BJNGJ. skriver:
Jeg er meget lykkelig over at være gravid, men kvalme osv overskygger glæden lige pt. 
Jeg kan ikke holde noget i mig og når jeg har lyst til at spise og så endelig spiser noget, så går der 5 min så kommer det op igen..
Jeg sover hele tiden og føler mig bare drænet for energi.. 
Ved snart ikke hvad jeg skal gøre mere.. Jeg kan ikke engang handle uden at blive dårlig, få svedeture og begynde at ryste..
Og jeg skal starte op i aktivering fra i morgen, men jeg føler bare ikke jeg kan overskue det når jeg har det sådan her.. 
Nogen der ved om man kan blive sygemeldt pga dette?
Du skal snakke med lægen om det for self. er der en grænse for HVOR MEGET man må kaste op før man skal have hjælp for det/ evt sygemeldes.
Spis masser af ingefær (riv helst frisk ingefær i maden), drik rigeligt og hvis du kaster meget op så drik gerne noget med lidt sukker i så du får fyldt depoterne. Min jordmor dristede sig enda til at anbefale et glas cola med sukker efter svær opkastning da det lindrer kvalme også og er fyldt med salt og sukker. Men ellers er der jo også sukker i et glas juice.
Træthed (også komplet kvælende træthed) er normalt i starten, men det er vigtigt at du er opmærksom på at du får de vitaminer du skal have. Både en speciel graviditetsvitaminpille og også meget gerne fiskeoliepiller. "Gravitamin" har en serie hvor begge dele er i. Hvis du er meget træt kan du starte op på jern før tid allerede nu. (Det kan man også få i "Gravitamin". Self. kan man også få vitaminerne i mange andre mærker, det er bare dem jeg var glad for.
Hvis forløbet med kommunen bliver noget juks og du er medlem af en LO fagforening, så vær opmærksom på at du herigennem sikkert kan få hjælp af uvildig socialrådgiver.
Som trøst kan jeg nævne at de fleste får det bedre efter de første 12 uger 
Anmeld