Hjælp!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

854 visninger
12 svar
0 synes godt om
10. juli 2011

Emily2012<3

Jeg er meget lykkelig over at være gravid, men kvalme osv overskygger glæden lige pt.

Jeg kan ikke holde noget i mig og når jeg har lyst til at spise og så endelig spiser noget, så går der 5 min så kommer det op igen..

Jeg sover hele tiden og føler mig bare drænet for energi..

Ved snart ikke hvad jeg skal gøre mere.. Jeg kan ikke engang handle uden at blive dårlig, få svedeture og begynde at ryste..

Og jeg skal starte op i aktivering fra i morgen, men jeg føler bare ikke jeg kan overskue det når jeg har det sådan her..

Nogen der ved om man kan blive sygemeldt pga dette?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2011

morethanperfect

BJNGJ. skriver:

Jeg er meget lykkelig over at være gravid, men kvalme osv overskygger glæden lige pt.

Jeg kan ikke holde noget i mig og når jeg har lyst til at spise og så endelig spiser noget, så går der 5 min så kommer det op igen..

Ved snart ikke hvad jeg skal gøre mere.. Jeg kan ikke engang handle uden at blive dårlig, få svedeture og begynde at ryste..

Og jeg skal starte op i aktivering fra i morgen, men jeg føler bare ikke jeg kan overskue det når jeg har det sådan her..

Åhh det er ikke sjovt Jeg var også syg i starten af min graviditet ..

Prøv og snak med sin job vejleder eller hvad det hedder .. Hun må kunne forstå det

Ang. kvalme , så kan du købe de armbånd der hedder sea bands , de virker rigtig godt .. 

Anmeld

10. juli 2011

Emily2012<3

morethanperfect skriver:

Åhh det er ikke sjovt Jeg var også syg i starten af min graviditet ..

Prøv og snak med sin job vejleder eller hvad det hedder .. Hun må kunne forstå det

Ang. kvalme , så kan du købe de armbånd der hedder sea bands , de virker rigtig godt .. 

Jeg har været sygemeldt i over 1 mdr pga noget helt andet, og jeg skulle ha været startet op i torsdagss, men begyndte at blive rigtig dårlig dagen før, så jeg meldte mig syg.. :/ 

Så jeg ved ikke om hun kan forstå mig, når jeg allerede har gået hjemme så længe.

Jeg har konstant kvalme. og kan næsten ikke spise noget som helst, og når jeg så endelig har lyst til at spise og så spiser noget af det jeg har lyst til, så kommer det op igen kort tid efter..

Får baby overhovedet det den har brug for?

Anmeld

10. juli 2011

Tona

BJNGJ. skriver:

Du skal snakke med lægen om det for self. er der en grænse for HVOR MEGET man må kaste op før man skal have hjælp for det/ evt sygemeldes.

Spis masser af ingefær (riv helst frisk ingefær i maden), drik rigeligt og hvis du kaster meget op så drik gerne noget med lidt sukker i så du får fyldt depoterne. Min jordmor dristede sig enda til at anbefale et glas cola med sukker efter svær opkastning da det lindrer kvalme også og er fyldt med salt og sukker. Men ellers er der jo også sukker i et glas juice.

Træthed (også komplet kvælende træthed) er normalt i starten, men det er vigtigt at du er opmærksom på at du får de vitaminer du skal have. Både en speciel graviditetsvitaminpille og også meget gerne fiskeoliepiller. "Gravitamin" har en serie hvor begge dele er i. Hvis du er meget træt kan du starte op på jern før tid allerede nu. (Det kan man også få i "Gravitamin". Self. kan man også få vitaminerne i mange andre mærker, det er bare dem jeg var glad for.

Hvis forløbet med kommunen bliver noget juks og du er medlem af en LO fagforening, så vær opmærksom på at du herigennem sikkert kan få hjælp af uvildig socialrådgiver.

Som trøst kan jeg nævne at de fleste får det bedre efter de første 12 uger

Anmeld

10. juli 2011

Frøken J.

