Nyt job og graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.798 visninger
12 svar
0 synes godt om
12. juli 2011

Anonym trådstarter

Ja sagen er den at jeg har fået nyt job. Bør vi så sætte projekt baby på standby?

Hvor længe havde du været i dit job da du blev gravid?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2011

NLME<3

det synes jeg ikke i skal, jeg havde været der i et halvt år da jeg blev gravid, men du har jo ikke pligt til at fortælle det til dit arbejde før ikke så længe inden fødslen ( kan ikke huske hvor længe det er, og mon ikke de har gættet det inden )

Anmeld

12. juli 2011

Carl-Emil's mor

Anonym skriver:

Ja sagen er den at jeg har fået nyt job. Bør vi så sætte projekt baby på standby?

3 mdr inden terminen mener jeg det er at du skal informere din arbejdsplads 

Så nej fortsæt bare 

Anmeld

12. juli 2011

Nitz - <3 David

Jeg mener at jeg har fået at vide at man har pligt til at fortælle det når man er 3 mdr henne..

Anmeld

12. juli 2011

muzen

jeg ville forslå dig at vente til din prøve tid på 3 mdr er over :-) så kan de nemlig ikke fyre dig pga af det:-)

Anmeld

12. juli 2011

Carl-Emil's mor

Anonym skriver:

hentet fra www.borger.dk 

Som kommende mor skal du senest tre måneder før din termin fortælle din arbejdsgiver, hvornår du forventer at føde, og hvornår du går på orlov.

Som kommende far skal du senest fire uger før orlovens start underrette din arbejdsgiver om, hvornår du vil holde dine to ugers barselsorlov (fædreorlov).

Anmeld

12. juli 2011

SpunkenJo

Nitz - NF d. 13/7 :D skriver:

Jeg mener at jeg har fået at vide at man har pligt til at fortælle det når man er 3 mdr henne..

Ikke rigtigt.

Man skal først meddele det senest 3 mdr FØR termin

- men oftest meddeler man det efter NF(ca. 3 mdr) idet de fleste arbejdspladser ofte giver en fri til undersøgelser mm.

Man har desuden ikke pligt til at fortælle sandheden hvis man bliver spurgt direkte FØR de 3 mdr til termin. Så
Må man ifølge loven faktisk lyve om det....

Anmeld

12. juli 2011

Louise83

Nej  Er det en god arbejdsplads vil de blive glade på dine vegne og glæde sig til du kommer tilbage.

Jeg begyndte på mit nye arbejde i september sidste år, tog på bryllupsrejse 2 uger efter og bagefter blev jeg gravid. Så jeg gik på barsel i juni og er først nu vendt tilbage. Måske ikke det fedeste for en arbejdsplads, men det kan man nu altså ikke planlægge sit liv efter

Anmeld

12. juli 2011

bøgelund

Anonym skriver:

vi startede projekt baby en måned før jeg skulle starte på nyt arbejde.. en uge efter start testede jeg positiv..

så nej, ta du bare det nye.. er sikker på, at de bliver glade på dine vegne, når du kommer med sådan en dejlig nyhed.

Anmeld

12. juli 2011

DinNabo

Jeg er ikke sikker på at din nye arbejdsplads bliver super glad, hvis du meget kort tid efter du er startet, siger til dem, "hovsa jeg er gravid". Men det er jo bare ærgeligt. Du er dig selv nærmest.

kan lige fortælle dig min historie. Jeg startede i nyt job for knap 2 år siden, og besluttede mig for at jeg vill være der mindst 1 år inden jeg blev gravid (troede jeg ville blive gravid med det samme) og nu er der altså gået et halvt år, hvor jeg ikke er blevet gravid.....

Så mit syn på sagen er at du skal tænke på dig selv og din familie, og IKKE arbejdspladsen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.