Ekstrem kvalme!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juli 2011

Anonym trådstarter

Malene76 skriver:

JEg kunne simpelthen ikke andet end at sygemelde mig. Jeg kunne slet ikke hænge sammen. Jeg arbejder på et bosted for voksne udviklingshæmmede og er alene på vagt, så jeg er nødt til at være frisk og fremme i skoen når jeg er på job. Jeg har været i dialog med min arbejdsplads, som heldigvis har været meget forstående. Jeg har lige afleverert en sygemelding fra lægen af, men det krævede kommunen og ikke min arbejdsplads. Jeg har været sengeliggende det meste af tiden, så jeg havde slet ikke andre muligheder. Det har været en lang og træls tid hvor ejg har haft meget svært ved at glædes over graviditeten som absolut ikke er kommet nemt til os. Vi har fået hjælp til at blive gravide, så det er slemt at være så skidt tilpas og slet ikke være glad for resultatet. Det har dog endelig vendt nu. Jeg har stadig meget svært ved maden og kan kun spise meget lidt madvarer og det glæder jeg mig virkelig til at der går over. Jeg har været så skidt med kvalme at jeg har været oppe 7 gange om natten for at spise lidt. Heldigvis er det kun 2 gange nu. Alle lægerne blev ved med at sige at det nok skulle blive bedre og jeg havde bare lyst til at råbe af dem, for jeg synes godt nok ikke jeg fik det bedre. Det har dog hjulpet nu.

Hvor langt er du henne?

KH Malene

Nej, hvor kan jeg desværre følge dig jeg har dog virkelig kæmpet mig igennem og arbejdet, selvom det ikke har været en skid nemt.Har bare lyst til at sætte mig ned og tude! Jeg er 13 uger henne.. Og jeg kan slet ikke få noget ned, igår spiste jeg to grovflutes og en halv pandekage med fyld, det er det meste jeg har spist på en dag i seks uger!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2011

Filippa & Liva

først og fremmest vil jeg sige at jeg fuldt ud forstår dig og ved hvordan du har det ... jeg var sygemeldt med ekstrem voldsom kvalme fra uge 5 og helt frem til jeg var i uge 20 ! det var et rent helvede og jeg boede i sengen al tiden med en spand ved min side. tabte mig en del i starten og røg ind og ud af sygehuset hvor jeg lå indlagt af flere gange ... først efter uge 20 kunne jeg begynde at spise bare nogenlunde normalt igen ! så jeg forstår dig fuldt ud og ved hvor hårdt sådan en evig kvalme kan være ødelæggende. og undskyld mig, men sådan en kommentar som at du bare skal tage dig sammen kan ikk bruges til en dyt ! ønsker dig alt det bedste og rigtig god bedring ... 

Anmeld

13. juli 2011

Karas

Hejsa,

jeg er splinterny herinde, er 7+3 og har døjet meget med kvalme.

Så det er en helt befrielse at læse at andre er i samme båd

Jeg har et fysisk hårdt arbejde, da jeg arbejder med produktionsmaskiner + den mest hektiske afdeling , hvor jeg knokler fra jeg kommer til jeg tager hjem igen, oftest kun afbrudt af 2x10 minutters pause og en del tissepauser i disse tider 

Hvis jeg ikke er helt fremme i skoene når jeg kommer, så er der ingen chance for at jeg kan have overblik over mine linjer.

Ak og ve i sidste uge måtte jeg melde mig syg i 3 dage, mandag var jeg ved at kaste op i vores nedkølingskar flere gange, og mine arme var som spaghetti, hvilket er ret problematisk, når jeg normalt er vant til at bruge en masse kræfter på værktøjet.

I 3 dage klamrede jeg mig til min spand, jeg kunne vitterligt ikke engang rejse mig fra sengen, når jeg rejste mig op var jeg så svimmel at jeg måtte ligge mig ned igen med det samme.

På min sidste sygedag fandt jeg ud af, at hvis jeg havde et stykke franskbrød liggende i en pose ved siden af sengen, som jeg spiste lidt af i løbet af hele natten, så kunne jeg komme ud af sengen næste morgen, og så har jeg ellers haft et stykke liggende i en pose i min taske, så jeg lige kunne småspise lidt når kvalmen meldte sig.

Min kæreste har heldigvis været en kæmpe støtte for mig, han hjælper mig på alle måder, så jeg er velsignet med en engel ved min side

I denne uge har jeg så taget kampen op på arbejdet, og tager en del flere pauser, er blevet bedre til at bede min kollega om at tage over, når jeg kan mærke at min utilstrækkelighed bliver for markant

Det allerbedste ved denne graviditet er, at jeg kan mærke at jeg udvikler mig som menneske, det er en fantastisk følelse

Anmeld

13. juli 2011

Den lykkelige

Jeg blev sygemeldt pga det i uge 7.. blev så fyret i uge 13.. kom på kontanthjælp og blev så sygemeldt resten af graviditeten ud.. Føler SÅ meget med dig.. det er forfærdeligt!!! Frygter når vi en dag skal have nummer 2.. så kan man jo ikke bare ligge på langs og lave ingen ting..  Den konstante kvalme, svimmelhed og madlede er bare frygtelig!!!
God bedring med dig!

Anmeld

13. juli 2011

Malene76

Anonym skriver:

Nej, hvor kan jeg desværre følge dig jeg har dog virkelig kæmpet mig igennem og arbejdet, selvom det ikke har været en skid nemt.Har bare lyst til at sætte mig ned og tude! Jeg er 13 uger henne.. Og jeg kan slet ikke få noget ned, igår spiste jeg to grovflutes og en halv pandekage med fyld, det er det meste jeg har spist på en dag i seks uger!!!

Ej vil du så lige få dig sygemeldt og få passet godt på dig selv og baby. Det er så meget mere hårdt end jeg nogensinde havde forestillet mig. Jeg har stort set ingen sygedage inden jeg blev gravid, så det var virkelig et stort nederlag at jeg ingen krontrol havde over det. Håber snart du får det bedre.

KH Malene

Anmeld

13. juli 2011

Anonym trådstarter

Malene76 skriver:

Ej vil du så lige få dig sygemeldt og få passet godt på dig selv og baby. Det er så meget mere hårdt end jeg nogensinde havde forestillet mig. Jeg har stort set ingen sygedage inden jeg blev gravid, så det var virkelig et stort nederlag at jeg ingen krontrol havde over det. Håber snart du får det bedre.

KH Malene

Ja, hos lægen var der INTET at komme efter, sygemeldt dd og frem til jeg får ferie i ugbe 30, også måtte jeg så om jeg havde det bedre, ellers sygemelder de mig igen. Lidt hårdt!

Men, det er det bedste for mig og baby nu. Og det er vigtigst.

Så nu er jeg indstillet til akupunkter og pleje og ro.

Anmeld

13. juli 2011

Anonym trådstarter

Malene76 skriver:

KH Malene

Ja, hos lægen var der INTET at komme efter, sygemeldt dd og frem til jeg får ferie i ugbe 30, også måtte jeg så om jeg havde det bedre, ellers sygemelder de mig igen. Lidt hårdt!

Anmeld

14. juli 2011

Malene76

Anonym skriver:

Forsat rigtig god bedring. Håber du snart bliver frisk igen.

KH Malene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.