Ekstrem kvalme!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.400 visninger
17 svar
0 synes godt om
13. juli 2011

Anonym trådstarter

Ja, det har jeg haft i 6 uger, og er idag 12 + 4..

JEG magter ikke mere, skal til læge idag, har fået piller, og de hjælp ikke meget.. Jeg konstant træt og har kvalme og kan intet spise..

Vil lægen måske sygemelde mig, bare en uge, så har jeg tre ugers ferie, også burde det sku da gå væk..

Nogle der blev sygemeldt PGA kvalme 24/7?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2011

mth1987

Jeg havde nonstop kvalme alle 9 mdr med opkast og ku stort set intet. Men formåede at passe min skole. Så det er bare at tage sig sammen Der findes et armbånd i Matas der måske hjælper. Jeg levede af cola light, cultura, mandler og Mariekiks

Anmeld

13. juli 2011

Anonym trådstarter

mth1987 skriver:

Jeg havde nonstop kvalme alle 9 mdr med opkast og ku stort set intet. Men formåede at passe min skole. Så det er bare at tage sig sammen Der findes et armbånd i Matas der måske hjælper. Jeg levede af cola light, cultura, mandler og Mariekiks

Synes det med at tage sig sammen er lidt en tak for lort kommentar! Jeg haft to sygedage pga kvalme siden maj..

Men, det ikke fedt og sidde på sit arbejde og have en spand til opkast ved siden af, når der er andre på kontoret end mig.. Jeg sidder i samme stilling i 8 timer, og kan mærke min mave slår knuder.. Jeg får intet at spise i løbet af dagen, udelukket fordi bare lugten af mad, gør at jeg kaster op...

Jeg synes ikke jeg pylret.. Jeg kan bare ikke mere i kroppen eller hovedet, det har bbidt sig fuldstændig fast..

Min arbejdskolleger, beder mig om at tage hjem... De synes ikke jeg skal sidde der, og være lig bleg og kaste op og betjene dem der kommer i biksen...Jeg har IKKE selv lyst til at blive sygemeldt, synes det lidt vagt, ja, men jeg føler ikke jeg har nogen udvej.. De der armbånd har ikke hjulpet mig!

Anmeld

13. juli 2011

as84

Hej

Jeg har 2 børn og havde kvalme alle 9 mdr begge gange...

Men jeg fik akkupnktur og det hjalp så det lige kunne holdes ud. Så det vil jeg helt klart anbefale. Nu ved jeg ikke hvor du er fra men jeg brugte Amoxa på Christianshavn. Hun er super sød og dygtig.

Håber du får det bedre

Anmeld

13. juli 2011

Anonym trådstarter

as84 skriver:

Hej

Jeg har 2 børn og havde kvalme alle 9 mdr begge gange...

Men jeg fik akkupnktur og det hjalp så det lige kunne holdes ud. Så det vil jeg helt klart anbefale. Nu ved jeg ikke hvor du er fra men jeg brugte Amoxa på Christianshavn. Hun er super sød og dygtig.

Håber du får det bedre

Tusind tak

Havde selv tænkt på akupunktur - men hvordan hjalp det dig? Fik du med ned, og hvor hurtigt hjalp det. Hvbor tit fik du det?

Anmeld

13. juli 2011

as84

Anonym skriver:

Tusind tak

Havde selv tænkt på akupunktur - men hvordan hjalp det dig? Fik du med ned, og hvor hurtigt hjalp det. Hvbor tit fik du det?

Jeg fik lidt mindre kvalme og mindre opkast. Det hjalp næsten med det samme, så kom du bare afsted. Her anden gang fik jeg det kun 5 gange (det koster jo) men det er pengenge værd. Første gang fik jeg det lidt flere gange da jeg havde det værre.

Anmeld

13. juli 2011

Mira0911

mth1987 skriver:

Det samme her.. nonstop... er 30+2 idag.... Jeg har prøvet lidt af hvert og intet har hjulpet... 

Tilgengæld æder jeg som et svin om aften... 

Anmeld

13. juli 2011

Malene76

Anonym skriver:

Ja, det har jeg haft i 6 uger, og er idag 12 + 4..

JEG magter ikke mere, skal til læge idag, har fået piller, og de hjælp ikke meget.. Jeg konstant træt og har kvalme og kan intet spise..

Vil lægen måske sygemelde mig, bare en uge, så har jeg tre ugers ferie, også burde det sku da gå væk..

Nogle der blev sygemeldt PGA kvalme 24/7?

Hej...

