Præsenterer jer selv!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.496 visninger
18 svar
0 synes godt om
10. juli 2011

CmarianN

Hello Ladies

Tænkte om vi ikke skulle lave sådan en slags "præsentationsrunde", hvor vi fortæller lidt om os selv, hvor lang tid PB var undervejs osv?

Jeg kunne jo starte:

Jeg hedder Christina, er 25 år, bor i hus med min forlovede (vi har været sammen 8 år) og vores bommuldshund.

Jeg læser til pædagog og skulle have været færdig om et år, men det udskyder vi jo liiige et halvt år pga. Junior fandt vejen frem til mavenn netop nu.

Vi har forsøgt i 13 mdr. og i den periode mistede jeg to ved biokemisk abort (dvs. før uge 7). Jeg har været i hormonbehandling i 3 mdr. da det endelig lykkedes.

Jeg trives totalt med graviditeten og er ikke besværet på nogen måde - kan da helt glemme jeg er gravid

Overvejer hjemmefødsel, mrn uanset hvad skal jeg føde i Esbjerg.

Og så er I jo velkommen til, at sprøge hvis der er noget

Glæder mig til, at "høre" (:læse) om jer....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2011

Carl-Emil's mor

CmarianN skriver:

Hello Ladies

Tænkte om vi ikke skulle lave sådan en slags "præsentationsrunde", hvor vi fortæller lidt om os selv, hvor lang tid PB var undervejs osv?

Jeg kunne jo starte:

Jeg hedder Christina, er 25 år, bor i hus med min forlovede (vi har været sammen 8 år) og vores bommuldshund.

Jeg læser til pædagog og skulle have været færdig om et år, men det udskyder vi jo liiige et halvt år pga. Junior fandt vejen frem til mavenn netop nu.

Vi har forsøgt i 13 mdr. og i den periode mistede jeg to ved biokemisk abort (dvs. før uge 7). Jeg har været i hormonbehandling i 3 mdr. da det endelig lykkedes.

Jeg trives totalt med graviditeten og er ikke besværet på nogen måde - kan da helt glemme jeg er gravid

Overvejer hjemmefødsel, mrn uanset hvad skal jeg føde i Esbjerg.

Og så er I jo velkommen til, at sprøge hvis der er noget

Glæder mig til, at "høre" (:læse) om jer....

Hvor hyggeligt da 

Jeg hedder Anne-Louise og er 22 år, jeg er kæreste med Stefan på 23. Vi har "kun" været kærester sidden august sidste år, det tog lige lidt tid før jeg var klar til at gå fra bedsteven til kæreste 

Jeg læser dagligt til pædagog jeg har 1 1/2 år igen så når jeg går på barsel er der 1 år tilbage af uddannelsen  

Min søde kæreste er prof soldat på K35 ( kontrakt til han er 35 år) han har været i afghanistan 2 gange og skal tilbage dertil 1 mdr efter baby fylder 1 år, dvs samtidig med at jeg skal starte det sidste år af min uddannelse 

Vi bor i nordsjælland med vores Golden Retriver Elmer der bliver 1 år her den 19 juli, mors lille baby bliver stor hihi også har jeg min Papillon tæve Amy på snart 4 år 

Vi startede projekt baby i december da vi var på kærligheds ferie på Bali og i maj var der så gevinst med positivtest 

Anmeld

10. juli 2011

CmarianN

MorTilJanuar skriver:

Hvor hyggeligt da 

Jeg hedder Anne-Louise og er 22 år, jeg er kæreste med Stefan på 23. Vi har "kun" været kærester sidden august sidste år, det tog lige lidt tid før jeg var klar til at gå fra bedsteven til kæreste 

Jeg læser dagligt til pædagog jeg har 1 1/2 år igen så når jeg går på barsel er der 1 år tilbage af uddannelsen  

Min søde kæreste er prof soldat på K35 ( kontrakt til han er 35 år) han har været i afghanistan 2 gange og skal tilbage dertil 1 mdr efter baby fylder 1 år, dvs samtidig med at jeg skal starte det sidste år af min uddannelse 

Vi bor i nordsjælland med vores Golden Retriver Elmer der bliver 1 år her den 19 juli, mors lille baby bliver stor hihi også har jeg min Papillon tæve Amy på snart 4 år 

