Hej alle de damer 
D.11 juli 2011 kl.8.30 var jeg hos min jordemoder og fik løsnet hinder (40+1), jeg havde ugen før (39+1) fået gjort det samme, dog uden held... Det var ikke sikkert det ville virke, men da hun undersøgte mig, tabte hun nærmest hele ansigtet og sagde : "du er allerede 4 cm..... nej, vent! nu jeg piller er du 5 cm. åben og kun 1/2 cm. livmoderhals tilbage"
Hold da op, tænkte jeg - så må mine utydelige plukveer alligevel have taget fat! Fik derefter at vide at jeg skulle ringe op på FG med det samme jeg havde veer, da det kunne gå hurtigt pga. de 5 cm. og min tidligere fødslen, som også gik forholdsvis hurtig.
Jeg tog hjem med en underlig fornemmelse i maven, slim og en smule blod efter hun havde løsnet hinder..
da jeg var hjemme, lagde jeg mig ind i sengen for at slappe af, som jordemoderen også havde sagt jeg skulle. Jeg kunne mærke jeg havde nogle plukveer, men det var ikke noget nyt - det havde jeg haft i 4 uger hver dag, alligevel...
Kl.12 går min kæreste og jeg så hen og henter Charlie ved dagplejeren og hjem igen. Christian siger jeg går langsommere end jeg plejer (Og det er vidst også ved at være i den sløve ende
) Jeg tænker ikke så meget over det, udover jeg har lidt ondt i bækkenet... men igen, jeg havde også bækkenløsning!
Lægger mig igen ind i seng, efter Charlie bliver puttet...
Kl.14.45 skriver jeg en sms til min mor og spørger om hun evt. ville komme ind og hjælpe med Charlie efter arbejde, da jeg nu har (pluk)veer med 7-9 min. mellemrum og varer ca. 45 sek., men de tager ikke ordentligt fat, så det var ikke 100% der ville ske noget - jeg ville bare ikke bede Christian om at blive hjemme fra arbejde (Han skulle den dag møde kl.15.30-22) hvis nu det bare var plukveer.
Det ville hun gerne og var inde hos mig kl.16.30, hvor de faktisk ikke var til at mærke længere og nu kunne de komme fra 5-15 min. mellemrum
Øv! Så ville det nok ikke ske alligevel og fik det helt skidt over at have fået min mor til at køre næsten 50 km. for ingenting!! 
Vi sidder og snakker og jeg, helt ubevidst, ligger min hånd på maven hver gang jeg får en (pluk)ve og på den måde tager min mot tid på dem, uden jeg ved det eller selv gør det...
Hun siger pludseligt "Jeg vil gerne have du ringer til Christian og siger han snart gerne må komme hjem, du har veer og de kommer med et interval på 5-6 min"
HVAD?! de gør altså ikke særligt ondt.. Jeg venter alligevel og tager nu selv tid og rigtigt nok, de kommer med 5-6 min. interval...
Kl.18.30 skriver jeg til Christian : Nu gør veerne mere ondt, varer længere og kommer hurtigere efter hinanden, så måske du skal hjem inden luk" Han skriver tilbage og siger jeg skal sige til, når jeg er helt sikker på han skal finde en afløser (Han er kok og chefen bor kun 5 min. derfra)
kl.19.00 skriver jeg til ham igen, at nu er jeg helt sikker på det er veer, men han skal tage det roligt, jeg synes ikke selv det er så slemt endnu.. men han må gerne begynde at komme hjemad...
Kl.19.15 skriver jeg til Christian igen: "Du må gerne skynde dig alligevel, nu gør de altså ondt og kommer med 2-5 min. interval..
Jeg går i bad og vil se om det kan fremskyde processen... Og det gør det!! Jeg står i badet i 15 min. og har aftalt med min mor at jeg slukker vandet, når veen starter og tænder vandet, når den slutter. Jeg havde 9 veer på 15 min. og de varede ca. 1 min..
Kl.19.35 står Christian i døren og spørger om jeg er OK? "jaja, bare få pakket det sidste du listen, så det er klaret!" min mor råber så fra stuen at han ligeså godt kan smide det ned i bilen, for vi skal køre NU! Jeg går ind til min mor og siger hun skal tage det roligt og jeg stadig ikke synes de er hårde nok... Hun fortæller så at hun er bange for det pludseligt ville gå stærkt og hun skulle stå og fangen babyen... Godt! - kl.19.45 ringer jeg til FG og siger "Jeg har veer og kommer nu" Jordemoderen griner i telefonen og siger hun skal vide lidt mere... Jeg spørger hvad hun vil vide... "er det dit første barn" Nej... "Hvor længe imellem er der og varighed?" 2-3 min. og ca.60 sek. "Hvor længe har du haft veer?" Siden kl.18.30... "Der kan gå langt tid endnu" Hov og forresten var jeg til jordemoder og var allerede 5 cm. åben i morges og fik taget en fosterhinde... "Så må du gerne komme!!" Tak... 
