Hvorfor vil han ikke sove???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juli 2011

2721

serinasmor skriver:

hmmm ... når han er hjemme sammen med dig kan det være noget heeeelt andet ... hvad laver i i hverdagene ... sker der noget ? er i på legepladser .. sammen med andre børn .. i legestue .... ude at se på dyr og natur osv ..

serina ville en overgang inden hun startede i dp ikke sove når der ikke var sket noget ... børn kører børn trætte

så måske sker der ikke helt nok ... bare en tanke

Som jeg skrev er han hypersensetiv og magter ikke så meget i sit hoved. Jeg går hjemme med ham efter anbefaling af sp, vores familie terapeuter og hans børnelæge. Vi har meget faste rutiner og små mål for hverdag der handler om at skubbe hans grænser.
Problemet pt er at han har været syg og alting blev noget rod i den periode, da vi jo ikke kunne holde rutinerne og inden da havde vi været på ferie.
Han er blevet sit skræmte jeg igen, græder angst så snart han ser et menneske når vi er udenfor. Kan ikke finde roen til at sove, søvnen er urolig plaget af maridt/nightterro.
Alt det jeg har knoklet for at hjælpe ham ud af.
Hans udvikling er gået tilbage-han var begyndt at gå, snakke og være mere tollidsfuld.

Vi har en forholdsvis aktiv dag. Vi er i haven hverdag, går en tur i barnevognen, hvis det er en god dag. Leger sanglege, blæser sæbebobler, bygger/river ned lego, hygger med vores katte som han ELSKER, høre meget musik, læser bøger, danser,vaskertøj-andet husligt. Min veninde som hjælper med at træne hans socialefærdigheder kommer 1-2 gange ugentligt og så kommer vi i familiehuset 1 gang ugentligt hvor han også får prøvet lidt grænser af.
Han er ikke endnu i stand til at rumme andre børn plus han har et meget lavet immunforsvar som gør at han bliver meget nemt syg og har svært ved at blive rask.

Det blev lidt langt, men prøvede at få det hele med.

Sp, læge og dem i vores familiehus, er helt på barbund med søvnen, de siger jeg gør alt det rigtig og bare må holde ud
Men det kan jeg jo ikke bruge til så meget, da han jo er dybt ulykkelige og ikke kan ikke byde ham-føler jeg- at han skal have det sådan

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2011

2721

Laulund87 skriver:

Kan det være noget med ørerne? Sådan sover Maria når hun har mellemørebetændelse

Hmm, det var da en mulighed, de blev dog tjekket torsdag sidste uge:/ han har dog ikke feber men virker syg eller noget han er overstimuleret i stor stil, men det kan jo også være en blanding?!??

Anmeld

8. juli 2011

Laulund87

Puslingen skriver:

Hmm, det var da en mulighed, de blev dog tjekket torsdag sidste uge:/ han har dog ikke feber men virker syg eller noget han er overstimuleret i stor stil, men det kan jo også være en blanding?!??

Jeg var lige ved læge med Maria i går hvor lægen sagde at mellemørebetændelse kan komme på en halv dag, så det er da en mulighed..

Det kan også sagtens være en blanding. Det er i hvert fald super hårdt og når det står på her, er jeg glad på at gå hjemmefra. Så stort kram til dig søde

Anmeld

8. juli 2011

2721

Laulund87 skriver:

Jeg var lige ved læge med Maria i går hvor lægen sagde at mellemørebetændelse kan komme på en halv dag, så det er da en mulighed..

Det kan også sagtens være en blanding. Det er i hvert fald super hårdt og når det står på her, er jeg glad på at gå hjemmefra. Så stort kram til dig søde

Hold da op, jamen så må de nok heller blive tjekket. Har de feber??

Anmeld

8. juli 2011

serinasmor

Puslingen skriver:

Som jeg skrev er han hypersensetiv og magter ikke så meget i sit hoved. Jeg går hjemme med ham efter anbefaling af sp, vores familie terapeuter og hans børnelæge. Vi har meget faste rutiner og små mål for hverdag der handler om at skubbe hans grænser.
Problemet pt er at han har været syg og alting blev noget rod i den periode, da vi jo ikke kunne holde rutinerne og inden da havde vi været på ferie.
Han er blevet sit skræmte jeg igen, græder angst så snart han ser et menneske når vi er udenfor. Kan ikke finde roen til at sove, søvnen er urolig plaget af maridt/nightterro.
Alt det jeg har knoklet for at hjælpe ham ud af.
Hans udvikling er gået tilbage-han var begyndt at gå, snakke og være mere tollidsfuld.

Vi har en forholdsvis aktiv dag. Vi er i haven hverdag, går en tur i barnevognen, hvis det er en god dag. Leger sanglege, blæser sæbebobler, bygger/river ned lego, hygger med vores katte som han ELSKER, høre meget musik, læser bøger, danser,vaskertøj-andet husligt. Min veninde som hjælper med at træne hans socialefærdigheder kommer 1-2 gange ugentligt og så kommer vi i familiehuset 1 gang ugentligt hvor han også får prøvet lidt grænser af.
Han er ikke endnu i stand til at rumme andre børn plus han har et meget lavet immunforsvar som gør at han bliver meget nemt syg og har svært ved at blive rask.

Det blev lidt langt, men prøvede at få det hele med.

Sp, læge og dem i vores familiehus, er helt på barbund med søvnen, de siger jeg gør alt det rigtig og bare må holde ud
Men det kan jeg jo ikke bruge til så meget, da han jo er dybt ulykkelige og ikke kan ikke byde ham-føler jeg- at han skal have det sådan

nårhh lille pus da ...

så er jeg desværre løbet tør for gode råd

håber de faste rutiner snart ikke skræmmer ham længere ...

håber i får en god sommer

Anmeld

8. juli 2011

2721

serinasmor skriver:

nårhh lille pus da ...

så er jeg desværre løbet tør for gode råd

håber de faste rutiner snart ikke skræmmer ham længere ...

håber i får en god sommer

Tak
Håber jeg heller ikke. Men tusind tak fordi du tæg dig tid til at svare
God sommer til jer også

Anmeld

8. juli 2011

Laulund87

Puslingen skriver:

Hold da op, jamen så må de nok heller blive tjekket. Har de feber??

Ikke nødvendigvis. Maria har haft det en del gange, men ikke altid med feber.

Anmeld

8. juli 2011

2721

Laulund87 skriver:

Ikke nødvendigvis. Maria har haft det en del gange, men ikke altid med feber.

Okay, jamen så er det jo en reel mulighed.
Tak søde <3

Anmeld

8. juli 2011

Laulund87

Puslingen skriver:

Okay, jamen så er det jo en reel mulighed.
Tak søde <3

Det var så lidt

Anmeld

8. juli 2011

2721

Laulund87 skriver:

Det var så lidt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.