Vi startede projekt baby i december da vi var på kærligheds ferie på Bali og i maj var der så gevinst med positivtest 

Ih hvor dejligt  Så har vi jo lidt tilfælles også 

Skønt for jer det ikke tog længere tid end det gjorde med PB 

Anmeld

10. juli 2011

Carl-Emil's mor

CmarianN skriver:

Ih hvor dejligt  Så har vi jo lidt tilfælles også 

Skønt for jer det ikke tog længere tid end det gjorde med PB 

hahah jeg er meget lidt pædagogisk anlagt og har fortrudt mit valg på det groveste og skal ikke arbejde med det  heheh jeg skal bare ikke have en halvfærdig uddannelse med i rygsækken 

Men ja det var fantastisk det gik så nemt som det gjorde  tænker tit på at der må være en der holder hånden over en gang imellem når jeg tænker på hvor lang tid andre kæmper.. ellers så har jeg bare brugt en stor portion af mit uheld at jeg har noget + på kontoen 

Anmeld

10. juli 2011

CmarianN

MorTilJanuar skriver:

hahah jeg er meget lidt pædagogisk anlagt og har fortrudt mit valg på det groveste og skal ikke arbejde med det  heheh jeg skal bare ikke have en halvfærdig uddannelse med i rygsækken 

Men ja det var fantastisk det gik så nemt som det gjorde  tænker tit på at der må være en der holder hånden over en gang imellem når jeg tænker på hvor lang tid andre kæmper.. ellers så har jeg bare brugt en stor portion af mit uheld at jeg har noget + på kontoen 

Nå for søren, okay  Jeg startede et halvt år på sygeplejerske uddannelsen, men hoppede så over på Pædagogen. Jeg er tilfreds vil jeg sige, men kan bedre se mig selv som sygeplejerske. Jeg har i hvert fald ikke "fundet min hylde" som nogen siger de har. Som sagt er jeg tilfreds og håber jeg kan finde noget arbejde inde for special området jeg kan blive glad for. Måske jeg senere i livet får mod på, at læse sygeplejerske.

Hvis du ikke vil arbejde som pædagog, hvad vil du så, tænker du?

Anmeld

10. juli 2011

Carl-Emil's mor

CmarianN skriver:

Nå for søren, okay  Jeg startede et halvt år på sygeplejerske uddannelsen, men hoppede så over på Pædagogen. Jeg er tilfreds vil jeg sige, men kan bedre se mig selv som sygeplejerske. Jeg har i hvert fald ikke "fundet min hylde" som nogen siger de har. Som sagt er jeg tilfreds og håber jeg kan finde noget arbejde inde for special området jeg kan blive glad for. Måske jeg senere i livet får mod på, at læse sygeplejerske.

Hvis du ikke vil arbejde som pædagog, hvad vil du så, tænker du?

Det er jo lige det, man ved aldrig hvad fremtiden bringer, men dejligt at du er tilfreds 

Jamen jeg ved ikke hvad det er jeg vil  eller jo det ved jeg godt men er ikke særlig realistisk pt  Jeg vil flytte til fyn også vil jeg købe en gård, 1 1/2 af længerne vil jeg lave til 4-6 boliger til folk med nedsat funktionsevner også vil jeg starte "hjerte-hjemmet" et sted for folk der har et hjerte der brænder for at give andre et godt liv skal arbejde. jeg vil køre det med 12-24 timers vagter så 6-8 ansatte pr. person. Så skal jeg have dyr af forskellige slags bare til hobby hygge også skal der kunne dyrkes jorden hvor dem med nedsat funktionsevne kan deltage og have hver deres lille køkkenhave at passe og dyrke. sådan lidt jord til bord 

Anmeld

10. juli 2011

CmarianN

MorTilJanuar skriver:

Det er jo lige det, man ved aldrig hvad fremtiden bringer, men dejligt at du er tilfreds 

Jamen jeg ved ikke hvad det er jeg vil  eller jo det ved jeg godt men er ikke særlig realistisk pt  Jeg vil flytte til fyn også vil jeg købe en gård, 1 1/2 af længerne vil jeg lave til 4-6 boliger til folk med nedsat funktionsevner også vil jeg starte "hjerte-hjemmet" et sted for folk der har et hjerte der brænder for at give andre et godt liv skal arbejde. jeg vil køre det med 12-24 timers vagter så 6-8 ansatte pr. person. Så skal jeg have dyr af forskellige slags bare til hobby hygge også skal der kunne dyrkes jorden hvor dem med nedsat funktionsevne kan deltage og have hver deres lille køkkenhave at passe og dyrke. sådan lidt jord til bord 

Der vil jeg da gerne være ansat  Bortset fra jeg ikke gad køre til Fyns land hver dag 

Men skøn idé!!!!

