Børnefødselsdage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.223 visninger
20 svar
0 synes godt om
10. juli 2011

Carl-Emil's mor

Jeg har en stor undren og den er slet ikke rettet mod nogle brugere eller nogle mennesker som enkeltstående personer men den er udsprunget af en nylig oprettet tråd herinde 

Hvorfor skal der altid blandes kage og slik indover børnefødselsdage? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2011

Nessie

Jeg tror bare at det ligger til vores kultur. Vi ikan ikke hygge os uden kage og slik.
Ligesom der nærmest også altid er øl til den mindste kom-sammen.

Vi havde både slik og frugt til Daniels fødselsdag, men frugten blev stort set ikke rørt

Anmeld

10. juli 2011

Carl-Emil's mor

Nessie skriver:

Jeg tror bare at det ligger til vores kultur. Vi ikan ikke hygge os uden kage og slik.
Ligesom der nærmest også altid er øl til den mindste kom-sammen.

Vi havde både slik og frugt til Daniels fødselsdag, men frugten blev stort set ikke rørt

Hmm ja du har jo nok ret  Jeg havde det bare oppe den gang jeg var pædmedhjælper og var nærmest ved at blive jagtet ud af institutionen af de andre ansatte for at sige at jeg ikke synes det var passende  men de der unger der kravler på væggene kæft jeg blev trætte af det, og da det så blev afprøvet, tada ingen unger der kravlede, ingen ballade over han har fået sådan et stykke og det har jeg ikke... og meget gladere unger 

Anmeld

10. juli 2011

LinLin

Fordi det er så hyggeligt - og så er det jo heller ikke særligt tit man lige er til det

Hehe... For mig har børnefødselsdage altid været boller og kakao og så kagemand - sådan var det bare da jeg var lille...

De gange jeg har holdt fødselsdag (4 gange ) har det været med grovboller og pålæg, men der har da også været en slags kage bagefter

I den institution min søn lige er stoppet i havde de nul sukker-politik - der tog vi gulerodsmuffins (uden sukker) med - jeg går ikke ind for "nul sukker"! Synes det er meget bedre at give et "naturligt" forhold til - vise at det er til særlige lejligheder, men ikke FORBUDT

Anmeld

10. juli 2011

Nessie

MorTilJanuar skriver:

Hmm ja du har jo nok ret  Jeg havde det bare oppe den gang jeg var pædmedhjælper og var nærmest ved at blive jagtet ud af institutionen af de andre ansatte for at sige at jeg ikke synes det var passende  men de der unger der kravler på væggene kæft jeg blev trætte af det, og da det så blev afprøvet, tada ingen unger der kravlede, ingen ballade over han har fået sådan et stykke og det har jeg ikke... og meget gladere unger 

Ja, jeg er helt enig med dig, og forstår heller ikke hvorfor det skal være så usundt. TIl gengæld for man jo så tit at vide at man er sukkerforslrækket, når man prøver at holde slik fra de små

Og man kan altså få mange lækre sunde alternativer til slik og kage, og ungerne vil som regel gerne have det, det er de voksne der synes de små skal proppes med alt det søde

Anmeld

10. juli 2011

Carl-Emil's mor

DAs mor skriver:

Fordi det er så hyggeligt - og så er det jo heller ikke særligt tit man lige er til det

Hehe... For mig har børnefødselsdage altid været boller og kakao og så kagemand - sådan var det bare da jeg var lille...

De gange jeg har holdt fødselsdag (4 gange ) har det været med grovboller og pålæg, men der har da også været en slags kage bagefter

I den institution min søn lige er stoppet i havde de nul sukker-politik - der tog vi gulerodsmuffins (uden sukker) med - jeg går ikke ind for "nul sukker"! Synes det er meget bedre at give et "naturligt" forhold til - vise at det er til særlige lejligheder, men ikke FORBUDT

Hvor godt havde de så specificeret deres nul-sukker? 

jeg synes ærlig talt at det er fint med nul-sukker  Jeg vil gerne SELV bestemme hvornår mit barn skal spise slik og hvor meget det skal spise  men sukker gemmen frugt har jeg intet problem med og det er jo lidt dobbeltmoralsk i know 

men ja boller kako og kagemand det var standard også da jeg var lille men har du set nogle sindsyge projekter forældre slæber med nu om dage?  Vi havde en hvor ALLE børn fik de der store slikposer på hvad 200-300 gram som de kunne tage med hjem. Så var der en skål med slik de kunne gå og tage af, lagkage, kagekone, HVIDE boller, smør, nutella, syltetøj, pålægschokolade, kakao mælk og saft 

Anmeld

10. juli 2011

Carl-Emil's mor

Nessie skriver:

Ja, jeg er helt enig med dig, og forstår heller ikke hvorfor det skal være så usundt. TIl gengæld for man jo så tit at vide at man er sukkerforslrækket, når man prøver at holde slik fra de små

Og man kan altså få mange lækre sunde alternativer til slik og kage, og ungerne vil som regel gerne have det, det er de voksne der synes de små skal proppes med alt det søde

Lige præcis..

Der er jo rig mulighed for at bage f.eks muffins uden sukker og det er også muligt at bage kager uden sukker og børnene er med den erfaring jeg har, lykkelige bare fordi der er noget 

Det er jo ikke fordi vi andre er døde af at have fået sukker til børnefødselsdage da vi var små, men hvis vi ser tilbage til for en 80-100 år sidden så var det jo slet ikke i de mængder som det er idag, og folk fra den gang virker da til at have fantastiske liv uden sukker 

Anmeld

10. juli 2011

LinLin

MorTilJanuar skriver:

Hvor godt havde de så specificeret deres nul-sukker? 

jeg synes ærlig talt at det er fint med nul-sukker  Jeg vil gerne SELV bestemme hvornår mit barn skal spise slik og hvor meget det skal spise  men sukker gemmen frugt har jeg intet problem med og det er jo lidt dobbeltmoralsk i know 

men ja boller kako og kagemand det var standard også da jeg var lille men har du set nogle sindsyge projekter forældre slæber med nu om dage?  Vi havde en hvor ALLE børn fik de der store slikposer på hvad 200-300 gram som de kunne tage med hjem. Så var der en skål med slik de kunne gå og tage af, lagkage, kagekone, HVIDE boller, smør, nutella, syltetøj, pålægschokolade, kakao mælk og saft 

Det er nul sukker! - på nær i kanelen til risengrød

Ej det lyder da også til at være ALT for meget  Der hvor jeg arbejder er der ingen regler udover at man kun må have een ting med, de har som regel enten kage eller en flødebolle med ... Har aldrig oplevet der var nogen der havde slikposer med (nu er det jo så også vuggestue, det er måske mere udbredt i børnehaver...)

Anmeld

10. juli 2011

henh01

Jeg arbejder i en inst. hvor der er nul sukker politik.. Det er NUL sukker. Ingen sukker på havregrød, ingen slik til fødselsdage osv. Der hedder det grov boller og frugt/grønt til fødselsdage og ungerne vil ligeså gerne have det end slik..

Man kan lave mange sjove "sunde" ting pålægsmænd, frugt på pinde, frosne bananer osv.

Jeg må indrømme at jeg som person støtter op omkring nul sukker politikken - der er ca. 14 børn på en stue - og 20 i en skoleklasse det er 1-2 gange om mdr der er slik og kage hvis alle har med. Det er da ALT for meget når ungerne samtidig også får når man hjemme er til fødselsdag og andre anledninger.

Anmeld

11. juli 2011

Nalle

DAs mor skriver:

Det er hverken farligt eller skadeligt for børn at få sukker, alt med måde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.