Jontes mange tegn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.411 visninger
23 svar
0 synes godt om
12. juli 2011

Rosa

Lige en update på babytegnsproget herhjemme. Jeg sad lige og talte sammen og skrev ned i min bog om Jonte hvor mange tegn han efterhånden kan. 

D. 5.juni skrev jeg ned at han kunne tegn for

Musik, bil, hund, kat og fugl.

På 1,5 måned er vi nu nået meget længere og han siger: Mere, dreng, pige, baby, Pappa, sko, cykel, telefon, ja, nej, der, sut, bog, bad, børste tænder, færdig /slut, tiger, bamse, danse,  og sikkert flere jeg ikke kan huske. Nogle af dem bare et par gange og andre mange gange dagligt.

Af rigtige ord siger han: "ooh" (=telefon/hallo),  gu/go =sko, Hej!, nejnejnej, MMMMMMH =mad, sulten, spise, Fuuuh = fugl, gå-gå-gå, kuk-kuk, Neeeh = ned, du-dah = dygtig, Titta = se, der. 

Vi øver lige nu tegn for: Varm, kold, hjem, vuggestue, stop, mor (!!!) og ble. 

Ihh, tænk engang hvor hurtigt det går 

Knus herfra

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2011

Barbamama

Det er bare så fedt når man kan begynde at kommunikere med ens børn!!! Dejligt!!! Så kan det kun gå fremad fra nu af!

Anmeld

12. juli 2011

Rosa

michella80 skriver:

Det er bare så fedt når man kan begynde at kommunikere med ens børn!!! Dejligt!!! Så kan det kun gå fremad fra nu af!

Yes, han tordner bare derud af med 11-taller ud af næsen og grød i håret og et stort smil 

Anmeld

12. juli 2011

JustAnotherName

Haha, 11 taller fra næsen, sand i bleen og en blanding af solcreme og ketchup i håret hører denne sæson til.

Men hvor er han da sej, at han kan sige så mange lyde/ord, og gøre sig forståelig. Og understøtte det med tegn  Virkelig imponerende.

Jeg håber en dag at få lejlighed til at møde vidunderet

Jeg kan i øvrigt tegnet for "tisse" ...synts bare lige jeg ville sige det

Anmeld

13. juli 2011

TbCp

Vi SKAL virkelig have gang i babytegnene denne gang, det må være så rart for de små at de kan kommunikere med os!

Han er super sej ham Jonte!

Anmeld

13. juli 2011

Rosa

JustAnotherName skriver:

Haha, 11 taller fra næsen, sand i bleen og en blanding af solcreme og ketchup i håret hører denne sæson til.

Men hvor er han da sej, at han kan sige så mange lyde/ord, og gøre sig forståelig. Og understøtte det med tegn  Virkelig imponerende.

Jeg håber en dag at få lejlighed til at møde vidunderet

Jeg kan i øvrigt tegnet for "tisse" ...synts bare lige jeg ville sige det

Uh, tisse er også et RIGTIG godt tegn at kunne - det er ihvertfald træls at skulle mime det...

Ja, han er rigtig go', og mon ikke der kommer en dag hvor vi lige render sammen/på hinanden?  Ellers må vi bare få det til at ske! 

Anmeld

13. juli 2011

Rosa

Vi SKAL virkelig have gang i babytegnene denne gang, det må være så rart for de små at de kan kommunikere med os!

Han er super sej ham Jonte!

Jeg vil ihvertfald bare sige GØR DET! Vi havde faktisk givet helt op på tegnene og gjorde det kun af og til af ren vane, men lige pludselig så kom det bare og nu er det jo det fedste at han kan fortælle, ikke bare hvad han ser, men hvad han tænker på i en alder af 14 måneder!!! 

Anmeld

13. juli 2011

TbCp

Rosa skriver:

Jeg vil ihvertfald bare sige GØR DET! Vi havde faktisk givet helt op på tegnene og gjorde det kun af og til af ren vane, men lige pludselig så kom det bare og nu er det jo det fedste at han kan fortælle, ikke bare hvad han ser, men hvad han tænker på i en alder af 14 måneder!!! 

Hvor tidligt startede i på tegnene? (har vist spurgt før men tror min hjerne er blevet noget blød den sidste tid...)

Anmeld

13. juli 2011

Rosa

TbCp skriver:

Hvor tidligt startede i på tegnene? (har vist spurgt før men tror min hjerne er blevet noget blød den sidste tid...)

Arrh, men vi startede nærmest alt for tidligt... Allerede ved 5-6 måneder begynde vi og så er der altså laaang tid til der kommer noget igen  Men vi var så utålmodige og glædede os så vi lavede spise-, drikke- og sovetegn - og ingen af dem har han brugt endnu... 

Jeg ville først starte ved 8 måneder hvis jeg skulle gøre det om. Men som jeg har skrevet før så har det været så nemt med dvd'en Tal med Tegn Derhjemme som vi har set sammen med Jonte så tit vi lige gad. Han har tit set den mens vi laver aftensmad, og så har man lidt bedre samvittighed når han sidder foran flimmeren 

Anmeld

13. juli 2011

TbCp

Rosa skriver:

Arrh, men vi startede nærmest alt for tidligt... Allerede ved 5-6 måneder begynde vi og så er der altså laaang tid til der kommer noget igen  Men vi var så utålmodige og glædede os så vi lavede spise-, drikke- og sovetegn - og ingen af dem har han brugt endnu... 

Jeg ville først starte ved 8 måneder hvis jeg skulle gøre det om. Men som jeg har skrevet før så har det været så nemt med dvd'en Tal med Tegn Derhjemme som vi har set sammen med Jonte så tit vi lige gad. Han har tit set den mens vi laver aftensmad, og så har man lidt bedre samvittighed når han sidder foran flimmeren 

Hehe ja det er da et godt og udviklende program

Må have fat i den dvd

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.