Prisen på en au pair/ ung pige??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.362 visninger
12 svar
0 synes godt om
13. juli 2011

An&Jo

Ja jeg er nysgerrig efter alt den her snak om hjemmepasning af børn.. Hvad koster det at have en ung pige i huset?? Og er der forskel på km pigen er fra udlandet eller om hun er fra dk??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2011

tinasmor

An&Jo skriver:

Ja jeg er nysgerrig efter alt den her snak om hjemmepasning af børn.. Hvad koster det at have en ung pige i huset?? Og er der forskel på km pigen er fra udlandet eller om hun er fra dk??

Jeg kender ikke så meget til området, men hvis du googler kommer der en masse frem.

Du skal være opmærksom på, at når det er en au-pair, så SKAL hun bo hjemme hos jer, og så er der også regler på området hvor meget de må arbejde om ugen. (tror det er omkring 20 timer, men er slet ikke sikker) Jeg er ikke sikker på hvad det koster, men jeg mener, at det er omkring 6000 kr (men igen kan jeg være galt på den) og så er det selvfølgelig udover husly og mad.

Anmeld

13. juli 2011

Wimmie

Ved ikke helt hvor meget man selv skal betale men man får noget tilskud...

Anmeld

13. juli 2011

An&Jo

tinasmor skriver:

Jeg kender ikke så meget til området, men hvis du googler kommer der en masse frem.

Du skal være opmærksom på, at når det er en au-pair, så SKAL hun bo hjemme hos jer, og så er der også regler på området hvor meget de må arbejde om ugen. (tror det er omkring 20 timer, men er slet ikke sikker) Jeg er ikke sikker på hvad det koster, men jeg mener, at det er omkring 6000 kr (men igen kan jeg være galt på den) og så er det selvfølgelig udover husly og mad.

Ville ikke have noget imod at hun skulle bo der.. Og ved godt der er noget med timer osv sådan er det jo med alt..

Mon der er nogen herinde der har haft en pige i huset??

Anmeld

13. juli 2011

An&Jo

Wimmie skriver:

Ved ikke helt hvor meget man selv skal betale men man får noget tilskud...

Får man tilskud når man selv har taget valget?? :O

Anmeld

13. juli 2011

Wimmie

An&Jo skriver:

Får man tilskud når man selv har taget valget?? :O

Det tror jeg da - altså hvis det er fordi man skal arbejde og barnet skal passes imens (ligesom f.eks. børnehave).
Sådan var det i hvert fald da vores nabo havde ung pige i huset - men det er også maaaange år siden, så jeg ved ikke om reglerne er de samme

Anmeld

13. juli 2011

An&Jo

Wimmie skriver:

Det tror jeg da - altså hvis det er fordi man skal arbejde og barnet skal passes imens (ligesom f.eks. børnehave).
Sådan var det i hvert fald da vores nabo havde ung pige i huset - men det er også maaaange år siden, så jeg ved ikke om reglerne er de samme

Jeg tænker bare lidt at min dreng i forvejen bliver passet fra åben til luk i dagplejen nu undtagen de dage jeg har fri hvor jeg så holder ham hjemme, og jeg går altså kun i skole nu.. Hvordan bliver det så ikke når jeg starter på arbejde efter endt uddannelse??

Jeg har det dårligt over at han er der så længe så kunne godt de mig selv få en und pige på et tidspunkt når jeg starter i arbejde om et år

Anmeld

13. juli 2011

Wimmie

Så vidt jeg lige kan google mig frem til, så ser det ud til at man får tilskud til ung pige i huset men at ikke alle kommuner giver tilskud til Au Pair

Anmeld

13. juli 2011

Mi

Vi har haft ung pige i huset til vores store piger fra de var 9 mdr til 3 år. Man får tilskud fra kommunen. I vores kommune dækker de 75% af udgifterne dog max ca 4500kr. Hvad hun skal have er op til familien/arbejdsgiveren. Vores passede to børn, og efter 1½ år kom min venindes dreng også i pasning herovre. Hun fik vist ca 12.000kr de første stykke tid og ca 18.000kr da hun passede alle tre. Hvis man kun har et barn vil man typisk kunne give 6-7000kr. Udover det skal man betale til barselsfonden og ATP.

Jeg mener at en aupair får ca 3500kr om måneden plus kost og logi. Hun bor jo hos jer, men det behøver en ung pige ikke gøre. Vores har aldrig boet her. En au pair kan jo i mange tilfælde heller ikke dansk.

Anmeld

13. juli 2011

An&Jo

Wimmie skriver:

Så vidt jeg lige kan google mig frem til, så ser det ud til at man får tilskud til ung pige i huset men at ikke alle kommuner giver tilskud til Au Pair

Kunne være at det var værd at undersøge så.. der er jo kun et år til at det kunne blive aktuelt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.