Prisen på en au pair/ ung pige??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juli 2011

An&Jo

Mi skriver:

Vi har haft ung pige i huset til vores store piger fra de var 9 mdr til 3 år. Man får tilskud fra kommunen. I vores kommune dækker de 75% af udgifterne dog max ca 4500kr. Hvad hun skal have er op til familien/arbejdsgiveren. Vores passede to børn, og efter 1½ år kom min venindes dreng også i pasning herovre. Hun fik vist ca 12.000kr de første stykke tid og ca 18.000kr da hun passede alle tre. Hvis man kun har et barn vil man typisk kunne give 6-7000kr. Udover det skal man betale til barselsfonden og ATP.

Jeg mener at en aupair får ca 3500kr om måneden plus kost og logi. Hun bor jo hos jer, men det behøver en ung pige ikke gøre. Vores har aldrig boet her. En au pair kan jo i mange tilfælde heller ikke dansk.

En ung pige er faktisk ret dyr så.. :O det havde jeg ikke regnet med det er jo halvdelen af min kommende løn før skat fordi jeg starter med en ret lille begynder løn.. Kunne faktisk godt tænke mig en engelsktalende fordi min familie er spredt lidt ud over hele verden så min søn og eventuelle fremtidige børn vil blive to sproget uanset.. Har som sagt ikke noget imod en der skal bo der

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2011

Mi

An&Jo skriver:

En ung pige er faktisk ret dyr så.. :O det havde jeg ikke regnet med det er jo halvdelen af min kommende løn før skat fordi jeg starter med en ret lille begynder løn.. Kunne faktisk godt tænke mig en engelsktalende fordi min familie er spredt lidt ud over hele verden så min søn og eventuelle fremtidige børn vil blive to sproget uanset.. Har som sagt ikke noget imod en der skal bo der

Du skal tænke på at du får tilskud fra kommunen, så din egenbetaling vil ligge på ca 2000kr om måneden. Men det kan godt være svært at finde en som vil arbejde for 6000kr om måneden, tror jeg.

Jeg tror sagtens at man kan finde en engelsktalende aupair. Med en aupair har man bare også et ansvar overfor at hendes/hans ophold bliver godt og at hjælpe dem lidt. Men det kan jo også være spændende. En aupair må max arbejde 30 timer om ugen og max 6 dage om ugen. Mener helt sikkert det er 3500kr de får til lommepenge plus kost og logi. Det er i hvert fald en billig hjælp i det daglige. Man får ikke tilskud til aupair i vores kommune.

Anmeld

13. juli 2011

An&Jo

Mi skriver:

Du skal tænke på at du får tilskud fra kommunen, så din egenbetaling vil ligge på ca 2000kr om måneden. Men det kan godt være svært at finde en som vil arbejde for 6000kr om måneden, tror jeg.

Jeg tror sagtens at man kan finde en engelsktalende aupair. Med en aupair har man bare også et ansvar overfor at hendes/hans ophold bliver godt og at hjælpe dem lidt. Men det kan jo også være spændende. En aupair må max arbejde 30 timer om ugen og max 6 dage om ugen. Mener helt sikkert det er 3500kr de får til lommepenge plus kost og logi. Det er i hvert fald en billig hjælp i det daglige. Man får ikke tilskud til aupair i vores kommune.

Hvis de "kun" må arbejde 30 timer kan det jo så godt blive et problem men at gøre opholdet godt osv ville ikke blive et problem..

Men ja at finde en ung pige til 6000kr om måneden er ikke nemt idag.. For det er jo fuld tid og ikke bare i fritiden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.