Moms skriver:
Hej Piger,
ja, jeg har altså ferie og vi skal mest være hjemme. Den bærbare har fast plads her ved spisebordet, så jeg "tager lige en runde" hver gang jeg holder en pause fra solen eller haven.
Så jeg synes jo, at det er lidt kedeligt, at der slet ikke sker noget i vores gruppe.
Hvordan har I det?
Jeg fik jo taget fostervandsprøve for 1½ uge siden hvor jeg var 16+6. Fordi FVP var sådan en milepæl bliver mange ting husket ud fra det tidspunkt.
Det var den uge min kvalme og opkast stoppede. Min voldsomme appetit stoppede også.
Det var den uge mine bryster voksede lidt igen - efter en lang pause.
Det var den uge, hvor jeg blev helt sikker på, at jeg mærkede liv.
Det blev jo faktisk også ca. den uge hvor vi fortalte vores forældre, at de skal være "bedste".
Vi var til jordmoderbesøg nr. 1½ i går. Det første blev lidt "amputeret" fordi der var risiko for, at graviditeten skulle afbrydes. Det var et ok besøg, men ikke så oplysende, idet jeg jo allerede har læst det, som jordmoderen ville snakke med os/mig om: kost, motion, at mærke liv...og så blev jeg lige mærket på maven og størrelsen af livmoderen er normal og vi hørte babyens hjertelyd nok engang, og den lød også fint.
Jeg fik en tid til en normal misdannelsesscanning i uge 20 - vi fik lavet en tidlig i forbindelse med fostervandsprøven og der så alt normalt ud og vi fik kønnet at vide.
Er I der? Har I lyst til at dele jeres oplevelse af graviditeten...?
sommerferievarme hilsner Moms
Hej Moms + i andre
Ja der er faktisk lidt dødt herinde, så jeg vil gerne være med til at skabe lidt aktivitet.
Jeg har også ferie nu og det meste tid går i haven- vi(kæresten) er ved at renovere vores hus, så det er bare skønt at kunne være udenfor og slippe for at se på det rod hele dagen.
Jeg er 18+4 idag og er ved at være lidt frustreret over den her graviditet. Min mave er ikke synligt gravid og jeg mærker intet liv
Måske fik jeg to puf i lørdags under vielsen af min bror + svigerinde, men eftersom jeg intet har mærket siden, så har jeg fået overbevist mig selv om at det ikke var baby jeg mærkede.
Er ret nervøs for om alt er som det skal være efterhånden- Der står godt nok på nettet og i diverse bøger at det er normalt at man som førstegangsfødende først mærker liv fra 18-20 uge, men synes hele tiden jeg støder på nogle herinde der mærker liv langt før. Og folk spørger, jamen kan du da ikke mærke sådan nogle bobler??? NEJ jeg kan så ej!!!
Igår fik jeg lige en tudetur, fordi det bare blev for meget! Har brug for at vide at det er okay derinde
Nå nå, men bortset fra det svingende humør så har jeg det fremragende- er heller ikke så træt længere, så nu får jeg rent faktisk udrettet noget. Kommer afsted og får svømmet to gange om ugen, ellers er det lange gåture med hunden- vi bor 15min fra strand og jeg ELSKER at gå derned! Det er ren meditation.
Brysterne er ikke vokset siden de første uger(øv), men er stadig ømme og klør
??? Apetitten fejler ingenting og kvalme er der ikke noget af længere! Så alt i alt er det jo godt!
Jeg skal til MD d. 18 og tiden kan bare ikke gå hurtigt nok. Vi er meget i tvivl om vi vil vide kønnet, eller det vil sige JEG er!! kæresten ville have det okay med begge dele, men jeg kan sgu ikke finde ud af de det- det ender nok med jeg er for nysgerrig til ikke at få det af vide, men nu må vi se- Det vigtigste er bare at der er et sundt og raskt lille liv <3
Og hey- så er vi snart halvvejs, det er da alligevel lidt vildt
Nå men det var en lille opdatering med blandede følelser herfra- håber i nyder det skønne vejr, samt jeres graviditeter-
Glæder mig til at høre mere...
Charlotte