frysetester ;)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juli 2011

mariamiss6

Filmen af, behold afstandsdimsen, og sæt i stedet kaffefilter, bagepapir, køkkenrulle, eller andet over, for så kan det godt være at det suger frugten fra kagen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2011

Nettemor

mariamiss6 skriver:

Filmen af, behold afstandsdimsen, og sæt i stedet kaffefilter, bagepapir, køkkenrulle, eller andet over, for så kan det godt være at det suger frugten fra kagen

goood ide

Anmeld

8. juli 2011

Nettemor

roenlund skriver:

Jeg glæder mig også til at følge dit meget videnskabelig projekt

ja er godt nok også spændt på hvordan det går. har taget 'før' billeder af dem alle undtagen den helt uden noget...

Anmeld

8. juli 2011

Bigmamma

Spændende  følger lige med

Anmeld

10. juli 2011

Nettemor

så blev det vist tid til en update

jeg er meget positivt overrasket!

som i kan se på billederne er de smeltet sammen eller bleven grimme.. kagen med sugarpaste er en smule glinsende(er svært at se på billedet) men det er ikke galt.

inden i: toblerone creme er som den plejer hvilket jeg også lidt havde forventet da den jo er lavet efter samme princip som sarah bernard kager som jo skal fryses.
jordbærflødecremen havde jeg frygtet at den ville krystaliseres og være mærkelig eller at den ville blive mega tynd og flyde ud. det gjorde den ikke. den var faktisk endnu bedre end inden og den er ellers mega god i forvejen..

bundene. den nederste havde en lille tendens til at blive lidt gummi agtig. ikke meget.. det var som om det var mindst i den med mmf men tror det er et tilfælde. og tror det er bedre hvis jeg laver en tykkere bund eller flyser den på noget der er kraftigere og ikke transportere kulden så godt.

så alt i alt var det en rigtig vellykket test. havde ikke behøvet de 2 kager uden pynt (det var til kontrol test i tilfælde af noget gik galt)

var dog lidt skuffet over at sugarpasten ikke rigtig kunne gå gennem hvisløgspresseren og laves til 'græs' men ved ikke om det evt var pga tylosen?

til slut lige lidt billeder af kagerne, før billedet først og efter billedet bagefter.

M står for Mmf

SP står for SugarPaste

og A står for mArcipan

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

10. juli 2011

muzen

fed opdat. mange tak for det. nu er jeg slet ikke bange for at fryse en kage.

den med SP der er virker våd er det ikke bar fordi den lige skal have lov til at tøre i køleskabet?

Anmeld

10. juli 2011

Nettemor

muzen skriver:

den med SP der er virker våd er det ikke bar fordi den lige skal have lov til at tøre i køleskabet?

den var ikke sådan våd. bare en smule glinsende.. den har stået i køleskabet et lille døgn uden film men med noget bagepapir 4 cm over... så tror ikke det er det.. men den var ikke klistret eller våd eller noget...

Anmeld

10. juli 2011

Nettemor

muzen skriver:

og de andre var også en smule mere glinsende end før men mest med sp'en. men som sagt ikke meget..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.