update på kønsscanning nr 2 :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.529 visninger
24 svar
0 synes godt om
9. juli 2011

Anette&Sophia

Min mor følte for at give os en kønsscanning hos jordemoder.dk i fredericia, og det skulle hun da bare have lov til :-)

Jordemoderen var RIGTIG sød. Det var virkelig fedt at komme et sted hvor man blev taget så godt af, specielt når MD-scanningen på Kolding Sygehus var L-O-R-T.

Det første hun fandt var blyppers rumpe, hvor vi fint kunne se at blypper stadig er en fin lille prinsesse, som vi med 90% sikkerhed fik af vide på Kolding sygehus. 

bagefter hørte vi hjertelyd og så målte hun prinsessens hoved og lårben.

Og så fik vi en masse billeder med :-)

Stor tak til jordemoder.dk for en god oplevelse og super behandling!

Billede 2 er en fod, hvis nogen skulle komme i tvivl :-)

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2011

A.

hvor er hun fin og ja ingen tvivl at det er prinsesse..hvorfor var MD noget lort?

Anmeld

9. juli 2011

Kofoed.

Kunne lyde som om i havde samme læge som vi havde, både til MD og kønsscanningen.

Var det Birgit der scannede jer? hun er simplethen så sød og opmærksom (hun arbejder deltid på Kolding sygehus, så håb på, at du for hende, hvis du skal på fødegangen på et tidspunkt).

Men lækkert i fik så god en oplevelse. Og skønne billeder

Anmeld

9. juli 2011

Anette&Sophia

A. skriver:

hvor er hun fin og ja ingen tvivl at det er prinsesse..hvorfor var MD noget lort?

der var to læger, en dame og en mand. manden var under noget oplærings halløj i scanning, så damen "førte an" og fandt de forskellige ting som der skulle tjekkes og måles. Men de kørte en intern samtale, og snakkede slet ikke til os + de sagde alle de latinske betegnelser så vi kunne ikke få noget ud af at lytte med. min mor spurgte om hvad et eller andet var, og hun blev nød til at spørge to gange før den mandlige læge reagerede. Damen gik også rigtig meget op i et eller andet foredrag som hun skulle holde, så det prøvede hun at finde billeder til, og vi fik kun et billede af et ben. Mens hun skrev alle de der tal ned i min journal, scannede manden mig, han spurgte endda om han måtte, og selvfølgelig måtte han det, for man kan ikke kigge nok på skærmen hvor ens lille spire ligger. Han sad så direkte og ledte efter at fange hende fra en rigtig vinkel så vi kunne se et køn, og han fandt de tre streger som der skulle være for at det var en pige. alt i alt tog det en hel time..

Anmeld

9. juli 2011

Anette&Sophia

Kunne lyde som om i havde samme læge som vi havde, både til MD og kønsscanningen.

Var det Birgit der scannede jer? hun er simplethen så sød og opmærksom (hun arbejder deltid på Kolding sygehus, så håb på, at du for hende, hvis du skal på fødegangen på et tidspunkt).

Men lækkert i fik så god en oplevelse. Og skønne billeder

Vi havde en der hed Tina, hun er til daglig i Horsens. sagde at når vi skulle have nr 2, flyttede vi til Horsens bare for at få hende. hun var simpelthen så sød. Men på KG har vi ikke været særlig heldig med jordemødre indtil videre

Anmeld

9. juli 2011

Kofoed.

anetteb skriver:

Vi havde en der hed Tina, hun er til daglig i Horsens. sagde at når vi skulle have nr 2, flyttede vi til Horsens bare for at få hende. hun var simpelthen så sød. Men på KG har vi ikke været særlig heldig med jordemødre indtil videre

Kender jeg alt for godt. Men begge Jan'erne er skide god scannings læger, den ene er endda overlæge, så skal i til scanning igen, så sats på dem.

Ja jeg skal skifte jordemoder for 4. gang nu, men hende skal jeg indtil hver 14. dag resten af graviditeten, så håber hun er sød og behangelig.

Nårh to'er er allerede i planerne

Anmeld

9. juli 2011

A.

anetteb skriver:

der var to læger, en dame og en mand. manden var under noget oplærings halløj i scanning, så damen "førte an" og fandt de forskellige ting som der skulle tjekkes og måles. Men de kørte en intern samtale, og snakkede slet ikke til os + de sagde alle de latinske betegnelser så vi kunne ikke få noget ud af at lytte med. min mor spurgte om hvad et eller andet var, og hun blev nød til at spørge to gange før den mandlige læge reagerede. Damen gik også rigtig meget op i et eller andet foredrag som hun skulle holde, så det prøvede hun at finde billeder til, og vi fik kun et billede af et ben. Mens hun skrev alle de der tal ned i min journal, scannede manden mig, han spurgte endda om han måtte, og selvfølgelig måtte han det, for man kan ikke kigge nok på skærmen hvor ens lille spire ligger. Han sad så direkte og ledte efter at fange hende fra en rigtig vinkel så vi kunne se et køn, og han fandt de tre streger som der skulle være for at det var en pige. alt i alt tog det en hel time..

åh nej jeg vil være stjernetosset hvis det  var mig og bedt om en anden læge

Anmeld

9. juli 2011

A.

Kofoed33 skriver:

Kender jeg alt for godt. Men begge Jan'erne er skide god scannings læger, den ene er endda overlæge, så skal i til scanning igen, så sats på dem.

Ja jeg skal skifte jordemoder for 4. gang nu, men hende skal jeg indtil hver 14. dag resten af graviditeten, så håber hun er sød og behangelig.

4.gang hvorfor dog? ej hvor træls

Anmeld

9. juli 2011

Anette&Sophia

Kofoed33 skriver:

Syntes KG er lidt mærkelig. jeg føler mig ihvert fald ikke fair behandlet.
men det med nr 2 var bare en lille joke, fordi jeg fortalte hende om vores MD episode, og jeg syntes nemlig hende Tina var rigtig rigtig sød! :-)

Anmeld

9. juli 2011

Anette&Sophia

A. skriver:

åh nej jeg vil være stjernetosset hvis det  var mig og bedt om en anden læge

Ja, men det gik først op for mig bagefter fordi jeg var så besat af skærmen :-) hihi.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.