Økonomi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.876 visninger
22 svar
0 synes godt om
8. juli 2011

Anonym trådstarter

Jeg står og skal flytte fra min søns far, min søn er 1 år.

Men nu bliver jeg i tvivl om jeg kan klare det økonimiskt. Hvis jeg regner min indtægt og alle de bidrag man kan få så vil jeg ha i gennemsnit 4000 kr til mad, tøj sjov og alt andet. Kan man godt klare sig på det?

Lige nu så køber jeg bare hvad der er brug for og tænker ikke på priserne ved mad, så jeg skal jo til at ændre mit forbrug en del.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2011

serinasmor

hmmm ... har du indregnet at du måske får friplads til pasning i institution og at din boligsikring burde stige fordi du så kun har én indtægt ...

for ellers lyder det da virkelig af lidt ... men så må i jo handle i aldi, købte tøj i genbrug og så skal det nok gå ...

Anmeld

8. juli 2011

Rockertand

Anonym skriver:

Men nu bliver jeg i tvivl om jeg kan klare det økonimiskt. Hvis jeg regner min indtægt og alle de bidrag man kan få så vil jeg ha i gennemsnit 4000 kr til mad, tøj sjov og alt andet. Kan man godt klare sig på det?

Lige nu så køber jeg bare hvad der er brug for og tænker ikke på priserne ved mad, så jeg skal jo til at ændre mit forbrug en del.

Prøv at liste op, hvilke poster du har taget med i beregningen - du behøver ikke skrive beløbene, men der kan jo være nogle indtægter, du har overset.

Anmeld

8. juli 2011

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

hmmm ... har du indregnet at du måske får friplads til pasning i institution og at din boligsikring burde stige fordi du så kun har én indtægt ...

for ellers lyder det da virkelig af lidt ... men så må i jo handle i aldi, købte tøj i genbrug og så skal det nok gå ...

Jo har regnet med alle de tilskud.

Anmeld

8. juli 2011

MortilCilas

Anonym skriver:

Jeg har 3000kr at leve for, min søn og jeg. de omkring 1000kr går til ham, også gemmer jeg børnepengene til tøj og andre "goder"
Men jeg klare mig udemærket, og tænker ikke altid over priserne på det jeg køber.

Anmeld

8. juli 2011

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Prøv at liste op, hvilke poster du har taget med i beregningen - du behøver ikke skrive beløbene, men der kan jo være nogle indtægter, du har overset.

Jeg har med følgende: Grøn er indtægt rød er udgifter.

Løn

Børnepenge

Børnecheck

Børnetilskud

Boligsikring

Husleje+AC

El

Dagpleje

Krifa

Danmark

Fullrate

Antenne

Licens

Mobil

Indboforsikring

Ulykkesforsikring

Børneforsikring

Billån

Bil forsikring

Grøn ejerafgift

Benzin

Falck

Børneopsparing

Anmeld

8. juli 2011

Rockertand

Anonym skriver:

Løn

Børnepenge

Børnecheck

Børnetilskud

Boligsikring

Husleje+AC

El

Dagpleje

Krifa

Danmark

Fullrate

Antenne

Licens

Mobil

Indboforsikring

Ulykkesforsikring

Børneforsikring

Billån

Bil forsikring

Grøn ejerafgift

Benzin

Falck

Børneopsparing

Det ser meget rigtigt ud - har du så indregnet, at du får tilskud til pasning?

Anmeld

8. juli 2011

Miss Tina

Anonym skriver:

Det er ikke noget problem at leve for 4000, jeg har mindre end det og klare det uden problemer. Dog skal der ikke pludselig komme en regning der ikke er normal, ellers er det en tur i kisten at kigge

Men det gælder om at kigge efter tidbud og så købe der, lave madplan osv

Men personligt sys jeg at det er hvad man gør det til at være enlig mor. Så længe at den lille trold har rent tøj, en seng at sove i, får mad hver dag og får masser af kærlighed, så er der ingen problemer.

Her er det et hit at gå nede ved vandet og spise madpakken der, så der er mange andre måder at gi ting/oplevelser på end når man er 2 personer.

Anmeld

8. juli 2011

serinasmor

Anonym skriver:

Løn

Børnepenge

Børnecheck

Børnetilskud

Boligsikring

Husleje+AC

El

Dagpleje

Krifa

Danmark

Fullrate

Antenne

Licens

Mobil

Indboforsikring

Ulykkesforsikring

Børneforsikring

Billån

Bil forsikring

Grøn ejerafgift

Benzin

Falck

Børneopsparing

jeg tror måske du blivcer nødt til at skære de unødvendige ting fra (til på et andet tidspunkt hvor det går bedre) ...

fx børneopsparing, antenne, bil, fullrate ...

du kan også prøve ad i et par mdr og se om det går uden at skære fra og så skære hvor det bliver nødvendigt ...

og hvis i får helt friplads i institution burde den vel være neutral og ikke en udgift ?

Anmeld

8. juli 2011

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Det ser meget rigtigt ud - har du så indregnet, at du får tilskud til pasning?

ja det har jeg. regner med at jeg selv skal betale 250 - 350kr for dagpleje.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.