Til overvægtige gravide!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.171 visninger
19 svar
0 synes godt om
10. juli 2011

Anonym trådstarter

Hej damer! Jeg skriver lige anonymt, da det er et ømt punkt for mig.... Jeg er i dag 11+0 og Weee for det :-) Men er lidt nysgerrig for, at høre HVORNÅR KUNNE MAN SE PÅ JER AT I IKKE BARE HAVDE TAGET MERE PÅ, MEN RENT FAKTISK VAR GRAVIDE??? Og har I fået tilbudt diætist eller anden form for støtte gennem lægen, eller jordermoder?? Min BMI er på 40, så mener jo bestemt jeg er kandidat for lidt støtte og vejledning, for ikke at tage alt for meget på. Hvor meget tog I på?? Sikke en masse spørgsmål og undskyld den laaange køre ud i et, men skriver fra IPhone :-) GOD SØNDAG ALLE!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2011

december-babyen

Jeg havde en BMI på 30 mener jeg det var men har så tabt mig 8 kg i graviditeten så nu er den vist ændret

Men jeg er nu 16+0 idag og der er efterhånden ingen tvivl om at jeg er gravid da maven strutter fint

Jeg fik ingenting tilbudt fra hverken læge eller JM men har fået informationer om hvordan man bedst spiser sundt osv og at man som overvægtig ikke må tage særlig meget på i graviditeten.

Anmeld

10. juli 2011

Sof

Min bmi er "kun" på 27 inden graviditet, men man kunne se det meget tidligt på mig og der er bestemt ingen tvivl mere om at jeg er gravid og ikke bare tyk 

Anmeld

10. juli 2011

TineA

Man kunne se det på mig omkring uge 15 først. Jeg havde vejede omkring 80 kg og er 163 høj - jeg fik tilbudt diætist, fordi JM mente, at jeg var aaaaalt for overvægtig. Synes så til gengæld diætisten var rigtig dårlig, så jeg kom kun én gang

Anmeld

10. juli 2011

Frejsmor

Min BMI var 32 inden min graviditet, og jeg tror man begyndte rigtig at kunne se jeg var gravid da jeg var omkring 20-22 uger henne og ja nu er der ingen tvivl mere hehe..

Jeg har ikke fået nogen diætist tilknyttet, kun den vejledning alle gravide nu engang får hos deres JM omkring kost og motion.. Men jeg ved ikke om det er anderledes når ens BMI er højere end mit..

Du vil dog blive sendt til en sukkerbelastningstest, og får du konstateret sukkersyge, så får du tildelt en diætist som kan vejlede dig, men det håber jeg selvfølgelig ikke bliver tilfældet.. Men snak med din JM og hør om du kan få noget speciel vejledning hvis det er det du synes du har behov for..

Jeg vil dog sige at min JM er pisse ligeglad med min vægt hehe, det havde ingen betydning sagde hun, så længe mit blodtryk var fint..

Men her er det gået helt fint indtil videre, +4,5kg og jeg er 29+0 i dag..

Held og lykke med det hele!!

Anmeld

10. juli 2011

banditten2011

Anonym skriver:

Hej damer! Jeg skriver lige anonymt, da det er et ømt punkt for mig.... Jeg er i dag 11+0 og Weee for det :-) Men er lidt nysgerrig for, at høre HVORNÅR KUNNE MAN SE PÅ JER AT I IKKE BARE HAVDE TAGET MERE PÅ, MEN RENT FAKTISK VAR GRAVIDE??? Og har I fået tilbudt diætist eller anden form for støtte gennem lægen, eller jordermoder?? Min BMI er på 40, så mener jo bestemt jeg er kandidat for lidt støtte og vejledning, for ikke at tage alt for meget på. Hvor meget tog I på?? Sikke en masse spørgsmål og undskyld den laaange køre ud i et, men skriver fra IPhone :-) GOD SØNDAG ALLE!!!

hej

jeg vejer omkring 15kilo for meget og jeg syntes først at min mave forvandlede sig til en gravid mave omkring uge 20 så tror det er meget forskelligt..

idag er jeg 22+3 og har ikk taget på i nu men det ska nok komme.. og har bestemt ikk haft det nemt ved tanken om at tage på når man altid har sloges med sin vægt.. men det er jo uundgåeligt..

så man må tage det sure med det søde

Anmeld

10. juli 2011

Anonym trådstarter

TUSIND tak for jeres svar piger!

Jeg skal til JM sidst på måneden, så må tage en snak med hende.

Har allerede været til den første glykosebelastningstest (AD!!!), men lægen vil gerne holde øje, så det jo fint...!

Jeg har egentlig ikke noget i mod at tage på under min graviditet, for det ved jeg godt er en af vilkårene, men hvis jeg kan kontrollerer det, så vidt det er muligt, ku det jo være udemærket

Anmeld

10. juli 2011

B&J

Stort tillykke med spiren i maven

Min bmi var over 50den gang og man kunne se jeg var gravid og ikke tyk da jeg var i uge19 der fik jeg en fin lille bule men det meste sidder heller ikke på min mave

og jeg to lige knap 9kg på og det røg jo meget hurtigt igen men jeg var også på arbejde hvor jeg gik meget og spiste sundt

Anmeld

10. juli 2011

Anonym trådstarter

B&J skriver:

Stort tillykke med spiren i maven

Min bmi var over 50den gang og man kunne se jeg var gravid og ikke tyk da jeg var i uge19 der fik jeg en fin lille bule men det meste sidder heller ikke på min mave

og jeg to lige knap 9kg på og det røg jo meget hurtigt igen men jeg var også på arbejde hvor jeg gik meget og spiste sundt

Oki  Oplevede du graviditetssukkersyge så?

HÅBER jeg slipper

Anmeld

10. juli 2011

Lunae

Anonym skriver:

Jeg er også overvægtig og vil sige, at man kunne se det omkring 16-20 uge. Kan ikke huske det helt præcist

Umiddelbart får man ikke tilbudt diætist eller lign - eller det gjorde jeg i hvert fald ikke!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.