ok...men så bliver det hamrende svært at forklare.
men jeg startede et nyt dokument, satte størrelsen på papiret til den ramme jeg skal bruge.
så går jeg op under filer, og trykker åben, og henter så et billede fra min computer, det starter i et nyt vindue.
når jeg har hentet det, så bruger jeg klippeværktøjet, altså saksen, hvis du har et billede hvor der er noget småt der skal klippes ud (se det billede jeg brugte af tif, hvor hun tager pandebånd på, der har jeg klippet hullerne ud ved hendes arme)så skal du klippe de små huller væk først, til sidst klipper du så rundt om motivet, saksen er smart, for den kan selv følge de fleste linjer...
når du har klippet et stykke ud, klikker du lige i midten af det, og så bliver linken stilpet, og højreklikker, og vælger rediger, og klip...så forsvinder dit motiv.
så går du tilbage til dit første ark igen, højreklikker og vælger indsæt stadig under rediger.
nu kommer så det jeg døjede meget med...sørg for du sætter billedet hvor du nøjagtigt vil have det, for når du først har placeret det, og begynder på et nyt, kan jeg ikke hitte ud af at hente det gamle frem...måske andre er klogere end mig, men jeg kan altså ikke...så det skal redigeres med det samme, og placeres nøjagtigt.
jeg valgte så at køre mit i sort hvid, sig til hvis du gør det samme, for så forklare jeg hvordan man gør det.
hvis billedet er for stort, højreklikker du på det, og vælger lag, og vælger skaler lag, derinde kan du ændre størrelsen...men som sagt, det er ikke det nemmeste i verden...
øh, fik jeg mon alt med...sig lige til hvis der er mere...
når alt det klippe klister er gjort, så forklare jeg dig lige med at udglatte, og lave alt det mellem billederne...
Anmeld