Nu med forstoppelse :-S - Movicol???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.688 visninger
16 svar
0 synes godt om
7. juli 2011

Happiness

Min mave vil da bare ikke som jeg vil! Havde jo volsom diare for nogle dage siden, og efter det har jeg ikke kunne komme ordentlig på toilet...

Ringede så til lægen for at høre hvad jeg skulle gøre. For det var jo begyndt at gøre pænt ondt... (troed faktisk det var veer der var på vej, pga. den smerte )

Hun sagde så at det var ret vigtigt der kom gang i maven, så hun sagde jeg skulle købe movicol.

Jeg har nu taget et brev, men læser så at der først er en virkning efter 12-24 timer!!! Det er jo lang tid, har rigtig ondt efterhånden Lægen har lukket for telefontid nu, så kan ikke forhøre mig yderligere....

Men mon jeg kan tage et brev til? Så det måske sætter tempo på tingene...? Vil jo heller ikke skade baby, men puha det er ikke sjovt med en forstoppet gravid mavse!

Camilla 39+6

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2011

fønix

Happiness skriver:

Min mave vil da bare ikke som jeg vil! Havde jo volsom diare for nogle dage siden, og efter det har jeg ikke kunne komme ordentlig på toilet...

Ringede så til lægen for at høre hvad jeg skulle gøre. For det var jo begyndt at gøre pænt ondt... (troed faktisk det var veer der var på vej, pga. den smerte )

Hun sagde så at det var ret vigtigt der kom gang i maven, så hun sagde jeg skulle købe movicol.

Jeg har nu taget et brev, men læser så at der først er en virkning efter 12-24 timer!!! Det er jo lang tid, har rigtig ondt efterhånden Lægen har lukket for telefontid nu, så kan ikke forhøre mig yderligere....

Men mon jeg kan tage et brev til? Så det måske sætter tempo på tingene...? Vil jo heller ikke skade baby, men puha det er ikke sjovt med en forstoppet gravid mavse!

Camilla 39+6

Du kan bruge en klyx, det kan fås på apotektet og det virker med det samme! Håber din mave får det bedre

Anmeld

7. juli 2011

Happiness

fønix skriver:

Du kan bruge en klyx, det kan fås på apotektet og det virker med det samme! Håber din mave får det bedre

Er lige kommet derfra Bare underligt min læge ikke anbefaldede det... Venter lige en time eller 2, og hvis der ikke er sket noget køre vi på døgnapoteket ellers snupper jeg et brev mere!

Anmeld

7. juli 2011

FrkDitte

Happiness skriver:

Camilla 39+6

Jeg er osse på Movicol.. (er ikke gravid, min mave er bare træls )

Jeg synes der står i indlægssedlen at du godt kan tage flere breve hvis du har kraftig forstoppelse.

Knus D.

Anmeld

7. juli 2011

Isabella_mor

en god ting er at starte dagen på en god kop kaffe... bare en enkelt.. og så spise magnesium piller... de virkede på mig.. og så droppede jeg jern pillerne da det gav mig så voldsom forstoppelse at jeg blev indlagt...  

held og lykke.. husk at drik rigeligt med vand og spis rigeligt med fuldkorn

Anmeld

7. juli 2011

Happiness

FrkDitte skriver:

Jeg er osse på Movicol.. (er ikke gravid, min mave er bare træls )

Jeg synes der står i indlægssedlen at du godt kan tage flere breve hvis du har kraftig forstoppelse.

Knus D.

Så godt at man kunne tage op til 8 i løbet af 6 timer hvis man havde volsom forstoppelse....

Så tror godt jeg tør tage et brev mere om lidt....

Anmeld

7. juli 2011

fønix

Happiness skriver:

Er lige kommet derfra Bare underligt min læge ikke anbefaldede det... Venter lige en time eller 2, og hvis der ikke er sket noget køre vi på døgnapoteket ellers snupper jeg et brev mere!

Ja det er da underligt  men de virker i hvertfald og ellers håber jeg de breve virker! Du kan sagtens tage et brev mere 

Anmeld

7. juli 2011

Happiness

isabellamor skriver:

en god ting er at starte dagen på en god kop kaffe... bare en enkelt.. og så spise magnesium piller... de virkede på mig.. og så droppede jeg jern pillerne da det gav mig så voldsom forstoppelse at jeg blev indlagt...  

held og lykke.. husk at drik rigeligt med vand og spis rigeligt med fuldkorn

Kaffe har jeg forsøgt mig med. Endda 2 stærke kopper... Det plejer at virke, men nej nej....

Og er en klovn til at huske at tage piller, så jernpillerne har jeg glemt at tage i lidt tid nu. Men må bare håbe at der snart sker noget syd på, så jeg kan slippe med smerten.

Anmeld

7. juli 2011

svanen73

din diarre kan sagtens være tegn på forstoppelse...

jeg har lige selv haft træg mave pga. kejsersnit. min læge sagde jeg skulle lave 1 liter saft og putte 4 breve i, dagene efter 2 breve...

det gjorte så intet for mig, fik kun rumlen ud af det. Så har taget sagen i egen hånd og købt Toilax piller, tog en lille overdosis 2 piller om dagen. Det virkede

Anmeld

7. juli 2011

Happiness

svanen73 skriver:

din diarre kan sagtens være tegn på forstoppelse...

jeg har lige selv haft træg mave pga. kejsersnit. min læge sagde jeg skulle lave 1 liter saft og putte 4 breve i, dagene efter 2 breve...

det gjorte så intet for mig, fik kun rumlen ud af det. Så har taget sagen i egen hånd og købt Toilax piller, tog en lille overdosis 2 piller om dagen. Det virkede

Hehe... Godt med selvdosering Jeg har selv lige taget et brev mere. Så håber jeg det virker, ellers må vi på døgneren efter kraftigere midler

De ved jo hvad jeg må indtage og ikke må som gravid.

Ja det kan da godt være at jeg er godt forstoppet! Så håbre jeg snart der kommer gang i systemet. Tror jeg mixer med en kop kaffe mere, så må der sgu snart ske noget...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.