mig og kæresten om navn til vores lille dreng , og har fundet fornavnet til ham, men så er der lige efternavnene, jeg hedder Høgg og han hedder Høgfeldt Vistisen, så igår sagde han han måske godt kunne tænke sig han skulle hedde Høgeldt i stedet for vistisen hvorfor kunne han ikke forklare mig for det er hans mor der hedder høgfeldt og faren vistisen, men hvad så med mit efternavn ? vores kommende søn kan sku da ikke hedde f.eks Oliver Høgg Høgfeldt altså dosk hehe , i starten havde jeg tænkt Oliver Høgg Vistisen det klinger da bedre, og synes det er underligt hvis vores søn kun skal have faderens efternavn når vi nu heller ikke er gift eller hvad tænker i ?

Hvis i skal bruge begge efternavnene, så synes jeg ihvertfald af Høgfeldt Høgg lyder bedre end Høgg Høgfeldt 

Anmeld

14. juli 2011

Levi&LilysMor

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Hvis i skal bruge begge efternavnene, så synes jeg ihvertfald af Høgfeldt Høgg lyder bedre end Høgg Høgfeldt 

okay... tror bare man skal vænne sig til alt det høgg hehe , men det er lige det, for ved ikke om det er underligt hvis vi kun skal bruge hans efternavn eller hvad ? det er jo begges baby hvis du forstår..

Anmeld

14. juli 2011

2babygirls

Oktoberbaby11 skriver:

Vi var så super heldige begge at hedde Hansen, både før og efter vi valgte at gifte os. Så hun hedder det samme som os til efternavn og så jeg både jeg og musen fået fars mellemnavn oveni.

Men jeg ville KLART have at mit barn skulle føre mit navn videre uanset hvad

Anmeld

14. juli 2011

Levi&LilysMor

Tina&Martin skriver:

Vi var så super heldige begge at hedde Hansen, både før og efter vi valgte at gifte os. Så hun hedder det samme som os til efternavn og så jeg både jeg og musen fået fars mellemnavn oveni.

Men jeg ville KLART have at mit barn skulle føre mit navn videre uanset hvad

Okay, ja det var noget heldigt , men altså behøver ikke at føre mit efternavn videre, men synes det er underligt når vi ikke er gift altså hm... det er der jeg synes det er træls for hvis vi var gift ville jeg have hans efternavn alligevel...

Anmeld

14. juli 2011

2babygirls

Oktoberbaby11 skriver:

Okay, ja det var noget heldigt , men altså behøver ikke at føre mit efternavn videre, men synes det er underligt når vi ikke er gift altså hm... det er der jeg synes det er træls for hvis vi var gift ville jeg have hans efternavn alligevel...

Jamen også selv jeg er gift skal hun have noget fra mig. Har altid sagt jeg aldrig ville ændre mit efternavn (det er SÅ danske) men elsker det har jo fået det af min mor og far

Anmeld

14. juli 2011

Emily2012<3

Vores baby kommer til at hedde mit mellemnavn og faderens efternavn da det er det der lyder bedst.

Anmeld

14. juli 2011

merethe

Profilbillede for merethe
Oktoberbaby11 skriver:

Høgfeldt Høgg

Anmeld

14. juli 2011

Levi&LilysMor

Tina&Martin skriver:

Jamen også selv jeg er gift skal hun have noget fra mig. Har altid sagt jeg aldrig ville ændre mit efternavn (det er SÅ danske) men elsker det har jo fået det af min mor og far

Det er jo også det hm... uhha det er sværere end navnet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.