Du skal snakke med lægen om det for self. er der en grænse for HVOR MEGET man må kaste op før man skal have hjælp for det/ evt sygemeldes.

Spis masser af ingefær (riv helst frisk ingefær i maden), drik rigeligt og hvis du kaster meget op så drik gerne noget med lidt sukker i så du får fyldt depoterne. Min jordmor dristede sig enda til at anbefale et glas cola med sukker efter svær opkastning da det lindrer kvalme også og er fyldt med salt og sukker. Men ellers er der jo også sukker i et glas juice.

Træthed (også komplet kvælende træthed) er normalt i starten, men det er vigtigt at du er opmærksom på at du får de vitaminer du skal have. Både en speciel graviditetsvitaminpille og også meget gerne fiskeoliepiller. "Gravitamin" har en serie hvor begge dele er i. Hvis du er meget træt kan du starte op på jern før tid allerede nu. (Det kan man også få i "Gravitamin". Self. kan man også få vitaminerne i mange andre mærker, det er bare dem jeg var glad for.

Hvis forløbet med kommunen bliver noget juks og du er medlem af en LO fagforening, så vær opmærksom på at du herigennem sikkert kan få hjælp af uvildig socialrådgiver.

Som trøst kan jeg nævne at de fleste får det bedre efter de første 12 uger

Uha nej, hun skal endelig ikke spise masser af ingefær Der er kommet undersøgelser frem der viser, at større mængder ingefær er potentielt skadeligt for forsteret, hvorfor man nu fraråder ingefær i store mængder til gravide  -Altså at der er ingefær i maden er ok, men målrettet at spise en masse ingefær mod kvalme er ikke godt

Anmeld

10. juli 2011

Emily2012<3

Jeg har kontaktet min sagsbehandler og informeret hende om at jeg kontakter min læge og beder om en sygemelding, for jeg kan virkelig intet overskue pt.

Jeg håber bare det er ok for hende. :/

Anmeld

10. juli 2011

Moar2011

jeg kender det alt for godt, selvom min søn snart er 3mdr.

jeg lå kun på sofaen de første 12uger næsten, var SÅ dårlig og utilpas, og kastede op i lange baner. - jeg meldte mig syg ..

Anmeld

10. juli 2011

Emily2012<3

Babyklar skriver:

jeg kender det alt for godt, selvom min søn snart er 3mdr.

jeg lå kun på sofaen de første 12uger næsten, var SÅ dårlig og utilpas, og kastede op i lange baner. - jeg meldte mig syg ..

Ja jeg begyndte rigtig med at få det dårligt dagen før jeg gik ind i uge 7.. Så håber da ikke jeg skal ligge til uge 12..

Men jeg kontakter min læge i morgen og så må jeg se hvad de siger, ellers må jeg jo bare blive ved med at melde mig syg indtil jeg ikke har det skidt mere.. :/

Ved bare ikke om det går når man er på kontanthjælp.

Anmeld

10. juli 2011

Moar2011

BJNGJ. skriver:

Ja jeg begyndte rigtig med at få det dårligt dagen før jeg gik ind i uge 7.. Så håber da ikke jeg skal ligge til uge 12..

Men jeg kontakter min læge i morgen og så må jeg se hvad de siger, ellers må jeg jo bare blive ved med at melde mig syg indtil jeg ikke har det skidt mere.. :/

Ved bare ikke om det går når man er på kontanthjælp.

mener os at de første par uge ku jeg godt arbejde men da jeg nået der omkring hvor du er, begyndte jeg os at være rigtig dårlig.. og mit gik først væk uge 12

Anmeld

10. juli 2011

Emily2012<3

Babyklar skriver:

mener os at de første par uge ku jeg godt arbejde men da jeg nået der omkring hvor du er, begyndte jeg os at være rigtig dårlig.. og mit gik først væk uge 12

Åh puha.. Så har jeg en del i vente hvis jeg også skal have det så skidt til uge 12.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.