Lang ÆL - hvornår må jeg teste?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

704 visninger
5 svar
0 synes godt om
13. juli 2011

Giraffen

Et lang skud og jeg ved det er forskelligt fra kvinde til kvinde

Jeg havde sidst mens 15. juni - meeen da jeg tror jeg har en forholdsvis lang cyklus og først forventer mens omkring den 18.-19. juli så er jeg lidt i tvivl.

Kan man teste 1 måned senere end sidste første mens-dag 

Eller kan man først teste på forventet mens dag.

Det er liiidt øv med de her lange cyklus'er, for så er ventetiden bare eeeendnu længere

hvad er jeres erfaring?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2011

Kløver

Giraffen skriver:

Et lang skud og jeg ved det er forskelligt fra kvinde til kvinde

Jeg havde sidst mens 15. juni - meeen da jeg tror jeg har en forholdsvis lang cyklus og først forventer mens omkring den 18.-19. juli så er jeg lidt i tvivl.

Kan man teste 1 måned senere end sidste første mens-dag 

Eller kan man først teste på forventet mens dag.

Det er liiidt øv med de her lange cyklus'er, for så er ventetiden bare eeeendnu længere

hvad er jeres erfaring?

Inden jeg fik min søn havde jeg meget lang cyklus, bedste råd er nok 1-2 mdr at teste over lanbg periode så du ved ca hvor langt inde i din cyklus du får ÆL og kan teste nemmere, så ved du også lutheal fasens længde. Kan også anbefale de digitale test så er man slet ikke i tvivl, det andet er noget bøvl

Anmeld

14. juli 2011

Giraffen

Inden jeg fik min søn havde jeg meget lang cyklus, bedste råd er nok 1-2 mdr at teste over lanbg periode så du ved ca hvor langt inde i din cyklus du får ÆL og kan teste nemmere, så ved du også lutheal fasens længde. Kan også anbefale de digitale test så er man slet ikke i tvivl, det andet er noget bøvl

hov måske fik jeg ikke formuleret mig helt klart så sent på aftenen

Jeg ved jeg havde ÆL omkring 5/7-7/7 min Gyn så nemlig ægget 

Så kan man sige noget præcist ud fra det? altså jeg skulle ha ÆL den 5/7 ifølge mine beregninger og jeg var ved gyn torsdag hvor hun så ægget så det er liiiige der omkring

Det er altså g-teste og ikke æl-teste jeg mener 

Anmeld

14. juli 2011

Kløver

Giraffen skriver:

hov måske fik jeg ikke formuleret mig helt klart så sent på aftenen

Jeg ved jeg havde ÆL omkring 5/7-7/7 min Gyn så nemlig ægget 

Så kan man sige noget præcist ud fra det? altså jeg skulle ha ÆL den 5/7 ifølge mine beregninger og jeg var ved gyn torsdag hvor hun så ægget så det er liiiige der omkring

Det er altså g-teste og ikke æl-teste jeg mener 

nååå okay, prøv at bruge www.pregnology.com der kan man både beregne ÆL, graviditetstest, og hvor langt man er når man er gravid Men ville da mene at du kan teste ca 14 dage efter ÆL

Anmeld

14. juli 2011

Giraffen

Maja84 skriver:

nååå okay, prøv at bruge www.pregnology.com der kan man både beregne ÆL, graviditetstest, og hvor langt man er når man er gravid Men ville da mene at du kan teste ca 14 dage efter ÆL

UUuh 14 dage efter så er der en hel uge til - puuuha så længe ka jeg da ikke vente og slet ikke når jeg forventer mens om 5 dage 

Men tak for linket jeg kigger lige på den

har indtil videre brugt den her:

http://www.min-mave.dk/beregn-aegloesning.htm

Anmeld

15. juli 2011

Kløver

Giraffen skriver:

UUuh 14 dage efter så er der en hel uge til - puuuha så længe ka jeg da ikke vente og slet ikke når jeg forventer mens om 5 dage 

Men tak for linket jeg kigger lige på den

har indtil videre brugt den her:

http://www.min-mave.dk/beregn-aegloesning.htm

hvis du forventer mens om 5 dage og den ikke kommer kan du da sagtens tage en test der men ÆL er jo også ca 2 uger før menstruationen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.