Kl.20.00 stod vi på fødegangen...
Kl.20.15 undersøges jeg af jordemoder Line, som siger jeg er 5 cm. åben og ingen livmoderhals tilbage, men at han mangler at komme en lille smule længere ned, så jeg må ikke ligge ned..
"Åh" får jeg sagt og tænker at vi kom for tidligt derind, da jeg ikke havde åbnet mig mere end jeg allerede var i morges, øv!
Kl.20.30 sender jeg Christian udenfor døren og jeg får klux..
Kl.20.50 går jeg i bad. Christian keder sig, da jeg får veer ind over hianden, så derfor ikke kan snakke og nu gør de altså bare ondt! Jordemoder Line kommer tit ind og lytter hjertelyd - alt er fint! Hun siger så at hun vil undersøge mig kl.22.30 og hvis der ikke er sket noget, vil hun sende os hjem, da hun ikke synes veerne er regelmæssige.
Jaja, tænker jeg indeni og ved udmærket jeg IKKE bliver sendt hjem, men nikker bare til Jordmoder Line...
Kl.21.50 har jeg været under bruseren i 1 time og vælger nu at gå ind og ligge mig. Jeg får nettrusser og hospitalsbluse på og går ind på sengen.
22.10 kalder vi efter Jordemoder Line, da jeg føler jeg snart får pressetrang.
Hun kommer ind og spørger om det er hele tiden eller kun når jeg har veer. "Når jeg har veer"
Hun undersøger mig og siger "Der sker i hvert fald noget hernede, du er en 7-8 cm. Nu mangler dit vand bare at gå... "Kan du ikke bare tage det? det gik heller ikke selv sidste gang" får jeg sagt...
Hun siger hun lige vil mærke med oppe i mig, næste gang jeg får en ve...Av, tænker jeg og får en ve umiddelbart efter..
Hun siger hun gerne vil tage vandet og gør det med det samme... det siver og jeg får en presseve MED DET SAMME!!!!
Kl.22.30 får jeg 2 presseveer efter hinanden, hvor jeg gisper igennem dem og spørger hvornår jeg må presse... "Jeg mærker lige med næste gang..." Hun mærker og siger at jeg skal presse hendes fingre væk og det gør jeg!
3. presseve får jeg og hun siger jeg bare skal presse, Christian bliver bedt om at trække i snoren, så en fødselslæge kan komme ind.
Kl.22.37 : Jeg presser og føder hovedet OG krop i en presseve og PLASK en masse fostervand kom ud sammen med... Op kommer en skøn dreng med et KÆMPE skrig... Lægen kommer ind 5 min. efter og ser helt forbavset ud, da jeg jo allerede havde født! 
Jeg føder moderkagen og bliver hurtigt undersøgt, mens baby tager fat og sutter med det samme.
Jordemoder Line tager hjem og Connie overtager vagten.
Hun vejer og måler ham og derefter vil sy mig... Hun bedøvede mig ikke, men stak i mig alligevel! "Det gør ondt, du skal bedøve mig" Det gør også ondt, når jeg stikker dig med nålen... "Gør det nu bare, du skal ikke sy mig uden bedøvelse!!" Hun bedøver mig og syer mig. jeg er heldigvis ikke flækket eller sprækket, men får nogle knuder, da jeg har fået nogle udafskrabninger ned mod anus, som bløder..
Baby har det dejligt og sover bare hos mig eller ved den stolte far 
Jeg bliver bedt om at gå ud og tisse, men det lykkedes desværre ikke første, anden eller tredje gang jeg prøver, så vi må ikke tage hjem, men bliver sendt på barselsgangen
Tænker på min 16 mdr. gamle søn derhjemme, som aldrig er blevet passet og nu skal vågne op uden mor eller far.. Men så siger jordemoder Connie, at Christian ikke må sove på barselsgangen, så han skal hjem... " Okay! det er fint, så er han der for Charlie..." 
Næste morgen bliver jeg sendt ud for at tisse, det lykkedes, men har 200 ml. urin tilbage i blæren de tog med et katetter. Jeg må først tage hjem, når der er under 100 ml. tilbage, så måtte vente 4 timer igen, for at komme ud at tisse og se om det virkede denne gang! Det gjorde det og vi var hjemme d.12 juli 2011 kl.15.15 med vores fine dreng 
Kl.15.45 : Charlie kommer hjem fra bedste (Hun havde taget ham med hjem til sig og lege i stedet, hvilket var fint!)
Vi får besøg af nogle bedsteforældre og var på hovedet i seng kl.21.30 
Han sov fra 20.30-2.00, spiste, ny ble og sov igen fra 3.00-7.00 
Han er dejlig nem, spiser ved mig og nyder vidst bare livet 

NICKI
4300 GRAM
54 CM
KL.22.37 
Hurtig og nem nem NEM fødsel 
Knus den stolte mor til 2!!!!!! 
(Kan desværre ikke lægger billeder ind, da min computer er dum
) - men vil prøve en af de næste dage...