Kan næsten ikke vente

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.164 visninger
7 svar
0 synes godt om
11. juli 2011

Anonym trådstarter

Hej

Jeg vil så utrolig gerne have en lille baby, og jeg har været klar til det i et par år, men min kæreste har ikke været klar. Før nu, men men men. Der er altid et men. Han synes at vi skal tage en tur til Thailand inden jeg vil blive alt for stor med maven, og han vil gerne afsted i januar/februar måned. Så han synes ikke at vi skal have ubeskyttet sex før i november, tidligst i oktober.

Men der er bare så utrolig lang tid til, og jeg kan bare ikke vente mere. Det gør heller ikke sagen bedre at næsten alle mine veninder har fået barn indenfor det sidste år, eller osse så er de gravide. Jeg har fået 6 dejlige nyheder inden for en uge. Er super glad på deres vegne, men bliver bare så ked af at det ikke er mig. Jeg ville også gerne kunne dele min barsel med dem, og ikke føle sig uden for.

Er der andre der har det lige som mig, og er der nogle der har tricks til at overtale kæresten til at gå igang noget før? Jeg havde lige behov for at komme af med dette, så tak fordi du gad at læse det.

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2011

An&Jo

Så vidt jeg ved skal man have nogle vacciner før man tager til Thailand og dem må man vidst ikke få som gravid så i skal faktisk afsted inden?? Du skal ihvertfald have vaccinerne inden..

Men hvordan man overtalerkæresten ved jeg ikke

Anmeld

11. juli 2011

Happiness

Vaccinerne skal du have 3 måneder før du kan "risikere" at blive gravid. Ellers kan baby tage skade!  Jeg undersøgte det sidste år, da vi stod og skulle afsted og gerne ville være gravide.

Så kom du afsted til lægen og få vaccinerne, og så begynd projekt baby efter 3 måneder.

Anmeld

12. juli 2011

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar. Vi har været i Thailand før (3 år siden) og der fik jeg alle de vacciner man skal have. De gælder i 20 år, så jeg skulle være dækket ind der. Men tak, fordi i næver det.

Men der er ikke noget at gøre, jeg kan bare ikke overtale ham til at vi skal prøve noget før. Så jeg må have mere tålmodighed, det er bare mega svært.....

Anmeld

12. juli 2011

Preghiera

Anonym skriver:

Hej

Jeg vil så utrolig gerne have en lille baby, og jeg har været klar til det i et par år, men min kæreste har ikke været klar. Før nu, men men men. Der er altid et men. Han synes at vi skal tage en tur til Thailand inden jeg vil blive alt for stor med maven, og han vil gerne afsted i januar/februar måned. Så han synes ikke at vi skal have ubeskyttet sex før i november, tidligst i oktober.

Men der er bare så utrolig lang tid til, og jeg kan bare ikke vente mere. Det gør heller ikke sagen bedre at næsten alle mine veninder har fået barn indenfor det sidste år, eller osse så er de gravide. Jeg har fået 6 dejlige nyheder inden for en uge. Er super glad på deres vegne, men bliver bare så ked af at det ikke er mig. Jeg ville også gerne kunne dele min barsel med dem, og ikke føle sig uden for.

Er der andre der har det lige som mig, og er der nogle der har tricks til at overtale kæresten til at gå igang noget før? Jeg havde lige behov for at komme af med dette, så tak fordi du gad at læse det.

Knus

Hej du!

Først og fremmest tillykke med PB-aftalen Jeg står i nøjagtig samme situation som dig!

Jeg har lige fået overtalt kæresten at vi starter PB til december og jeg glææææder mig for jeg er SÅ skruk! Jeg kan altså godt forstå at du er utålmodig, men jeg kan ikke give dig andet råd end at fokusere på dig og din kæreste nu og bare fordi i først går i gang i oktober, så er der rigeligt med baby-ting du kan gå i gang med nu! (Gravitamin etc...)

Jeg ved godt at de mænder er dumme for de sidder og er iskolde ang. baby-snak.. Min kæreste vil self også gerne være far og han glæder sig enormt, men alt det glemmer han når han kigger økonomi! Suk... Og så udsætter han baby-planerne. Men, glæd dig over at vi har dem Jeg er jo i virkeligheden gald for vi aftalte dec. for så er der dét mere styr på tingene når jeg bliver gravid Og glæd dig over din kærestes forslag med Thailandsturen (det bliver da for lækkert!) du vil garanteret fortryde det bittert når babyen er kommet at i ikke nåede det, eller at ferien var ødelagt af kvalme osv.

