TbCp skriver:
Havde i gjort jer overvejelser omkring hvad der så skulle ske?
(går ud fra at vi herinde ikke ryger i totterne på hinanden hvis vi er uenige)
Jeg synes det er en virkelig hård tanke at gå med... vi skal først afsted på mandag, så der kan nå at ryge mange ting gennem hovedet.
Skulle vi have stor risiko for et barn med downs vil vi vælge at få lavet fostervandsprøve/moderkagebiopsi... og hvis det så viser sig at det er et barn med downs, så vil vi afbryde graviditeten. Vi har snakket om det og er enige om det... vi har ikke plads og overskud til et barn der kræver ekstra og vil heller ikke "byde" vores datter det.
Men hvis vi ender med at stå i den situation, så bliver det nok drønhårdt rent faktisk at skulle træffe beslutningen.
Jeg har selv arbejdet med personer med downs (autister og andet) og ved godt at de kan få et godt liv, og ved at de er nogle helt fantastisk mennesker, men vi kan simpelthen/desværre ikke tilbyde det i vores familie.
Der var meget stor uenighed om det herhjemme.. Kæresten ville være "ligeglad", men jeg har hverken overskud eller lyst til et seriøst handicappet barn... Og hvis det viser sig om en måned at barnet har en seriøs fejl, vand i hjernen, noget med ryggen eller noget helt 3. ville jeg også få det fjernet, tror jeg...
Men havde det en klumpet hånd eller manglede en fod, ville jeg ikke... Tror kun at det ville være godt for mig som person, og min tilgang til handicappede (har slet ikke noget imod handicappede mennesker, ved bare ikke hvordan jeg skal se på dem (skal man ignorere deres manglende ben eller skal man spørge til det?)).
Men heldigvis gik NF skide godt
Hvordan gik den for dig?
Anmeld