Åhh altså :/ hvor er det hårdt at høre på :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juli 2011

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Det er det mest belastende når folk ikke har nogen pli i forhold til sådanne private sager.

Men bliv dog undersøgt :-) Det er en rimelig simpel omgang og så ved I jo om der er noget galt.

ja fedt du lige skriver dette : for vil gerne vide hvordan undersøgelsen forgår...

for har nævnt det for lægen en gang hvor hun snakkede om blodprøver med månderes mellemrum osv for at se om jeg har ægløsning...

og synes det lød som en kæmpe omgang, men hvordan gør de ellers ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

ja fedt du lige skriver dette : for vil gerne vide hvordan undersøgelsen forgår...

for har nævnt det for lægen en gang hvor hun snakkede om blodprøver med månderes mellemrum osv for at se om jeg har ægløsning...

og synes det lød som en kæmpe omgang, men hvordan gør de ellers ?

hvis altså du ved mere om undersøgelserne de laver.. ?

Anmeld

8. juli 2011

Nessie

Jeg synes også I bare skal sige til folk, at I altså prøver, men at der ikke sker noget.

Gå ned til lægen og bede om at blive undersøgt, så bliver I nok sendt videre til en gynækolog, som kan tjekke både dig og din mand.

Håber at det snart lykkes for jer

Anmeld

8. juli 2011

Anonym trådstarter

Nessie skriver:

Jeg synes også I bare skal sige til folk, at I altså prøver, men at der ikke sker noget.

Gå ned til lægen og bede om at blive undersøgt, så bliver I nok sendt videre til en gynækolog, som kan tjekke både dig og din mand.

Håber at det snart lykkes for jer

tak skal du have.. ja må nok hellere sige sådan til folk, for har lagt mærke til, ingen af os svare dem, vi smiler bare og kommer med et underligt grin...

Anmeld

8. juli 2011

modesty

Anonym skriver:

hvis altså du ved mere om undersøgelserne de laver.. ?

Det gør jeg :-)

Jamen altså, man får en henvisning til en gynækolog. Så har man først en stille og rolig samtale hvor han spørger til arvelige sygdomme, hvor lang tid man har prøvet o.s.v. (jeg synes at denne samtale er spild af tid, men den er åbenbart obligatorisk). Derefter skal du have taget blodprøver på to forskellige tidspunkter i din cyklus. Du går bare op til gyn'en når der er åbent og så tager assistenten en prøve, det tager to minutter. Derudover skal du scannes indvendigt og have en vandscanning, hvor der bliver skyllet vand gennem æggelederne så de kan se at der er passage. Denne undersøgelse tager nok max. et kvarter alt i alt (hvis I har haft nemt ved at få børn før, kan det typisk godt være et svar at du har haft en underlivsbetændelse og at dine æggeledere er vokset sammen. MEN det kan selvfølgelig også være alt muligt andet, eller ingenting ;-) Og så skal kæresten aflevere en sædprøve.

Så: To møder med gyn'en. To blodprøver til dig. Én (eller to) sædprøver til manden.

Forløbet tager cirka en måned - fordi der skal tages blod både i starten og slutningen af cyklus.

Hmm, nogle vil måske synes at det er meget omfattende ;-) Men det er det altså ikke. Jeg ville i hvert fald ikke kunne holde ud at gå og vente og prøve i uvished i årevis, når man kan få svar på en måned.

Anmeld

8. juli 2011

Masig

Vi har slet ikke rpøvet så længe, "kun" 7 mdr, men jeg synes også det var belastende at høre på, så jeg sagde det til mine forældre som sagde det videre til resten af familien, så nu er der ingen der spørger ind til det fordi de netop ved at vi prøver og nok skal sige til når det er lykkes... Og det er faktisk rigtig rart at der ikke er pres på nogen steder fra mere...

Men jeg synes da bestemt også i skal gå til lægen nu.. 3 år er da vildt lang tid... Vi er allerede blevet henvist til udredning (HSG undersøgelse og sædprøve) som vi skal til her i næste uge, så synes da bestemt det må være på tide at i bliver undersøgt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.