Tålmodighed! Jeg kæmper selv med det Men så kan vi jo følges ad

Anmeld

12. juli 2011

Gaia

Anonym skriver:

Hej

Knus

Du kunne måske prøve at fortælle din kæreste at det altså ikke er sikkert du bliver gravid inden for den første måned eller tre, så måske I kan indgå et kompromis: I begynder projekt baby i septemper. Så har I begge givet og taget lidt. desuden skal I JO begge bestemme lige meget og som jeg læser det bestemmer din kæreste mest i denne sag. Kan det passe?? eller tolker jeg det forkert.

såaltså 1: det kan tage helt op til et år (nogle mere)at blive gravid.

2: I har lige meget at skulle have sagt, så indgå kompromis.

3. Maven begynder altså for alvor ikke at vokse hurtigt før man er 4-5 månedre henne (hos de fleste) så det er altså ikke vupti at maven er kæmpe. Så næsten uanset hvad vil din mave ikke være grande i jan. selv hvis I skulle blive gravide i sept i første forsøg, så ville du sandsynligvis bare have en fin lille mave når i tager afsted i jan . måned og en mellem størrelse mave i feb. Så hans argument for at du ikke skal have stor mave...tjaa....synes ikke den er super

Men synes først og fremmest at I skal være enige, og du kan jo altid sige du så ik vil til thailand hvis du ik er gravid med mave

Anmeld

12. juli 2011

Gaia

Anonym skriver:

Hej

Knus

Du kunne måske prøve at fortælle din kæreste at det altså ikke er sikkert du bliver gravid inden for den første måned eller tre, så måske I kan indgå et kompromis: I begynder projekt baby i septemper. Så har I begge givet og taget lidt. desuden skal I JO begge bestemme lige meget og som jeg læser det bestemmer din kæreste mest i denne sag. Kan det passe?? eller tolker jeg det forkert.

såaltså 1: det kan tage helt op til et år (nogle mere)at blive gravid.

2: I har lige meget at skulle have sagt, så indgå kompromis.

3. Maven begynder altså for alvor ikke at vokse hurtigt før man er 4-5 månedre henne (hos de fleste) så det er altså ikke vupti at maven er kæmpe. Så næsten uanset hvad vil din mave ikke være grande i jan. selv hvis I skulle blive gravide i sept i første forsøg, så ville du sandsynligvis bare have en fin lille mave når i tager afsted i jan . måned og en mellem størrelse mave i feb. Så hans argument for at du ikke skal have stor mave...tjaa....synes ikke den er super

Men synes først og fremmest at I skal være enige, og du kan jo altid sige du så ik vil til thailand hvis du ik er gravid med mave

Anmeld

13. juli 2011

Anonym trådstarter

Hej igen piger.

Ej, hvor sjovt at vi er i den helt samme situation. Så må vi holde hinanden opdateret på hvad der sker med os og vores maver... Jeg er så glad for, at der er en der er lige så skruk som mig. Så er jeg ikke den eneste i verden.  Jeg prøver lige og se om man kan tilføje dig som ven eller et eller andet herinde.

Jeg glæder mig også vildt meget til at tage en tur til Thailand, det har været vores drøm siden vi var derovre sidst, og nu har vi endelig råd igen. Jeg vil helt sikkert nyde de næste måneder, hvor jeg stadig kan nyde lidt alkohol og en enkelt smøg i ny og næ. For når vi for alvor går igang er det slut med det. I hver til fald smøger, det er også bare en dum vane......

Min kæreste er helt med på at han skal være far i det kommende år, og jeg tror da at han glæder sig meget. Jeg er sikker på at han er den perfekte far til mit kommende barn. Det er ikke sådan at det er ham der bestemmer det hele, vi er meget fælles om tingene. Men han er "kun" 26 år, og har ikke været klar til børn før nu. Jeg er selv 29. Jeg har derfor accepteret at vente på ham. Jeg har prøvet at sige at det ikke er sikkert at den er der første gang, men men. Han står fast, på med kondomet indtil oktober. Og det er jo også lige om hjørnet.......  Så mon ikke jeg kan vente de sidste 2 ½ måned. P-pillerne blev smidt i marts så min krop kan være klar.

Det er så spændende med de baby-planer.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.