Dumme kirkekontordame !!..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.344 visninger
28 svar
0 synes godt om
11. juli 2011

Kage

ARHHG !! .. 

lige siden jeg fandt ud jeg var gravid har mig og min kæreste bestemt vores søn skulle hedde Zibrandt ( familie navn & DANSK ), Så jeg google'r det og finder ud a det er ikke et godkendt navn. Så tager jeg ned til kirkekontort og siger min søn skal hedde Zibrandt og det er ikke godkendt navn, Så siger ja, og går ind på danmarks statistik og ser der er 4 der hedder det. Så siger hun så, det er godkendt fordi folk hedder det, Så siger jeg bare NEJ! det er ikke godkendt.. Hendes svar jamen det må være godkendet da folk hedder det. Så tænker jeg bare hun må have ret da det er hendes arbjede og vide sådan noget. 

Så igår skulle jeg aflever navnehalløj ved præsten, så det gør jeg . Så ringer han idag og fortæller mig at Zibrandt er altså IKKE godkendt!! .. så det skal lige godkendes først og der altså KUN 2 uger til han skal dåbes, så det kan ske vi skal dåbe ham et helt andet navn og så når Zibrandt er godkendet må vi lave navne foranding på ham!! .. og tæker hvorfor tjekker hende damen ikke efter når jeg siger det ikke er godkendt ! 

De skal lige siges min onkel, morfar, oldefar, min anden onkel HEDDER/HEDDET Zibrandt og de er dansker ! .. hvorfor er det så ikke godkendt?!?

SÅ JEG ER SUR PÅ HENDE DER KRIKEKONTORDAMEN ! .. SOM IKE KENDER SIGT ARBJEDE !! ARHHG !! ...  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2011

Isabella_mor

kan i ikke så bare kalde ham et eller andet fornavn of Zirbrandt til mellemnavn og så slette det første navn eller sætte det som mellemnavn.. ? 

det er da også trælst. men i kunne jo også have afleveret papirene hurtigere, bare for en sikkerhedsskyld.. men jeg kan godt forstå din frustration for hun burde jo have en insigt i at om navnet er godkendt eller ej.!

Anmeld

11. juli 2011

Kage

kage skriver:

ARHHG !! .. 

lige siden jeg fandt ud jeg var gravid har mig og min kæreste bestemt vores søn skulle hedde Zibrandt ( familie navn & DANSK ), Så jeg google'r det og finder ud a det er ikke et godkendt navn. Så tager jeg ned til kirkekontort og siger min søn skal hedde Zibrandt og det er ikke godkendt navn, Så siger ja, og går ind på danmarks statistik og ser der er 4 der hedder det. Så siger hun så, det er godkendt fordi folk hedder det, Så siger jeg bare NEJ! det er ikke godkendt.. Hendes svar jamen det må være godkendet da folk hedder det. Så tænker jeg bare hun må have ret da det er hendes arbjede og vide sådan noget. 

Så igår skulle jeg aflever navnehalløj ved præsten, så det gør jeg . Så ringer han idag og fortæller mig at Zibrandt er altså IKKE godkendt!! .. så det skal lige godkendes først og der altså KUN 2 uger til han skal dåbes, så det kan ske vi skal dåbe ham et helt andet navn og så når Zibrandt er godkendet må vi lave navne foranding på ham!! .. og tæker hvorfor tjekker hende damen ikke efter når jeg siger det ikke er godkendt ! 

De skal lige siges min onkel, morfar, oldefar, min anden onkel HEDDER/HEDDET Zibrandt og de er dansker ! .. hvorfor er det så ikke godkendt?!?

SÅ JEG ER SUR PÅ HENDE DER KRIKEKONTORDAMEN ! .. SOM IKE KENDER SIGT ARBJEDE !! ARHHG !! ...  

Ved ike lige hvor jeg ville hen med det, men trængt bare lige og få det ud !

er bare så sur og ked a det over det 

Anmeld

11. juli 2011

Steph_Laurits

Men hvorfor har I ikke afleveret og søgt om godkendelse af navnet tidligere istedet for 2 uger før dåben??

Anmeld

11. juli 2011

LinLin

StephanieJ skriver:

Men hvorfor har I ikke afleveret og søgt om godkendelse af navnet tidligere istedet for 2 uger før dåben??

Det var vel ikke nødvendigt eftersom de ikke regnede med det skulle godkendes

Anmeld

11. juli 2011

Steph_Laurits

DAs mor skriver:

Det var vel ikke nødvendigt eftersom de ikke regnede med det skulle godkendes

Det havde de jo selv tjekket!

Så jeg google'r det og finder ud a det er ikke et godkendt navn. Så tager jeg ned til kirkekontort og siger min søn skal hedde Zibrandt og det er ikke godkendt navn

Anmeld

11. juli 2011

Frk.S

StephanieJ skriver:

Så jeg google'r det og finder ud a det er ikke et godkendt navn. Så tager jeg ned til kirkekontort og siger min søn skal hedde Zibrandt og det er ikke godkendt navn

Jamen kirkekontorsdamen påstod så, at det VAR godkendt. Så har de vel valgt at tro på hun vidste hvad hun snakkede om - det er vel det der er hele problemet!

Til TS: håber i finder en løsning.

Anmeld

11. juli 2011

Steph_Laurits

Frk.S skriver:

Jamen kirkekontorsdamen påstod så, at det VAR godkendt. Så har de vel valgt at tro på hun vidste hvad hun snakkede om - det er vel det der er hele problemet!

Til TS: håber i finder en løsning.

Maybe, ved så heller ikke hvornår hun var hos Kirkekontoret!

TS:
Men håber da I finder på en fiks løsning hvis det ikke når at blive godkendt!

Anmeld

11. juli 2011

LinLin

StephanieJ skriver:

Hun googler først og tager derefter på kirkekontoret....  - som du selv citerer

Anmeld

11. juli 2011

signe.

Ork, er der ikke fuldstændig ligemeget om HVORNÅR hun sendte de papirer... TS vil jo bare ud med sine frustrationer!

Til TS: Kan virkelig godt forstå du er godt gal i skralden, ville jeg også være hvis jeg fik at vide at navnet var godkendt, af en pålidelig kilde, og så lige pludselig stå med meldingen om at det alligevel ikke er godkendt... specielt når der er nogen i DK der i forvejen hedder det..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.