Anmeld

10. juli 2011

Carl-Emil's mor

CmarianN skriver:

Der vil jeg da gerne være ansat  Bortset fra jeg ikke gad køre til Fyns land hver dag 

Men skøn idé!!!!

heheh du skal da være velkommen  kostede gårde ikke hjernen ud af bukserne heroppe i nordsjælland så blev det her, men det nægter jeg, jeg vil kun være deltid når jeg skal have børn så jeg kan have så meget tid som muligt med dem  og har set på gårde på fyn et godt stykke tid og puuuha med muligheder  vi fandt en lige til at flytte ind i, 3 staldbygninger, 2 hk land rundt om gården også yderligere 5 der lå med skov man kunne gå til på 12 min iiiiih jeg var klar til at flytte med det samme 

Anmeld

10. juli 2011

CmarianN

MorTilJanuar skriver:

heheh du skal da være velkommen  kostede gårde ikke hjernen ud af bukserne heroppe i nordsjælland så blev det her, men det nægter jeg, jeg vil kun være deltid når jeg skal have børn så jeg kan have så meget tid som muligt med dem  og har set på gårde på fyn et godt stykke tid og puuuha med muligheder  vi fandt en lige til at flytte ind i, 3 staldbygninger, 2 hk land rundt om gården også yderligere 5 der lå med skov man kunne gå til på 12 min iiiiih jeg var klar til at flytte med det samme 

Åh det lyder skønt!

Jeg skal nu også bare starte ud på deltidsjob når jeg har endt min uddannelse. Vi har heldigvis købt hus mens jeg har været på SU, så uanset hvad kan økonomien jo KUN blive bedre også blot med deltidsjob.

Børnene er jo ikke små for evigt 

Gårde herovre i vestjylland er vidst også til at betale sig fra  Og så havde du allerede din første ansatte og kunne sikkert skaffe flere kompetente folk 

Anmeld

11. juli 2011

TbCp

Jamen det vil jeg da gerne være med til

Jeg hedder Tina, er 33 år og bor i Odense C med min mand, Carsten på 32 som har egen IT-virksomhed, og vores datter Liva som bliver 4 år d. 24. august og går i børnehave

Jeg selv er uddannet pædagog og har de sidste par år haft min egen private dagpleje. Jeg håber dog lidt at jeg efter barsel kan finde noget andet at komme igang med, da jeg ikke helt føler at pædagogjobbet er det rette for mig.... ved dog ikke helt hvad jeg vil igang med.

Vi besluttede i december at gå igang med pb, men da jeg har forhøjet blodtryk skulle jeg først på ny medicin, inden jeg blev gravid. Det var der lidt problemer med og først i april var det på plads. Heldigvis blev jeg så gravid allerede i maj

Jeg har det ret godt med og i min graviditet. Har ikke haft de vilde symptomer, en anelse madlede, men det er stort set væk... nu får jeg kun en smule kvalme hvis jeg når at blive sulten

Jeg er vokset meget hurtigt her 2. gang, så jeg måtte ret tidligt fortælle folk at jeg var gravid, og alle er blevet meget glade

Jeg mærker allerede den lille, stort set, hver dag og det er bare skønt!

Vi glæder os alle 3 meget, selvom vi (min mand og jeg) også er lidt nervøse over hvordan det bliver at have 2 børn!

Liva glæder sig meget til at blive storesøster og spørger tit til hvordan babyen har det, hvor stor den er nu osv. Men samtidig kan vi også mærke at hun reagerer lidt. Hun er vred på mig! Men det er nok meget normalt.

Det var vist en længere smørre fra mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.