Til overvægtige gravide!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juli 2011

B&J

Anonym skriver:

Oki  Oplevede du graviditetssukkersyge så?

HÅBER jeg slipper

Nej overhovede ikke og ja jeg fik det tjekket fordi jeg var så overvægtig..

så håber heller ikke du får det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2011

Anonym trådstarter

B&J skriver:

Nej overhovede ikke og ja jeg fik det tjekket fordi jeg var så overvægtig..

så håber heller ikke du får det

Det håber jeg heller ikke

Men FY FØJ da hvor er det en grim test

Mit var på vej op et par gange

Føler du, at efter din graviditet har haft nemmere på nogen måde, ved at tabe dig? Eller gøre mere for det?

Anmeld

10. juli 2011

Anonym trådstarter

Lunae skriver:

Jeg er også overvægtig og vil sige, at man kunne se det omkring 16-20 uge. Kan ikke huske det helt præcist

Umiddelbart får man ikke tilbudt diætist eller lign - eller det gjorde jeg i hvert fald ikke!

Okay  Kan være jeg skal prøve at opsøge det, for ja, de tilbud kommer jo nok ikke af sig selv (der skal vel spares hvor der kan)

Anmeld

10. juli 2011

B&J

Anonym skriver:

Det håber jeg heller ikke

Men FY FØJ da hvor er det en grim test

Mit var på vej op et par gange

Føler du, at efter din graviditet har haft nemmere på nogen måde, ved at tabe dig? Eller gøre mere for det?

Jaa det smager ikke særlig godt det er føj fy for den ja

Og nej det har jeg ikke min vægt stod stille efter jeg smed de 9kg...

men har så fået den gastric bypass så nu siger min vægt da minus 28,5kg

Anmeld

10. juli 2011

Anonym trådstarter

B&J skriver:

Jaa det smager ikke særlig godt det er føj fy for den ja

Og nej det har jeg ikke min vægt stod stille efter jeg smed de 9kg...

men har så fået den gastric bypass så nu siger min vægt da minus 28,5kg

Nårh oki

men gud da.. tillykke med vægttabet

Anmeld

10. juli 2011

tandbørsten

bmi på 53 her :-(  jeg synes ikke selv jeg kunne se at jeg var gravid før uge 25 tror jeg - venner og bekendte kunne se det før.

jeg har også været til sukkerbelastningstest, men havde ikke sukkersyge, hvilket undrede lægerne meget men så fik de den! min graviditet har forløbet fint uden de helt store gener og jeg har taget 12 kg på og har 3 uger til termin..

pøj pøj med det hele.

Anmeld

10. juli 2011

B&J

Anonym skriver:

Nårh oki

men gud da.. tillykke med vægttabet

Mange tak

Anmeld

10. juli 2011

Anonym trådstarter

tandbørsten skriver:

bmi på 53 her :-(  jeg synes ikke selv jeg kunne se at jeg var gravid før uge 25 tror jeg - venner og bekendte kunne se det før.

jeg har også været til sukkerbelastningstest, men havde ikke sukkersyge, hvilket undrede lægerne meget men så fik de den! min graviditet har forløbet fint uden de helt store gener og jeg har taget 12 kg på og har 3 uger til termin..

pøj pøj med det hele.

Dejligt for dig at glykose testen var negativ

Tak for dit svar og pøj pøj med den forestående fødsel

På forhånd tillykke

Anmeld

11. juli 2011

Silas&Mille

Hej damer! Jeg skriver lige anonymt, da det er et ømt punkt for mig.... Jeg er i dag 11+0 og Weee for det :-) Men er lidt nysgerrig for, at høre HVORNÅR KUNNE MAN SE PÅ JER AT I IKKE BARE HAVDE TAGET MERE PÅ, MEN RENT FAKTISK VAR GRAVIDE??? Og har I fået tilbudt diætist eller anden form for støtte gennem lægen, eller jordermoder?? Min BMI er på 40, så mener jo bestemt jeg er kandidat for lidt støtte og vejledning, for ikke at tage alt for meget på. Hvor meget tog I på?? Sikke en masse spørgsmål og undskyld den laaange køre ud i et, men skriver fra IPhone :-) GOD SØNDAG ALLE!!!

Jeg har og havde en BMI på over 40 

Jeg fik tilbudt hjælp (det var så godt nok i Sverige) men takkede nej, for følte godt jeg kunne klare det selv. Det eneste jeg takkede ja til var to gange glokosebelastning, begge 'bestået' 

Man kunne først se at jeg var gravid da jeg var ca halvvejs i graviditeten.

Jeg tog 10 kg på og de var alle væk to dage efter jeg havde født.

Hvis du føler du har brug for hjælp så prøv at snakke med din læge eller jordemoder.

Anmeld

11. juli 2011

Clisolka

Anonym skriver:

Hej damer! Jeg skriver lige anonymt, da det er et ømt punkt for mig.... Jeg er i dag 11+0 og Weee for det :-) Men er lidt nysgerrig for, at høre HVORNÅR KUNNE MAN SE PÅ JER AT I IKKE BARE HAVDE TAGET MERE PÅ, MEN RENT FAKTISK VAR GRAVIDE??? Og har I fået tilbudt diætist eller anden form for støtte gennem lægen, eller jordermoder?? Min BMI er på 40, så mener jo bestemt jeg er kandidat for lidt støtte og vejledning, for ikke at tage alt for meget på. Hvor meget tog I på?? Sikke en masse spørgsmål og undskyld den laaange køre ud i et, men skriver fra IPhone :-) GOD SØNDAG ALLE!!!

Mit BMI var på 30 da jeg blev gravid - min mave kunne allerede anes før NF. Da NF var overstået måtte jeg krybe til bekendelse og sige "ja, jeg er gravid"

Jeg fik hverken tilbudt diætist eller anden form for støtte - før 6 uger før termin. Jeg bestod glukosen første gang, men ikke anden gang  Jeg fik en graviditetsbetinget sukkersyge, der krævede insulin.  Jeg nåede at tage 22 kg på - og til sidst gik det rigtig stærkt fordi jeg rendte rundt med en uopdaget graviditetsbetinget sukkersyge 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.