Min største medfølelse. Jeg ved præcis hvordan du har det. Jeg er sygemeldt pga. kvalme, madlede og opkastninger. Jeg blev sygemeldt da jeg var i uge 7 og er nu i uge 13 og det er ENDELIG blevet bedre. Jeg har ikke så slem kvalme mere og kan begynde at komme lidt ud, hvilket er fantastisk når man har været fanget i sengen i næsten halvanden månede!! Jeg synes ikke noget hjalp mig, udover at spise konstant, hvilket dog var meget svært når jeg havde så meget madlede. Jeg tabte mig sog ikke det store, 3-4 kg. så jeg slap for at blive indlagt. Jeg bliver dog kontrolleret på sygehuset en gang i ugen med blodprøver og går til akupunktur på sygehueet 2 gange om ugen. Det hjælper mig lidt. Alt det bedste herfra.

KH Malene 

Anmeld

13. juli 2011

Anonym trådstarter

Malene76 skriver:

Hej...

Min største medfølelse. Jeg ved præcis hvordan du har det. Jeg er sygemeldt pga. kvalme, madlede og opkastninger. Jeg blev sygemeldt da jeg var i uge 7 og er nu i uge 13 og det er ENDELIG blevet bedre. Jeg har ikke så slem kvalme mere og kan begynde at komme lidt ud, hvilket er fantastisk når man har været fanget i sengen i næsten halvanden månede!! Jeg synes ikke noget hjalp mig, udover at spise konstant, hvilket dog var meget svært når jeg havde så meget madlede. Jeg tabte mig sog ikke det store, 3-4 kg. så jeg slap for at blive indlagt. Jeg bliver dog kontrolleret på sygehuset en gang i ugen med blodprøver og går til akupunktur på sygehueet 2 gange om ugen. Det hjælper mig lidt. Alt det bedste herfra.

KH Malene 

TUSIND TAK.

Dejligt at høre at jeg ikke bare er pylret. Bad du om at bliver sygemeldt, eller gjorde de det automatisk?

Lige nu er der kun 6 arbejdsdage til ferie, men det føles som helvede, kan slet ikke komme op om morgenen pga kvalme. Jeg håber jeg får tilbudt akupunktur på sygehuset. Min mave vokser flot, men har også tabt mig.

Dog ikke mere end 2 kilo.

Jeg føler mig bare fanget til at lægge ned, det er det eneste der hjælper lidt på det hele ikke kører rundt i maven.

Anmeld

13. juli 2011

Malene76

Anonym skriver:

TUSIND TAK.

Dejligt at høre at jeg ikke bare er pylret. Bad du om at bliver sygemeldt, eller gjorde de det automatisk?

Lige nu er der kun 6 arbejdsdage til ferie, men det føles som helvede, kan slet ikke komme op om morgenen pga kvalme. Jeg håber jeg får tilbudt akupunktur på sygehuset. Min mave vokser flot, men har også tabt mig.

Dog ikke mere end 2 kilo.

Jeg føler mig bare fanget til at lægge ned, det er det eneste der hjælper lidt på det hele ikke kører rundt i maven.

JEg kunne simpelthen ikke andet end at sygemelde mig. Jeg kunne slet ikke hænge sammen. Jeg arbejder på et bosted for voksne udviklingshæmmede og er alene på vagt, så jeg er nødt til at være frisk og fremme i skoen når jeg er på job. Jeg har været i dialog med min arbejdsplads, som heldigvis har været meget forstående. Jeg har lige afleverert en sygemelding fra lægen af, men det krævede kommunen og ikke min arbejdsplads. Jeg har været sengeliggende det meste af tiden, så jeg havde slet ikke andre muligheder. Det har været en lang og træls tid hvor ejg har haft meget svært ved at glædes over graviditeten som absolut ikke er kommet nemt til os. Vi har fået hjælp til at blive gravide, så det er slemt at være så skidt tilpas og slet ikke være glad for resultatet. Det har dog endelig vendt nu. Jeg har stadig meget svært ved maden og kan kun spise meget lidt madvarer og det glæder jeg mig virkelig til at der går over. Jeg har været så skidt med kvalme at jeg har været oppe 7 gange om natten for at spise lidt. Heldigvis er det kun 2 gange nu. Alle lægerne blev ved med at sige at det nok skulle blive bedre og jeg havde bare lyst til at råbe af dem, for jeg synes godt nok ikke jeg fik det bedre. Det har dog hjulpet nu.

Hvor langt er du henne?

KH Malene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.