Loggi hjælp :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

716 visninger
11 svar
0 synes godt om
18. december 2008

Millebasse

Hejsa..

Ved godt jeg ikke er så aktiv herinde mere, men læser med på sidelinien..
Men havde set dit flotte billede og tænkte at det ville jeg også prøve.. men jeg kan ikke finde ud af det der gimp.. Kan jeg måske logge dig til din hjælp?

Camilla - som ville ønske hun havde 30 timer i døgnet!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2008

Loggidut

jammen det kan du da...er du på messenger, der tror jeg det er lidt nemmere

Anmeld

18. december 2008

Millebasse

Hmm,skal lige se om jeg kan huske min kode...

Anmeld

18. december 2008

Millebasse

Desværre, jeg kan ikke huske min kode og min mail er pludselig gået ned så kan ikke engang bede om en ny...

Anmeld

18. december 2008

Loggidut

ok...men så bliver det hamrende svært at forklare.

men jeg startede et nyt dokument, satte størrelsen på papiret til den ramme jeg skal bruge.

så går jeg op under filer, og trykker åben, og henter så et billede fra min computer, det starter i et nyt vindue.

når jeg har hentet det, så bruger jeg klippeværktøjet, altså saksen, hvis du har et billede hvor der er noget småt der skal klippes ud (se det billede jeg brugte af tif, hvor hun tager pandebånd på, der har jeg klippet hullerne ud ved hendes arme)så skal du klippe de små huller væk først, til sidst klipper du så rundt om motivet, saksen er smart, for den kan selv følge de fleste linjer...
når du har klippet et stykke ud, klikker du lige i midten af det, og så bliver linken stilpet, og højreklikker, og vælger rediger, og klip...så forsvinder dit motiv.

så går du tilbage til dit første ark igen, højreklikker og vælger indsæt stadig under rediger.

nu kommer så det jeg døjede meget med...sørg for du sætter billedet hvor du nøjagtigt vil have det, for når du først har placeret det, og begynder på et nyt, kan jeg ikke hitte ud af at hente det gamle frem...måske andre er klogere end mig, men jeg kan altså ikke...så det skal redigeres med det samme, og placeres nøjagtigt.

jeg valgte så at køre mit i sort hvid, sig til hvis du gør det samme, for så forklare jeg hvordan man gør det.

hvis billedet er for stort, højreklikker du på det, og vælger lag, og vælger skaler lag, derinde kan du ændre størrelsen...men som sagt, det er ikke det nemmeste i verden...

øh, fik jeg mon alt med...sig lige til hvis der er mere...

når alt det klippe klister er gjort, så forklare jeg dig lige med at udglatte, og lave alt det mellem billederne...

Anmeld

18. december 2008

Susan1978

Millebasse skriver:

Hejsa..

Ved godt jeg ikke er så aktiv herinde mere, men læser med på sidelinien..
Men havde set dit flotte billede og tænkte at det ville jeg også prøve.. men jeg kan ikke finde ud af det der gimp.. Kan jeg måske logge dig til din hjælp?

Camilla - som ville ønske hun havde 30 timer i døgnet!!

sådan helt uden for indlægget, vil jeg bare lige kommentere dit billde på din profil.

hvor er det bare et skide godt billede.. er det et du har fået sat på lærred?

Susan

Anmeld

18. december 2008

Millebasse

Susan1978 skriver:

sådan helt uden for indlægget, vil jeg bare lige kommentere dit billde på din profil.

hvor er det bare et skide godt billede.. er det et du har fået sat på lærred?

Susan

Hey Susan.

Det er et billede vi har fået taget ved en fotograf, men der er klistret op på et stykke pap, så fotoet ikke krøller

Og tak for din kommentar, synes også selv at det er blevet ret godt

Anmeld

18. december 2008

Millebasse

Loggidut skriver:

men jeg startede et nyt dokument, satte størrelsen på papiret til den ramme jeg skal bruge.

så går jeg op under filer, og trykker åben, og henter så et billede fra min computer, det starter i et nyt vindue.

når jeg har hentet det, så bruger jeg klippeværktøjet, altså saksen, hvis du har et billede hvor der er noget småt der skal klippes ud (se det billede jeg brugte af tif, hvor hun tager pandebånd på, der har jeg klippet hullerne ud ved hendes arme)så skal du klippe de små huller væk først, til sidst klipper du så rundt om motivet, saksen er smart, for den kan selv følge de fleste linjer...
når du har klippet et stykke ud, klikker du lige i midten af det, og så bliver linken stilpet, og højreklikker, og vælger rediger, og klip...så forsvinder dit motiv.

så går du tilbage til dit første ark igen, højreklikker og vælger indsæt stadig under rediger.

nu kommer så det jeg døjede meget med...sørg for du sætter billedet hvor du nøjagtigt vil have det, for når du først har placeret det, og begynder på et nyt, kan jeg ikke hitte ud af at hente det gamle frem...måske andre er klogere end mig, men jeg kan altså ikke...så det skal redigeres med det samme, og placeres nøjagtigt.

jeg valgte så at køre mit i sort hvid, sig til hvis du gør det samme, for så forklare jeg hvordan man gør det.

hvis billedet er for stort, højreklikker du på det, og vælger lag, og vælger skaler lag, derinde kan du ændre størrelsen...men som sagt, det er ikke det nemmeste i verden...

når alt det klippe klister er gjort, så forklare jeg dig lige med at udglatte, og lave alt det mellem billederne...

Tusind tak, Loggi! Det vil jeg prøve og så skriver jeg lige til dig

Anmeld

19. december 2008

Loggidut

helt ok...men altså, nu har jeg grejet noget nyt i det program, noget med at bygge det op i lag...men det kan jeg forsøge at forklare dig hvis det bliver nødvendigt!

Anmeld

19. december 2008

Plysbjørnen

Loggidut skriver:

Hehe så fandt jeg også ud af det... Kanon sjovt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.