1. gangsmødre - hvor meget af hver str. tøj købte I inden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.450 visninger
20 svar
0 synes godt om
13. juli 2011

MaybeBaby

Ja, det er spørgsmålet. Man ved, man får en masse tøj (OG BAMSER) fra folk, når man har født, men hvor meget købte I selv lige op til fødslen?

3 sæt i 50 og 3 sæt i 56 og så bare købe resten løbende eller hvordan? Jeg vågnede i nat, fordi jeg drømte, at jeg fødte, men vi skulle være på hospitalet i 48 timer, og jeg havde slet ikke nok body'er og strømper og tøj med. Tre sæt slog ikke til! Så nu ville jeg lige spørge dem, der har været igennem det

/Mette 30+3

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2011

lycly

Nu er jeg selv kun gravid, men jeg har fx ikke købt ret meget tøj i str. 56 fordi jeg har termin her om sommeren hvor den lille bare får en body på og så bukser ud over. Det er ikke nødvendigt med bluse. Og kjoler osv krøller alligevel rundt på bebs. 

Ærger mig over det jeg har købt i str. 50 da det primært er til for tidligt fødte, og i og med jeg ikke har født endnu bliver min ikke for tidlig født, så det bliver alt for småt

Anmeld

13. juli 2011

MetteS81

MaybeBaby skriver:

Ja, det er spørgsmålet. Man ved, man får en masse tøj (OG BAMSER) fra folk, når man har født, men hvor meget købte I selv lige op til fødslen?

3 sæt i 50 og 3 sæt i 56 og så bare købe resten løbende eller hvordan? Jeg vågnede i nat, fordi jeg drømte, at jeg fødte, men vi skulle være på hospitalet i 48 timer, og jeg havde slet ikke nok body'er og strømper og tøj med. Tre sæt slog ikke til! Så nu ville jeg lige spørge dem, der har været igennem det

/Mette 30+3

Haha, ja det er altså ikke til at finde ud af som 1. gangsmor!  

Men vi havde vist omkring 3 sæt i str 56 og lidt mere i 62...(Vores pige var skønnet stor så vi droppede at købe i str 50)

Jeg synes det var fint nok, og ellers må far sendes ud og købe ekstra..

Anmeld

13. juli 2011

Jonatansmor

MaybeBaby skriver:

/Mette 30+3

På hospitalet havde drengen bare det tøj på som sygeplejerskerne havde givet ham efter kejsersnittet og derhjemme havde vi kun ganske lidt, et par bodyer i str 50, 2 par bukser og lidt t-shirts (Han var Juni barn). For går du ud og køber helt vildt ind, vil skæbnen det som regel at barnet er lige præcist for stort.. og han/hun vokser helt vanvittigt meget det første år. Vi har 6 flyttekasser fyldt med tøj stående i kælderen, halvdelen spritnyt, gaver fra familien som han aldrig kom i før han var for stor

Anmeld

13. juli 2011

MaybeBaby

Luna F. skriver:

Nu er jeg selv kun gravid, men jeg har fx ikke købt ret meget tøj i str. 56 fordi jeg har termin her om sommeren hvor den lille bare får en body på og så bukser ud over. Det er ikke nødvendigt med bluse. Og kjoler osv krøller alligevel rundt på bebs. 

Ærger mig over det jeg har købt i str. 50 da det primært er til for tidligt fødte, og i og med jeg ikke har født endnu bliver min ikke for tidlig født, så det bliver alt for småt

Okay, ja jeg troede så at 50 passede ca en måned, hvis da ikke det ender med at blive en ordentlig kleppert man føder. Men rart at vide, at det ikke er det jeg skal købe mest af Men 56 er nok mere passende så, da det jo bliver et september/oktober barn og der er det jo ikke sikkert at vejret er med os Tak for dit svar!

Vestøv herfra!

Anmeld

13. juli 2011

sne190810

Jeg købte faktisk ingenting.

Jeg fik sindsygt meget i gaver på hospitalet/hjemme, og ellers så købte jeg det selv efter fødsel.

Da jeg var gravid, havde jeg en veninde som i forvejen havde en datter på 3. Hun sagde altid til mig "HUSK NU, du også skal ha' noget at lave mens du har barsel

Og det ER altså nooooget sjovere at købe tøj til den lille myre, når den HAR meldt sin ankomst

Anmeld

13. juli 2011

MaybeBaby

MetteS81 skriver:

Haha, ja det er altså ikke til at finde ud af som 1. gangsmor!  

Men vi havde vist omkring 3 sæt i str 56 og lidt mere i 62...(Vores pige var skønnet stor så vi droppede at købe i str 50)

Jeg synes det var fint nok, og ellers må far sendes ud og købe ekstra..

Alletiders - og tror bestemt at far ville elske at købe tøj til ham den bette, men er ret sikker på at han bliver overforkælet af nærmeste familie Men kan forstå på det hele at det er 56, der er vigtigst. Tror nemlig heller ikke at jeg får den lille fine baby. Det bliver en med gode elastikker

Anmeld

13. juli 2011

Mettefpigen

Jeg har må indrømme at jeg har en masse tøj til den lille  Der er 3 sæt slet ikk nok  haha...

Anmeld

13. juli 2011

MaybeBaby

Jonatansmor skriver:

På hospitalet havde drengen bare det tøj på som sygeplejerskerne havde givet ham efter kejsersnittet og derhjemme havde vi kun ganske lidt, et par bodyer i str 50, 2 par bukser og lidt t-shirts (Han var Juni barn). For går du ud og køber helt vildt ind, vil skæbnen det som regel at barnet er lige præcist for stort.. og han/hun vokser helt vanvittigt meget det første år. Vi har 6 flyttekasser fyldt med tøj stående i kælderen, halvdelen spritnyt, gaver fra familien som han aldrig kom i før han var for stor

Ja, det er jo det, jeg frygter... At man står med alt for meget Tak for svaret.

Anmeld

13. juli 2011

MaybeBaby

sne190810 skriver:

Jeg købte faktisk ingenting.

Jeg fik sindsygt meget i gaver på hospitalet/hjemme, og ellers så købte jeg det selv efter fødsel.

Da jeg var gravid, havde jeg en veninde som i forvejen havde en datter på 3. Hun sagde altid til mig "HUSK NU, du også skal ha' noget at lave mens du har barsel

Og det ER altså nooooget sjovere at købe tøj til den lille myre, når den HAR meldt sin ankomst

Det kan du have ret i. Så nu tror jeg bare at det hedder: Find sætten han skal hjem i og lidt i 56, og så må der handles ind sidenhen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.